Kylare till EVGA GTX460, hjälp

Permalänk
Medlem

Kylare till EVGA GTX460, hjälp

Tjaa, efter ett drygt år med stockkylare så har jag insett att den inte riktigt lever upp till kortets prestanda, eftersom jag kan spela battlefield 3 på high utan något som helst lag, dock så blir kortet snabbt överhettat på dessa inställningar, det går upp i över 100grader, o eftersom jag inte har råd att köpa ett nytt kort så tänkte jag att jag köper en kylare istället (eftersom EVGA's garanti inte försvinner även om du byter kylare)

Jag har kollat på 2stycken och jag skulle vilja veta vilken som är mest effektiv, bryr mig inte så mycket om ljudnivån medans ja spelar (sålänge den inte låter som ett jävla flygplan) eftersom jag alltid kör med headset o hög volym, så märker inte av det, men den ska helst vara rätt tyst på låga varv då den inte används, typ när ja kikar film osv.

De ja kollat på är: (länkarna är till Inet)
Arctic Cooling Twin Turbo Pro II
Arctic Cooling Xtreme Plus

Pris jag kan tänka mig betala är 400-600kr~

Grejen med dessa är att den första billigare kylaren ligger på under 500kr, vilket gör att jag inte får gratis frakt för att ja är medem här, medans de andra har jag gratis frakt på, så egentligen skiljer det bara 60-70kr mellan dessa även om det prismässigt för bara kylaren skiljer över 100kronor.

Vilken av dessa tror ni är bäst ?
Tack för svar !

Permalänk

Jag skaffade för ett par veckor sedan en Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II (590kr på webhallen) då jag tyckte att mitt 6870 var väl högljutt, och jag är otroligt nöjd. Det är lite pilligt att byta fläkt, men kortet gick från 90 till 60 grader och är nu i princip knäpptyst.
Vet inte hur den står sig i förhållande till de du har tittat på, men tänkte iaf nämna det

Edit: Det bör dock nämnas att dessa fläktar är riktigt stora, så försäkra dig om att du har ordentligt med plats!