Permalänk
Medlem

Ping Problem!

Hej sweclokers nu vänder jag mig till er när varken jag eller mina vänner fått löst mitt problem!

Det är så att till och från så får jag ruskigt hög ping i några sekunder ex (20k ms i League of Legends) i några sekunder sen går det ner till 50 igen!?
Det händer inte hela tiden utan kan gå 1-3dagar utan problem sen mitt i allt så är det samma problem igen!

har kollat drivrutin gjort pingtest provat allt jag har googlar fram men inget hjälper!

Är bara på min dator som har problemet har haft Lan någon gång och när jag pingar upp i 10k+ ms Ingame så sitter polaren med stabila 30!!!

Är på en asus x52j som problemet finns på och en Gigabyte Router GN-BR01G....

Är som sagt bara jag som har problemet oavsett vars/vilket internet jag spelar på!

Permalänk
Medlem

Har du detta problemet när du sitter på wifi? isåfall är det med sannolikhet det som är problemet, pröva köra med kabel istället och se om du får samma problem. Om problemet kvarstår kan du föra logg över ping genom att skriva "ping -t 8.8.8.8 > pingtest.txt"(stäng inte ner cmd rutan, då avslutas kommandot) då skapas en .txt fil under katalogen du befinner dig i cmd när du skriver kommandot t.ex direkt på C:\ där du kan se hur hög ms du har till googles egna dns server och på så vis kan du få fram om det är problem med just den applikationen eller själva nätverksanslutningen som har problemet.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.