Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nu sitter jag med min Samsung Series 7 Slate

Permalänk

Ja, det blir nog ändå svårt att få folk att köpa den för det priset, det måste ner till max 11990 tror jag, där går brytgränsen nu för tiden. (Helt oventenskaplig gissning baserad på Mac air etc samt att den får nog inte vara mer än dubbelt så dyr som en vanlig android/ipad då folk verkar ha svårt att skilja dem åt...)

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem

Nu har jag ingen Samsung slate utan en äldre hp tablet-pc där man kan fälla undan tangentbordet, med en x2 på 2ghz, 2gb, 80gb ssd, 12".

Den är tung och otymplig men den har en wacom-digitizer och win7 och det är dessa som gör att den inte konkurreras ut av min asus transformer. Jag köpte den primärt för att rita på och då finns det liksom inte något vettigt bärbart alternativ än wacom och windows.

Surfplattor med android och ios är än så länge främst för att konsumera innehåll inte för att skapa.

Edit: den kostade 10k för hmm... fyra år sedan tror jag.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpaatkins:

Ahh, ja vad trevligt! Jag ser att det är 64 Gb versionen, kanske kommer 128 GB också. 64 är lite väl i minsta laget i min åsikt. Jag köpte till 2 st 32 Gb kort till min som extra boost, och på SSd´n ligger det en partition på 20 gig som är recovery. Det kan man plocka bort om man backar upp det på en extern Hdd dock.

Funderade på minneskort. Är inte riktigt uppdaterad på tekniken som gäller idag.
MicroSD stöjder Slaten. Innebär det att den även tar microSDHC?

Permalänk

Yes, och det verkar om att den fixar sdXC också, men en eller två har fått problem med de på 64 Gb, me jag skulle tro att det har med kortet snarare än med slaten att göra.

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem

Skulle inte W8 vara ett bättre system för plattor?
skulle gärna vilja testa en slate men priset är dock väldigt högt en platta tycker jag men får vänta tills den blir billigare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av paimon:

Skulle inte W8 vara ett bättre system för plattor?
skulle gärna vilja testa en slate men priset är dock väldigt högt en platta tycker jag men får vänta tills den blir billigare!

Ja, Windows 8 blir nog riktigt bra på surfplattor. Denna slate har ett högt pris. Men så är det ju en "riktig" dator också. När ARM-plattorna kommer i höst kommer de nog ha ett helt annat pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoggen:

Ja, Windows 8 blir nog riktigt bra på surfplattor. Denna slate har ett högt pris. Men så är det ju en "riktig" dator också. När ARM-plattorna kommer i höst kommer de nog ha ett helt annat pris.

Sen blir ju inte win8 för ARM så himla roligt då inga vanliga Windowsprogram funkar på det.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Nu är jag också med i klubben!

timpaatkins - I måndags fick jag också min Slate. :-).

Lyckades komma över ett av de få ex som Dustin hittills har fått in.
Det första jag slogs av var hur bra skärmen är.
Sen så verkar den sitta ihop också ;-).
3G är också på pluskontot.

Men det märks att tangentbordet inte är en naturlig del av win7.
Fungerar inte helt optimalt. Däremot verkar de ha fått till det på win8, utifrån de vidoer jag har sett.
Men det medföljande fysiska tangentbordet är riktigt bra, och smidigt.

Permalänk

Tanken var att jag skulle köpa en asus eee slate, tills jag såg den här. Asusen börjar bli antik redan liksom.

Vad är det för typ av panel i skärmen på samsungen? Ips?

Sett att den finns minnen på 8gb i DDR3 - skulle det funka att trycka in ett sådant i den?

Ingår det fodral?

//Lorryquai

Visa signatur

//Lorryquai

Permalänk
Medlem

Angående det tekniska så gå in på Samsungs sida.

Det ingår inget fodral. Finns ett att köpa på Dustin.

Permalänk

Hittar ingen info om skärmpanel dock...

scratch that - pls (178*) - ingen dålig panel med andra ord, för oss som sysslar med bild.

Visa signatur

//Lorryquai

Permalänk

Skärmen är mycket bra, men ärligt talat är jag lite besviken på betraktningsvinklarna. Har dessutom för mig att det är 170 och inte 178 grader. Man kan inte riktigt lita på vad det står om Slaten, bla skulle det ju vara 10 touchpoints (bara 8)

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Skrivet av hoggen:

timpaatkins - I måndags fick jag också min Slate. :-).

Lyckades komma över ett av de få ex som Dustin hittills har fått in.
Det första jag slogs av var hur bra skärmen är.
Sen så verkar den sitta ihop också ;-).
3G är också på pluskontot.

Men det märks att tangentbordet inte är en naturlig del av win7.
Fungerar inte helt optimalt. Däremot verkar de ha fått till det på win8, utifrån de vidoer jag har sett.
Men det medföljande fysiska tangentbordet är riktigt bra, och smidigt.

Hehe, najs! bara att gratulera! Om du går in på tabletpcreviews sida om slaten finns det en jävla massa trevliga saker, bla har en snubbe gjort ett par väl fungerande sidopaneler till grafikprogram som photshop och sketchbook pro (vet ej om du använder dig av sånt)

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb