Dags för ny jobbdator, kommentarer uppskattas (särskilt förslag på chassin)

Permalänk
Avstängd

Dags för ny jobbdator, kommentarer uppskattas (särskilt förslag på chassin)

Kommer inom kort köpa in en massa delar för att bygga ihop en ny maskin som främst kommer användas till mitt arbete (är fotograf).
Hur pass väl Photoshop CS5 presterar med denna hårdvaran är den viktigaste punkten, men även bra videoprestanda eftersöks.

Detta är då vad jag plockat fram hittills

  • 2 040 Intel Core i7 2600k

  • 872 Asus P8P67 B3

  • 1 070 Kingston HyperX DDR3 1866MHz 4x4gb

  • 2 320 Sapphire Radeon HD6950 Toxic

  • 840 Intel 320 2.5" SSD 80gb

  • 1 064 Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 1TB

  • 261 Cooler Master Hyper 212+

  • 1 640 Dell Ultrasharp U2312HM

Vad gäller chassit så har jag ännu inte hittat något som riktigt faller mig i smaken. Köper väldigt ogärna et chassi med blå LED's och vill helst att det ser allmänt stilrent ut.

Kommer kannibalisera ett Corsair TX650W nätagg från min gamla maskin, observera också att alla priser är exkl moms (då det är något jag köper in till företaget).

Permalänk
Avstängd

Ok så jag har luskat runt lite bland chassin och de som fallit mig mest i smaken är följande

Corsair Graphite 600T
Corsair Obsidian 650D
Fractal Design Define R3
Antec P280

Det jag är ute efter är en tyst och helst välkyld burk som får plats med ovannämnda grafikkort och processorkylare.

Permalänk

Hej! Skulle säga ta ett asrock gen3 extreme4 z68. Sen skulle jag rekomendera ett par grafikkort som har 2gb minne. Inte 1gb då du inte kommer kunna maxa bf3 då. Sen finns det ofta bra priser på 6970 för nästan samma pris och presterar bättre. Eller vänta till nästa serie 7000serien kommer i början av januari?
Sen chassi skulle jag ta ett corsair 650 då det är mer stilrent än 600 men det har bättre kylning. Eller alla dom du skrev är bra... Sen kan jag säga att Raven 03 har grym kylning.:)

Sen kör på en corsair 120gb SSD. Lika dyrt:) sen tar bara OS hälften av disken... Så blir Max 3 spel på en 80gb..

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Avstängd

>ta ett asrock gen3 extreme4 z68
>it was still the slowest LGA1155 board we’ve tested
>http://www.bit-tech.net/hardware/motherboards/2011/09/09/asro...

Tror jag skippar det moderkortet.

>Sen skulle jag rekomendera ett par grafikkort som har 2gb minne. Inte 1gb då du inte kommer kunna maxa bf3 då.

Grafikkortet jag ämnar köpa har 2gb minne, men jag tog en titt på 6970 kort i alla fall och hittade http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1020634 som inte bara är billigare och har bättre grafikprocessor men även har dubbla fläktar.

Den billigaste Corsair SSD'n jag kunde var iofs 120gb men den kostar 350kr mer än intel's SSD på 80gb.
Anledningen till att jag valde intel är dessutom pålitlighet, endast 0,1% av deras SSD diskar har felanmälts.