Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Vad för kringutrustning köpte du senast?

Tänkte det kunde vara kul med en tråd om detta. Skriv vad du har köpt för pryl/ar, och lite snabba första tankar om den/dem.

Jag inleder:

Corsair Vengeance K60:
+Skönt att skriva på, lätta tangenter, nice handstöd, skön gummering/mönstring på "gamingknapparna"(WASD+1-6), Cherry MX Red.
-Inte mekaniska brytare på ESC, F1-F12 samt Home, End etc., design som kanske inte passar in på lika många platser som ett svart tangentbord skulle ha gjort.

Asus 27" VG278H (3D Vision 2):
Jag vet att det inte ska stå om skärmar i denna forumdel, men 3D Vision-glasögonen får ändå räknas som kringutrustning.

+Stor, stabil fot, inbyggd IR-mottagare, ordentliga knappar för skärminställningar, hyfsade betraktningsvinklar för att vara TN-panel, bättre byggda 3D-glasögon. (Ska även funka med PS3 3D, har dock inte prövat än)
-Dyr, går inte att vrida till porträttläge med medföljande fot, överdrivet mycket skyddsplast på skärmen vid uppackning.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Dator kringutrustning så var det nog min Steelseries Kinzu! Tycker den känns lite plastig så den används bara till min laptop...

Teknik mässigt är det nog min nya 46' Samsung Smart TV. Klockren TV förutom att den är ljus i kanterna och mörkare i mitten. Men går att fixa genom dra ner ljusstyrkan!

Spel så är det Forza Motorsport 3 UE och Forza Motorsport 4
Spelat mängder av Forza i mitt liv så tänke uppdatera mig från 2an. Extremt kul!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Uhm, för länge sen tror jag. Men ett par hörlurar.

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Medlem

Logitech Illuminated Keyboard

+ Otroligt skönt att skriva på, tycker jag som verkligen inte gillar mekaniska tangentbord. Längre slaglängd än ett normalt laptopbord men kortare än ett mekaniskt. Precis lagom mycket motstånd.

+ Bra bakgrundsbelysning som går att reglera i tre steg eller stänga av helt.

+ Väldigt snygg design, 9.6 mm tjockt, svart tangenbord med en liten genomskinlig plastkant runtom.

+ Känns tungt och gediget.

- En aning dyrt, betalade 700 kr för mitt.

- Är inget speltangentbord, så kombinationen Shift + W + Space fungerar inte. Detta är dessutom ett medvetet val av Logitech, då de vill att folk som spelar ska köpa deras gamingtangentbord. Sniket, tycker jag.

Thrustmaster Flight HOTAS X

Denna joystick: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649016

Har i och för sig inte köpt den än, men ska beställa så snart den finns i lager (vill inte lägga en beställning bara för att se hur datumet skjuts upp gång på gång), för lite extra känsla i X3: Terran Conflict.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem

Corsair Vengeance K90:
+ Cherry MX Red*, sköna tangenter. Skönt att skriva och spela på.
+ Separat volymgrej och mediaknappar.*
+ Handledsstöd i full storlek*, till skillnad från K60. Dessutom väldigt bra textur på den.
+ Bakgrundsbelysta tangenter.*
+ 20KRO.*
+ Inte för att det behövts än, men jag gissar på att det kommer bli mycket lättare att rengöra den sen när det behövs.
+ Macroknappar (inget jag värderar högt, men de finns där om jag skulle behöva).
+ Det känns som det är hög kvalité på den och välbyggt (jämfört mot "vanliga" tangentbord, jag har ingen aning hur det står sig mot andra mekaniska). Aluminium. Ligger stabilt på bordet.

0 Okej pris för ett mekaniskt tangentbord med dessa funktioner tycker jag. 1,1k fraktat.
0 Tangenterna sitter där de ska sitta. Det är inte någon konstig storlek eller placering av dom som det är på vissa andra modeller av mekaniska tangentbord.*

- Inte mekaniska brytare på alla knappar (macroknapparna, ESC, Funtionsknapparna, Home, End etc.). Det är egentligen inte en så stor grej, men det är störande när man tänker på det när man väl använder någon utav dessa efterblivna knappar.
- Handledsstödet kunde varit typ ½-1 cm längre, då hade det varit perfekt för mina händer iallafall.
- Inte double shot molded keycaps. Önsketänkande

*Saker som jag värderade högt när jag letade nytt tangentbord. Då fanns inte så mycket att välja på förutom ett K90.

Permalänk
Medlem

Samsung S24A650 (MVA/LED/1080p/8ms/24"):
+ Urläcker design (minimalistiskt och mattsvart ram), stabil fot, vridbar på alla håll och kanter du vill samt höj- och sänkbar, extremt djup svärta, korrekta färger, bra betraktningsvinklar, absolut noll backlight bleed på låg brightness, i princip ultimat skärm för fina spel och att kolla film på, är sjukt nöjd.
- Priset för vissa, kostar runt 2500, samt lite ghosting om man kollar väldigt nära skärmen och man stänger av pixel overdrive (Sätter "Response Time" på "Normal" istället för "Faster" eller "Fastest".

Filco Majestouch-2 Tenkeyless (svensk layout, 88 key, cherry mx black):
+ Snyggt (mattsvart ram, knappar och under knapparna samt diskreta röda LEDs på caps och scroll), stabilt (har gummifötter fram, bak och på flärparna samt att det väger in på över ett kilo på den lilla storleken), låg ljudnivå (för att vara mekaniskt), NKRO, skönt att skriva på, perfekt att spela på (lätt med double tap etc), ergonomiskt (tangentbordet kommer mer i mitten framför skärmen istället för lite till vänster som ett vanligt tangentbord), coating (mattsvart och stryktålig), inga funktionsknappar eller något sådant skräp.
- Priset för vissa, runt 1200kr inkl VAT och frakt från Storbritannien.
[rant]Kan tilläga att mitt förra tangentbord var Razer BlackWidow, eh, högljudda knappar (cherry mx blue), högblank yta (skit och damm fastnar överallt), dålig coating (hann slita upp typ alla wasd samt massa funktionsknappar på bara några få månader), massa onödiga macroknappar som förstörde layouten (tryckte ihop knapparna för att få plats på vanlig tangentbordsbredd), massa onödiga funktionsknappar som jag aldrig använde. Det var nog det... Ja...[/rant]

Permalänk

Happy Hacking Keyboard Professional 2:

+ Fantastisk layout, allting är alltid inom räckhåll
+ Tangenter i PBT måste upplevas
+ Topre brytare är trevliga att trycka på
+ Integrerat USB hub och löstagbar kabel, perfekt!
- Priset är inte rimligt över huvud taget!
Apple LED Cinema Display:

+ IPS
+ Snygg
+ Integrerad Magsafekontakt, nu kan jag lämna laddaren till min MBP i ryggsäcken
- Få ingångar
Bättre än Thunderbolt Display eftersom Thunderbolt bara passar nyare MBP/Air/Mini/iMac.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2