Röstning: Xbox 360 eller Playstation 3

Permalänk
Medlem

Röstning: Xbox 360 eller Playstation 3

Tjenare!
Jag tänkte köra på en röstning emellan Xbox360 och Ps3. Jag har redan dator, jag ska köpa en Xbox/Ps3 till jul, för att jag gillar "konsoler".
Röstningen slutar den 30e November.

Skriv gärna inte:
Uppgradera din dator istället! -- Jag tänker vänta tills Nvidia/Amd's nya serie kommer så ska jag vänta ett tag till så uppgraderar jag.
Köp Wii! -- Kanske inte så många som ställer den frågan men, jag har redan ett Wii, då jag spelade på det i en vecka, sedan blev jag less.
Ta det dina kompisar har! -- Vissa av mina kompisar har Xbox och vissa Ps3, därför undrar jag.

Övrigt: Jag brukar se film, då och då. Vill gärna spela på det bästa!

Så gärna svar som: Xbox 360 eller Playstation 3

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

1. Vilken handkontroll trivs du bäst med? Det är hyfsat viktigt.

2. Se till de exklusiva titlarna som finns till resp. konsol.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

1. Vilken handkontroll trivs du bäst med? Det är hyfsat viktigt.

2. Se till de exklusiva titlarna som finns till resp. konsol.

Tjenare! Har tittat upp lite nu. Har sett att "Xbox 360" har bättre nätverk.
Jag gillar Xbox kontrollen mer än Ps3.
Är det värt att ta Xbox 360, isånafall?
Säg gärna något som är mer positivt på Xbox/Ps3 än på Ps3/Xbox.

Permalänk
Medlem

Ps3 spelar upp bluray vilket är ps3ans stora plus.

Xbox har mycket skönare kontroller tycker jag. Större och rundare, ligger bättre i handen och ''spakarna'' är bättre placerade(tycker jag)

Permalänk
Medlem

Det beror helt klart på smaken. Vilka spel vill du spela? Vilken handkontroll föredrar du?

Själv äger jag både Ps3 och 360.
Jag att Ps3 äger när det gäller bra exklusiva spel och den fördelen med att spela spel gratis via Internet. Också Bluray.
Men annars tycker jag 360 kontroll är skönare samt spel som släpps till både konsoler föredrar jag dem på 360, sen Xbox Live äger! Fast det kostar så klart men du får vad du betalar för.

Du kan ju fråga dig själv, vilken konsol har dina vänner? För det är väl roligare att spela med dina kompisar.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Ända anledningen att ta PS3 är väl singleplayer titlarna och gratis MP?

Ta en Xbox, helt OK att sitta och lira bilspel/sportspel på.

Permalänk
Medlem

Tycker att xboxen har klart mycket bättre kontroller men det är ju väldigt personligt. Föredrar även xboxens live community! Ska du spela blu-ray skivor så har ju dock playstation sina fördelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Antar att du lirar skjutspel osv på PC så då är Xbox kontrollen överlägsen vid bil, sport osv. Xbox Live är mycket bättre än PSN eftersom man slipper alla idioter som bara gör nya profiler osv för att det går dåligt eftersom det är gratis... Det enda är väl om du ska spela mycket plattformsspel så är det väl mer sånt till PS3 med Rachet o Clank som min favorit. Jag hade kört på Xbox!

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem

Plasyation är bättre för att spela ensam.
Xbox är bättre för att spela med vänner.

Plastations kontrollen har bättre joysticks (mindre död-zon = bättre precision)
Xbox Kontrollen är skönare enligt mig

Bättre singleplayer spel på Plastation (ICO, SOC, Uncharted, Havy Rain osv.)
Bättre multiplayer spel på Xbox (Halo, GoW, CoD DLC släpps tidigare)

Xbox passar mig bättre men Plastation är minst lika bra.

Visa signatur

| i5 3570k | Gigabyte Z77X-D3H | 16GB Ram | MSI GTX660 | WD Caviar Black 500GB 7200RPM 32MB | XFX Core 550w | Bitfenix Shinobi USB 3.0 | Lenovo X220i | CM Storm Novatouch | Zowie FK1 | Steelseries QCK+ | Sennheiser PC 360 |
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

PS3. Gryma exklusiva spel, Demon souls, Gran Turismo 5, Uncharted etc. Gratis online spel, blu ray. Xbox är dock skönare handkontroll om man måste lira fps med dosa vilket jag inte gör, sen finns ju nästan alla xbox spel på pc oxå. Har ps3 och min bror har 360 och ps3 och vi båda föredrar ps3an.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Xbox 360

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Xbox 360

Mycket bättre och skönare handkontroll. Multiplattformstitlar ser bättre ut på 360 överlag vs PS3. Xbox Live är sjukt mycket bättre än PSN ock kostar nästan ingenting

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Singla slant, krona för PS3 och klave för 360. Oavsett vilken du får så kommer du bli nöjd, inga enorma skillnader mellan systemen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofse:

Plasyation är bättre för att spela ensam.
Xbox är bättre för att spela med vänner.

Plastations kontrollen har bättre joysticks (mindre död-zon = bättre precision)
Xbox Kontrollen är skönare enligt mig

Japp håller med på dessa punkter.

Gillar du bilspel skulle jag satsa på Xbox och Forza 4.

Som nämnts tidigare PS3 har gratis onlinespel men Xboxens är betydligt bättre när du spelar med polare, bara att kunna skapa ett live party är värt att betala för live gold. Sen så alla demos å erbjudanden samt DLC till vissa spel släpps först på Xbox

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

JAg har haft båda och har bara en sak att säga. Xbox all the way baby!

Xbox live party chat - Gjorde att jag sålde min nyare ps3, då jag endast använde mitt xbox360. Det är såååå grymt att ha, lika bra ljud som i skype till skillnad från vanlig gamechat. Som Lofse sa, spelar du med kompisar välj xbox. Det kan vara kul att kunna prata med varandra.

Väljer du PS3 så slipper du många p12or och du kan streama filmer via Playstation Media Server vilket är riktigt bra, men enligt mig bör man inte köpa en spelkonsoll för att se på film. Det går att lösa lika bra på andra sätt. Sen så tycker jag att ps3 handkontroll är riktigt äcklig men det är personligt.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Tycker definitivt Playstation 3.

Anledningar.

Snyggt interface. Väldigt förståeliga och lätta menyer.

Spel i 1080p är alltid trevligt och de blir fler och fler spel som stöder.

Inbyggd Blu-Ray, gött eftersom du kollar på film.

Bra konsolunika spel (MGS, Ratchet&Clank, GT5, God of War, Heavy Rain... Listan kan göras mycket lång)

Gratis att spela online.

Och ja du kan liksom xbox tjöta i headset med dina kompisar, inte särskilt avancerat.

Drabbas inte av RRoD (Red Ring of Death) som Xbox. Finns dock enstaka exemplar som utlöst en YLoD (Yellow Light of Death) men inte i samma omfattning som Xbox har drabbats av RRoD.

Övrigt.

Tycker att handkontrollen till PS3, dualshock 3, är bekväm, snabb, pålitlig, lagom många knappar osv men inte lika ergonomisk som Xbox-kontrollen. Dock så får man trycka ner knapparna längre ner på Xbox-kontrollen än dualshock 3, vilket jag anser som störande, man vill att det ska gå fort att trycka! Dualshock 3 for the win

Finns en nackdel.

Du kan spela online på många spel MEN, alla spel som har den funktionen
har olika utseende och inställningar med mera.
Där är Xbox mycket bättre men då måste du dock betala för det.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

du kanske borde göra en poll? enklare att se resultatet sedan kan ju folk få skriva in sina argument i tråden som vanligt

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XpreS:

Tycker definitivt Playstation 3.

Anledningar.

Snyggt interface. Väldigt förståeliga och lätta menyer.

Spel i 1080p är alltid trevligt och de blir fler och fler spel som stöder.

Inbyggd Blu-Ray, gött eftersom du kollar på film.

Bra konsolunika spel (MGS, Ratchet&Clank, GT5, God of War, Heavy Rain... Listan kan göras mycket lång)

Gratis att spela online.

Drabbas inte av RRoD (Red Ring of Death) som Xbox. Finns dock enstaka exemplar som utlöst en YLoD (Yellow Light of Death) men inte i samma omfattning som Xbox har drabbats av RRoD.

Övrigt.

Tycker att handkontrollen till PS3, dualshock 3, är bekväm, snabb, pålitlig, lagom många knappar osv men inte lika ergonomisk som Xbox-kontrollen. Dock så får man trycka ner knapparna längre ner på Xbox-kontrollen än dualshock 3, vilket jag anser som störande, man vill att det ska gå fort att trycka! Dualshock 3 for the win

Finns en nackdel.

Du kan spela online på många spel MEN, alla spel som har den funktionen
har olika utseende och inställningar med mera.
Där är Xbox mycket bättre men då måste du dock betala för det.

Och hur ofta drabbas folk av RROD nuförtiden? Jag hade en 4år gammal 60gb xbox360 som jag precis sålt och den hade jag inga problem som helst med. Dock fuckade min polares ur totalt men det var nog för att han sparkade på den när ha fick rage på Black Ops... xD

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk

xbox 360 skönare kontroll när det gäller att hålla den, men när gällande användande så tycker jag att xbox kontrollers är obekvämare, knapparna är lite "stela" många knappar och spakar gör mer ljud ifrån sig än ps3s knappar, och styrspakarna på xbox känns plastigare jämfört med ps3s som är mer som gummi, vilket gör att jag får mycket bättre grepp om dem på ps3.

Jag har fortfarande inte riktigt vant mig vid att xbox inte kan spela upp bluray skivor, och blir lite irriterad över att vissa större spel inte får plats på 1 xbox skiva, utan man måste ha två.

Vad gäller xbox 360s exclusiva titlar så känns det som att de är färre, och inte lika roliga, i alla fall efter mitt tycke. Kan säga att jag är rätt besviken på xbox flaggskepp Halo och Gear of War. Men gillar man spelen så varför inte

Gällande xbox live vs PSN så har jag inte så mycket erfarenhet, då det tog mig ca 5 veckor innan jag ens fick göra ett account hos xbox live (något error meddelande som konstant kom upp). Nu när jag spelat lite så kan jag säga att jag inte märkt någon skillnad gällande hur de båda presterar. Dock kostar ju xbox live per månad, även om det inte är så mkt.

exclusiva titlar till ps3 jag vet;
* God of War serien, riktigt roliga spel faktiskt.
* Resistance serien, lite besviken på 3an, men fortfarande ett kul spel. Har co-op campaign
* Infamous 1 & 2, båda riktigt roliga spel, dock skulle jag bara spelat 1an för att få story då 2an är mkt bättre!
* Little Big Planet 1 & 2 Faktiskt mina favoritspel hos ps3, lite barnliga kanske, men otroligt kul att spela med kompisar och dessutom underbart att göra sin egna små spel i.
* Killzone serien, har bara spelat 3an, om man gillar snygg grafik är det säkert de bästa spelet för ps3, riktigt kul också, har co-op campaign
* Uncharted serien, riktigt bra äventyrs spel.
* The shoot, om man har playstation move, riktigt kul shooter!

Till xbox är de ända jag känt värda att spela;

* Halo serien, Halo reach är det ända värt att spela enligt min mening
* Gear of War, jag tröttnade snabbt, men ändå ett okej spel
* Forza, bästa serien om man vill köra bil

sen finns ju många titlar som left 4 dead eller fable som även finns på PC

Jag skulle köpt ps3

OBS Gällande spelen så är det de spelen jag känner till och har testat, kan finnas några fler

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Och hur ofta drabbas folk av RROD nuförtiden? Jag hade en 4år gammal 60gb xbox360 som jag precis sålt och den hade jag inga problem som helst med. Dock fuckade min polares ur totalt men det var nog för att han sparkade på den när ha fick rage på Black Ops... xD

Det tjatas ju om det hela tiden, in och läs lite pojkvasker. Sen drabbas INTE ALLA system men betydligt fler än för Playstation.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XpreS:

Det tjatas ju om det hela tiden, in och läs lite pojkvasker. Sen drabbas INTE ALLA system men betydligt fler än för Playstation.

Ja och när det händer så skickar man in sitt xbox och får ett nytt.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Tycker definitivt Playstation 3.

Anledningar.

Snyggt interface. Väldigt förståeliga och lätta menyer.

Riktigt bra, men Xbox är heller inte dålig.

Skrivet av XpreS:

Spel i 1080p är alltid trevligt och de blir fler och fler spel som stöder.

Men det är ju som på Xbox dom skalas ju upp, ställde in 1080p på min slim å den skalar då upp till det.

Skrivet av XpreS:

Inbyggd Blu-Ray, gött eftersom du kollar på film.

Visst köper man många blu-ray filmer så varför inte.

Skrivet av XpreS:

Bra konsolunika spel (MGS, Ratchet&Clank, GT5, God of War, Heavy Rain... Listan kan göras mycket lång)

Gratis att spela online.
Och ja du kan liksom xbox tjöta i headset med dina kompisar, inte särskilt avancerat.

Drabbas inte av RRoD (Red Ring of Death) som Xbox. Finns dock enstaka exemplar som utlöst en YLoD (Yellow Light of Death) men inte i samma omfattning som Xbox har drabbats av RRoD.

Övrigt.

Tycker att handkontrollen till PS3, dualshock 3, är bekväm, snabb, pålitlig, lagom många knappar osv men inte lika ergonomisk som Xbox-kontrollen. Dock så får man trycka ner knapparna längre ner på Xbox-kontrollen än dualshock 3, vilket jag anser som störande, man vill att det ska gå fort att trycka! Dualshock 3 for the win

Finns en nackdel.

Du kan spela online på många spel MEN, alla spel som har den funktionen
har olika utseende och inställningar med mera.
Där är Xbox mycket bättre men då måste du dock betala för det.

Ja och ja men spela med polare på PS3 i ett MP-spel är en pain in the ass när man ska snacka med varandra. Man kan inte bara snacka med polarna alla i samma session/lag hör liksom att dom snackar lika mycket med sina polare störande. Xbox live gold är värt var enda krona nästan bara för live party.

Bättre precision på PS3 kontrollen det håller jag med om. Dock för mig ligger den fel i händerna får alltid ont i händerna/handlederna när jag spelar på PS3 den är för liten känns det som och jag har inte stora händer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Ja och när det händer så skickar man in sitt xbox och får ett nytt.

---------------------------------------

Vilket är jobbigt och helt onödigt.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XpreS:

Tycker definitivt Playstation 3.

Anledningar.

Snyggt interface. Väldigt förståeliga och lätta menyer.

Spel i 1080p är alltid trevligt och de blir fler och fler spel som stöder.

Inbyggd Blu-Ray, gött eftersom du kollar på film.

Bra konsolunika spel (MGS, Ratchet&Clank, GT5, God of War, Heavy Rain... Listan kan göras mycket lång)

Gratis att spela online.

Och ja du kan liksom xbox tjöta i headset med dina kompisar, inte särskilt avancerat.

Drabbas inte av RRoD (Red Ring of Death) som Xbox. Finns dock enstaka exemplar som utlöst en YLoD (Yellow Light of Death) men inte i samma omfattning som Xbox har drabbats av RRoD.

Övrigt.

Tycker att handkontrollen till PS3, dualshock 3, är bekväm, snabb, pålitlig, lagom många knappar osv men inte lika ergonomisk som Xbox-kontrollen. Dock så får man trycka ner knapparna längre ner på Xbox-kontrollen än dualshock 3, vilket jag anser som störande, man vill att det ska gå fort att trycka! Dualshock 3 for the win

Finns en nackdel.

Du kan spela online på många spel MEN, alla spel som har den funktionen
har olika utseende och inställningar med mera.
Där är Xbox mycket bättre men då måste du dock betala för det.

PS3 spel spelas inte i 1080P skalas bara upp i 1080P

Spela ps3 spel på en 60" så ser du hur fult det blir

man kan väl köpa en Blu ray spelare till 360 med?

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd

Xbox live party chat

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

PS3 spel spelas inte i 1080P skalas bara upp i 1080P

Spela ps3 spel på en 60" så ser du hur fult det blir

man kan väl köpa en Blu ray spelare till 360 med?

------------------------------------------------

Jag har en 55 tum full-hd, hur snyggt som helst.

Varför ska man köpa en extern Bluray-spelare till ett xbox (om det ens finns) när man i så
fall lika gärna kan gå och köpa sig en vanlig bluray med
förmodligen MYCKET bättre kvalitet från philips, pioneer eller vad som helst?
Extern som extern, det finurliga med PS3 förstår du är att den har INBYGGD bluray
OCH tro det eller ej så kan du spela på den också.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

---------------------------------------

Vilket är jobbigt och helt onödigt.

Som jag förstått det så har inte RRod varit särskillt stort problem de senaste åren (sedan jasper revisionen) och speciellt inte efter xbox360 s släpptes. Tror mer det är lite snack som hänger kvar sen xenon/falcon tiden.
Det är absolut inget jag skulle va rädd för om jag köpte en ny xbox idag.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Som jag förstått det så har inte RRod varit särskillt stort problem de senaste åren (sedan jasper revisionen) och speciellt inte efter xbox360 s släpptes. Tror mer det är lite snack som hänger kvar sen xenon/falcon tiden.

Kan vara möjligt faktiskt, ser dock nya videos på youtube om problemet ändå..

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd

BTW: rubriken är "Röstning: Xbox 360 eller Playstation 3" men jag ser ingen omröstning... :S

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Köp en 360 kontroll och en hdmi sladd till datorn->tv:n och komplittera med en ps3:a så borde det täcka upp det messta.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.