undersökning om dataspelare och gymmare!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2010

undersökning om dataspelare och gymmare!

Hej!

Jag håller nu på att skriva min c-uppsats i psykologi på södertörn och i den så tänkte jag undersöka personer som delar mina favoritsysselsättningar; dataspelare och idrottare. Men för att kunna genomföra min undersökning så behöver jag deltagare, så har du lust att spendera fem-tio minuter så att jag inte behöver göra om min c-uppsats nästa termin? I gengäld får du kanske en bättre kunskap om dataspelare och idrottare då jag hade tänkt att dela med mig av det sammanlagda resultatet med genomsnitt och standardavvikelser etc.

Enkäten bl.a. frågar om dig om dina medie- och sportvanor och din inställning till dig själv med syftet är att hitta likheter och skillnader mellan dataspel och idrott. Undersökningen är helt anonym och frivillig och om du har lust att hjälpa mig får du gärna gå in på: http://neda-k.com/limesurvey/index.php?sid=43972&lang=sv

Dock så måste du vara minst 18 år gammal. Om du har frågor kan du mejla mig på lindqvistaxel@hotmail.com eller skriva något här.

Mvh

Axel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2001

Svarade på enkäten och kommenterade lite på slutet. Tips är kanske att kolla kommentaren.

Bureaucracy expands to meet the needs of the expanding bureaucracy. - Oscar Wilde
If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?
"Reason is not automatic. Those who deny it cannot be conquered by it." - Ayn Rand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Zartax:

Svarade på enkäten och kommenterade lite på slutet. Tips är kanske att kolla kommentaren.

Jag ska kolla upp det, tack så mycket

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jun 2006

Var god.

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2003

Knepig undersökning, men sedan upptäckte jag att området var psykologi. Likaså kände jag att många frågor i princip var likadana och de alla handlande om fåfänga för folk som inte har några riktiga problem i livet.

Nå det blir intressant vad du kan se för samband ifrån denna undersökning, om gamers på något sätt utmärker sig.

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

Done and done!

Till oändligheten, OCH VIDARE!
Citera mig när ni svarar är ni söta http://www.stalofilm.se (uppdaterat showreel för 2011)
Dina filmredigerings/effekt-frågor besvaras här!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG o STHLM
Registrerad
Sep 2004

I fix.

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av redskins:
Skrivet av hapone:

Done and done!

Skrivet av jonazz:
Skrivet av bud_bundy:

Knepig undersökning, men sedan upptäckte jag att området var psykologi. Likaså kände jag att många frågor i princip var likadana och de alla handlande om fåfänga för folk som inte har några riktiga problem i livet.

Nå det blir intressant vad du kan se för samband ifrån denna undersökning, om gamers på något sätt utmärker sig.

Tack så mycket

Och utan att säga något om innehållet (vilket kan påverka svaren) så finns det helt enkelt en anledning till att frågorna ser ut som de gör

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2010

*Bump* Undersökningen avslutas på torsdag så jag hoppas att det är okej att jag bumpar tråden en gång, ber om ursäkt om så inte är fallet

Och tack till alla er som svarat hitills, verkligen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2008

Också svarat nu

Moderkort: ASUS Z97-A | Proccesor: i7 4790K @ 4Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | Ram: ADATA 16GB 1600MHz | Chassi: Fractal Design R4 | Grafikkort: EVGA Geforce 980 | Nätagg: EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold | Lagring: 2x Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB | 1x WD Blue 1TB | Skärm: ASUS 24" VG248QE @ 144Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

"datorspelare"

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av flashen:

"datorspelare"

Tycker också det är rätt mysko att folk säger dataspel.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Xclusiv8:

Tycker också det är rätt mysko att folk säger dataspel.

Varför är det konstigt? Ordet finns ju med i SAOL.

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av Crippa90:

Varför är det konstigt? Ordet finns ju med i SAOL.

För att det inte var länge sedan data var endast lika med information.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2004

Lever Södertörns högskola på enkäter. Jag tycker alltid när det vankas uppsats och frågor om enkäter så är Söderntörn där och spökar direkt. Det är väl inget fel med det direkt. Bara undrar. Vid Umeå universitet så är det ju mer teorier och litteraturstudier som skall genomföras.

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västsverige
Registrerad
Mar 2011

Hum. Hade det här varit en uppsats som jag varit handledare för hade jag ifrågasatt urvalet...

Skickades från m.sweclockers.com

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG o STHLM
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av GaMeR2K5:

Datorspel, dataspel eller pcspel... alla är korrekta.

Själv tycker jag nog faktiskt att just DATAspel är mest passande. Varför? Ja vad är spelen gjorda av? Är inte spelen "data"?

Så du kallar även "TV-spel" för dataspel? Gameboyspel för dataspel? Spel till mobilen för dataspel? Ja det passar ju precis lika bra då det är data även i de spelen!

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite överallt
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av GaMeR2K5:

Datorspel, dataspel eller pcspel... alla är korrekta.

Själv tycker jag nog faktiskt att just DATAspel är mest passande. Varför? Ja vad är spelen gjorda av? Är inte spelen "data"?

Data återfinns ju som nyss sades i alla sortersr elektroniska spel. Säkert går det att hänvisa att dataspel även kan betyda vissa sorters sällskapsspel där information av olika slag är en vital del av spelet.

Men ja, dataspel är ju inte heller fel, men om det syftas på PC-spel så kanske just pc-spel är rätt ord att använda. Eller Mac-spel? Alternativt Datorspel om det avser både PC/Mac-spel. Fast ska man ta wikipedias tolkning av "dator" så stämmer den ju lika bra in på de flesta spelkonsoller också.

Spelar DirtyBomb, Rocket League, BF1.