Skicka defekt produkt till Komplett

Permalänk
Medlem

Skicka defekt produkt till Komplett

Hej.
Jag är inte helt 100 på hur det går till när man ska skicka tillbaka en produkt till Komplett, tänkte att jag frågar här eftersom supporten är stängd och någon säkert har skickat tillbaka något tidigare.
Den info jag har hittat på sidan och fått på mail har varit att man ska packa ner originalkartongen med alla tillbehör samt att skriva ut mailet där ansökan om retur godkändes och skicka med det.

Jag var lite dum och fyllde i 0000000000 på kontonummret för att jag tänkte att det inte behövdes, men kan ju då inte få tillbaka fraktkostnaden.
Då skickade jag ett mail om att få en förbetald frakthandling, den fick jag som pdf idag. Men där fanns också en pdf som hette "Viktig Information".
Där stod det att jag måste skicka med kvitto och en noggrann felbeskrivning, det stod inget om kvitto i det andra mailet jag fick, inte heller vad jag kunde se på Komplett.se. I det första mailet stod det att man bara behövde skicka med en felbeskrivning om jag ville lägga till något utöver det jag skrev när jag ansökte om retur.
I PDF:en stod det också att man bara behöver skicka med de tillbehör som behövs för att testa produkten. I det första mailet stod det att precis allt som fanns i kartongen måste med tillbaka.

Jag förstår inte riktigt varför det står olika på sidan och PDF:en som jag fick. Om jag inte fick PDF:en hade jag aldrig skickat med ett kvitto eftersom det inte stod något om det. Problemet är att jag inte hittar kvittot någonstans om det nu måste med?
Vet ni vad som stämmer? Ska kvitto med? Alla tillbehör eller inte?
Tack på förhand.

Permalänk
Avstängd

Hej, hej..

Alltid trevligt med nya trådar..

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk

Halloj där. Jag skickade in en defekt produkt senast förra veckan. Inga som helst problem. Det som ska med är originalkartongen till produkten med alla tillbehör. Kvittot kan vara din faktura, så gå bara in på din order på kompletts hemsida och klicka på PDF:n för faktura och skriv ut den.

Lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knubbis91:

Halloj där. Jag skickade in en defekt produkt senast förra veckan. Inga som helst problem. Det som ska med är originalkartongen till produkten med alla tillbehör. Kvittot kan vara din faktura, så gå bara in på din order på kompletts hemsida och klicka på PDF:n för faktura och skriv ut den.

Lycka till.

Tack för hjälpen! Då kör jag på det.

Permalänk
Avstängd

Har själv en sak att skicka in till inware, ska göra det när jag kommer hem från julfirandet

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk
Medlem

Du behöver inte skicka med något kvitto, har jag aldrig gjort till Komplett och det har fungerat utmärkt.