Vilken mp3spelare i 1400 kronors klassen?

Permalänk
Medlem

Vilken mp3spelare i 1400 kronors klassen?

Se topic. Tror att jag ska önska mig en mp3spelare i julklapp. Det som prioriteras är ljud och pris. Lagringsutrymme spelar inte så jättestor roll eftersom jag inte lyssnar mer än en timma.

Visa signatur

._.

Permalänk
Medlem

Creative Muvo

Visa signatur

Dell Inspirion 8600c, 1.6 ghz 512 mb ati 9600 pro 80 gb

Permalänk
Medlem

Det har jag kollat in ja. Finns det några andra alternativ i samma prisklass?

Visa signatur

._.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huMMpa
Det har jag kollat in ja. Finns det några andra alternativ i samma prisklass?

NEX IIe - ca:1200:- utan compact flash .
...sen kostar minnet 600-700:- för 128MB eller runt 1000:- för 256MB.

Nex II kan ta upp till 512MB flashminne eller 1GB microdrive.

Har för mig att du kan köpa den på Dustin.se och på Digitalnytt.com

Permalänk

jag beställde en "Nex IIe" från dustin.se för 3 veckor sedan.

Jag sitter faktiskt på jobbet nu och skriver detta medans jag lyssnar på mina mp3´s från min nex.

Jag har ingen erfarenhet vad det gäller andra mp3spelare, men jag har absolut ingenting att klaga på när det gäller min Nex IIe.

Den har bra ljud, billig, lagom storlek och är väldigt lättstyrd. Jag kör den med ett 128 mb CF-minne vilket rymmer ungefär 2,5 cdskivor i 128kbps. Den kopplas till datorn via USB och det tar ca 3 - 4 min att tanka över 128 mb till spelaren. Den kräver inga installationer till win2k & winXP, och fungerar även som ett lagringsmedia för alla filtyper

Visa signatur

Intel C2D E6400 @ 2.13GHz || Zalman CNPS9500LED • Gigabyte GA-965P-DS3 v.3 || Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2x1GB || PowerColor Radeon X1900XT 256MB GDDR3 || Hiper Type-M 580W 18dB || Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM

Permalänk
Medlem

md skulle jag föreslå..men dom är lite dyrare, och du kan göra så mycket mer med dom och flera skivor men men:P

Permalänk
Medlem

ta den billigaste från Directman.com.. du kommer bli nöjd

Permalänk
Medlem

Är Nex II bättre än Creative Muvo?
Hur stor är den på ett ungfär?

Visa signatur

._.

Permalänk
Medlem

nex är nog ungefär lika bra ljud- och kvalitets-mässigt.. men lite större o lite dyrare.. men den har ju display o sånt också

men som jag skrev innan, gå till www.directman.com, sen kollar du på 64mb versionen av iRiver.. iRiver 140T.. den kostar 1400 inkl moms o frakt..! det är den överlägset bästa mp3spelaren du kan få för det priset.. jag garanterar dig..
den har fått grymma betyg, o den har jäkligt bra ljud, är liten som en tändare o har massor med funktioner..

http://www.directman.com/system/search/product.asp?id=33