2x6950 2gb med upplåsta shaders, eyefinity problem

Permalänk

2x6950 2gb med upplåsta shaders, eyefinity problem

Halloj,

blev en lycklig eyefinity ägare igår med tre st G2420HDBE men upplever ett problem i BF3(testade även på ME3 demot och samma sak där). När jag kör alla tre skärmarna får jag väldigt låg fps, och ibland kommer jag vilja stänga av de två skärmarna på vardera sida men när jag gör det så arbetar bara ett av korten, det som jag har skärmarna kopplat till. Kollar jag i CCC är CF aktiverat men när jag ändrar upplösning in-game så arbetar som sagt var bara ett kort.

Mina kort har bios switchar och det spelar ingen roll om jag kör oupplåsta shaders eller ej, det är fortfarande bara ett kort som arbetar.

Vad gör jag för fel?

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"

Permalänk
Medlem

Om du kör in GPU-Z så kan du se om båda korten jobbar eller inte, kör också 2st 6950 i crossfire och ibland tycker jag det andra kortet inte jobbar så mycket, la ner Eyefinity i BF3 då det inte fungerade bra, riktigt uselt med fps, detta pga att dessa kort
helt enkelt inte räcker till i den skyhöga upplösningen

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Skrivet av nanosec:

Om du kör in GPU-Z så kan du se om båda korten jobbar eller inte, kör också 2st 6950 i crossfire och ibland tycker jag det andra kortet inte jobbar så mycket, la ner Eyefinity i BF3 då det inte fungerade bra, riktigt uselt med fps, detta pga att dessa kort
helt enkelt inte räcker till i den skyhöga upplösningen

Kör med MSI Afterburner och kan se hurvida de arbetar eller ej och belastningen samt värmeutvecklingen på korten.

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"