Kommande High-end grafik kort under våren sommaren?

Permalänk

Kommande High-end grafik kort under våren sommaren?

Vad kan jag förvänta mig för high-end grafik kort till sommaren?
Släpper Nvidia något som kommer bräcka dom två 580 GTX jag har nu?
Kan man tänka sig att det kommer Radeon kort med mer minne på än dagens 3 GB,
För att klara BF3 i högre upplösningar?
Jag ska över och hälsa på min bror under sommaren och tänkte passa på att plocka med mig hem 2 nyare grafik kort för att byta ut dom jag har nu.

Mvh Matte

Permalänk
Medlem

det kommer inte komma fler högpresterande radeon utom möjligen 7990 med dubbla gpuer som vi inte hört nånting om ännu, och inte med mer än 3gb minne. så mycket behövs inte ens för bf3 i höga upplösningar, kanske om man skulle köra eyefinity på 3 högupplösta skärmar...

nvidia bör lansera kepler nu nånting i vår/sommar, men vi vet ingenting annat än att deras laptopversioner släpps nu i april. sen vet vi heller inte om de släpper de högpresterande diskreta grafikkorten först eller om de går på mellanklassen först. ett dubbelgpu-kort kommer nog dröja ett tag längre än sommaren innan vi får se

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Ok, Jag får vänta och se helt enkelt, ev så blir det nog 2 7970 3Gb kort om inget annat roligt dyker upp under våren sommaren.
Kollar man på BF 3 vilket är det jag spelar mest så drar det knappt 1,5 GB vid 1920 x 1080, jag spelar i 5760 x 1080, för att det ska bli spelbart så är jag tvungen att dra ned effekterna rejält.

Mvh Matte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grimreaper:

Ok, Jag får vänta och se helt enkelt, ev så blir det nog 2 7970 3Gb kort om inget annat roligt dyker upp under våren sommaren.
Kollar man på BF 3 vilket är det jag spelar mest så drar det knappt 1,5 GB vid 1920 x 1080, jag spelar i 5760 x 1080, för att det ska bli spelbart så är jag tvungen att dra ned effekterna rejält.

Mvh Matte

ok, visste inte att du körde på den upplösningen som jag skrev var enda gången det kanske inte skulle räcka... har du 3gb-modellerna av 580 förresten?

men förra generationen hade ju radeon-korten en minnesbuss på 256 bit och kom med 1 eller 2gb, nu har de en minnesbuss på 384 bit och kommer med antingen 1,5 eller 3gb, precis som gtx 580

kanske kanske kommer nvidias nya kepler högprestandamodeller med ännu större minnesbuss och därmed med 2 eller 4gb, men jag säger att chansen för det är extremt liten... men som sagt så vet vi i stort sett ingenting om kepler

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII