få skärm att slockna under samtal (zte blade)

Permalänk
Medlem

få skärm att slockna under samtal (zte blade)

Hej jag köpte för ett tag sedan en zte blade till mor. Ett stort problem är dock att skärmen inte slocknar under samtal när man pratar under samtal, hur ställer jag in det eller saknar telefonen den sensorn? om det ej går fixa finns det någon app att tanka ner för att fixa så inte man inte stänger av ljud/ avslutar samtal med kinden? Tack på förhand. (orginal gingerbread)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Den ska väl göra det by default?
Kanske är fel på proximity-sensorn?

I gamla custom roms krånglade sensorn ibland.
Inte så att hon har plastfilmen kvar på?

Finns väl apps som låser skärmen vid samtal men det är ju ingen vettig lösning egenligen.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Den ska väl göra det by default?
Kanske är fel på proximity-sensorn?

I gamla custom roms krånglade sensorn ibland.
Inte så att hon har plastfilmen kvar på?

Finns väl apps som låser skärmen vid samtal men det är ju ingen vettig lösning egenligen.

i
Inge tskärmskydd osv sitter på. Mjukvaran ska vara direkt från zte minns ej om problemet fanns innan på froyo.
Var kan man hitta något val att ställa in det på ifall de nu skulle vara på off?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Kommit på någon lösning?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Kommit på någon lösning?

Tyvärr inte.

Detta ska testas så fort jag kan återkommer med resultat

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det är så på min Blade också, och på alla de andra jag testat.
Min lösning är att trycka på on/off knappen varje gång någon svarar/jag svarar innan samtalet börjar

Hittar du en lösning får du gärna säga till

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Nu har jag CM7 så kommer inte ihåg hur det är i orginal-ROM. Men under samtalsinställningar har jag en inställning som heter "Håll skärmen igång".

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Tack det var lösningen på problemet.

Skrivet av Mithras:

Det är så på min Blade också, och på alla de andra jag testat.
Min lösning är att trycka på on/off knappen varje gång någon svarar/jag svarar innan samtalet börjar

Hittar du en lösning får du gärna säga till

Jag löste det genom att skriva *983*0# i dialern sedan gå in på sensorer vänta lite, och hålla ett finger för avståndssensorn (funkade inte utan de av någon anledning) Och trycka calibrera.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tack det var lösningen på problemet.

Jag löste det genom att skriva *983*0# i dialern sedan gå in på sensorer vänta lite, och hålla ett finger för avståndssensorn (funkade inte utan de av någon anledning) Och trycka calibrera.

Very gut

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3