Hjälp bytt burk och får "ta bort flyttbar disk"

Permalänk

Hjälp bytt burk och får "ta bort flyttbar disk"

Ja som rubriken lyder så bytte jag burk idag och allt gick fint men när jag starta datorn så får jag "ta bort flyttbar disk" och jag har ingen flyttbar disk i så vad kan va fel??

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

Ja som rubriken lyder så bytte jag burk idag och allt gick fint men när jag starta datorn så får jag "ta bort flyttbar disk" och jag har ingen flyttbar disk i så vad kan va fel??

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

-----------------------------------------------

Har du ett tangentbord med inbyggt minne och inte installerat drivrutiner så kan det bli så. Hade det problemet själv. Hoppas det kan hjälpa.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av XpreS:

-----------------------------------------------

Har du ett tangentbord med inbyggt minne och inte installerat drivrutiner så kan det bli så. Hade det problemet själv. Hoppas det kan hjälpa.

Hej jag har microsoft wireless 3000 v2.0 och har även dragit ur den och försökt starta men funkar inte det heller :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

Hej jag har microsoft wireless 3000 v2.0 och har även dragit ur den och försökt starta men funkar inte det heller :/

Antar du bytt chassie bara?
Låter som du inte kopplat in hårddiskarna så som dom var innan.

Prova gå in i BIOS och kolla boot order så att din primär hårddisk bootas först.

Kan också va så att du kopplat in en USB drive/flash minne. Och den har satt sig först i boot order.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Dra ur all annan kringutrustning och kablar också när datorn är avstängd.

Permalänk
Hjälpsam

Om du kör i AHCI läge så kan SATA aggera hotswap. Om du klickar på ikonen så får du veta vilka diskar det är du kan ta bort. Är det dina interna så är det för att du kan köra hotswap på dem.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

tackar för alla svar men det va som ParasiteX sa jag hade sätt hårddiskarna fel hade sätt min systemdisk på slave så det är fixat nu