Skicka defekt produkt till Komplett
Hej.
Jag är inte helt 100 på hur det går till när man ska skicka tillbaka en produkt till Komplett, tänkte att jag frågar här eftersom supporten är stängd och någon säkert har skickat tillbaka något tidigare.
Den info jag har hittat på sidan och fått på mail har varit att man ska packa ner originalkartongen med alla tillbehör samt att skriva ut mailet där ansökan om retur godkändes och skicka med det.
Jag var lite dum och fyllde i 0000000000 på kontonummret för att jag tänkte att det inte behövdes, men kan ju då inte få tillbaka fraktkostnaden.
Då skickade jag ett mail om att få en förbetald frakthandling, den fick jag som pdf idag. Men där fanns också en pdf som hette "Viktig Information".
Där stod det att jag måste skicka med kvitto och en noggrann felbeskrivning, det stod inget om kvitto i det andra mailet jag fick, inte heller vad jag kunde se på Komplett.se. I det första mailet stod det att man bara behövde skicka med en felbeskrivning om jag ville lägga till något utöver det jag skrev när jag ansökte om retur.
I PDF:en stod det också att man bara behöver skicka med de tillbehör som behövs för att testa produkten. I det första mailet stod det att precis allt som fanns i kartongen måste med tillbaka.
Jag förstår inte riktigt varför det står olika på sidan och PDF:en som jag fick. Om jag inte fick PDF:en hade jag aldrig skickat med ett kvitto eftersom det inte stod något om det. Problemet är att jag inte hittar kvittot någonstans om det nu måste med?
Vet ni vad som stämmer? Ska kvitto med? Alla tillbehör eller inte?
Tack på förhand.