"System Reserved", hur ta bort?

Permalänk
Skrivet av alexbriss:

Om det var det där med Ubuntu du tänkte på så kan du köra det från ett USB-minne: http://unetbootin.sourceforge.net/

Själv har jag ingen skivläsare längre

Det där med att installera Windows och dylika saker från USB-minne verkar jättesmidigt, tills det att man inser att man måste göra enheten i sig, alltså USB-minnet, "boot-ready" vilket kräver en jävla massa krångel och fixande...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Subdubwise:

Aah, okej! Så det är så det fungerar. Synd dock att min DVD-läsare verkar vara trasig på något vis, så jag kommer väl bara att få leva med den här skiten.

Eller köpa en ny för 200 bagis.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Det där med att installera Windows och dylika saker från USB-minne verkar jättesmidigt, tills det att man inser att man måste göra enheten i sig, alltså USB-minnet, "boot-ready" vilket kräver en jävla massa krångel och fixande...

Inte med microsofts egna programvara
http://www.microsoftstore.com/store/msstore/html/pbPage.Help_...

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Eller köpa en ny för 200 bagis.

Dock var det en DVD-läsare i den prisklassen jag har just nu, och uppenbarligen får man vad man betalar för.

Skrivet av jocke92:

Tack! Ska kolla upp det där på direkten.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Subdubwise:

Dock var det en DVD-läsare i den prisklassen jag har just nu, och uppenbarligen får man vad man betalar för.

Har en som jag köpte för detta pris för två år sedan och den funkar än. Men visst de är ju inte av superkvalle. Dock är det ju i stort sett endast dessa som finns kvar.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Ett lättare sätt är att bara kopiera filerna från en windows7 skiva till ett nyformaterat usb minne

sedan använder man bootsect som ligger på win7 skivan i boot mappen (ex e:\boot)

"bootsect /nt60 <usbminnetsenhetsbokstav>" i kommandotolken, sen är man klar

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Skrivet av GizmoTheGreen:

Ett lättare sätt är att bara kopiera filerna från en windows7 skiva till ett nyformaterat usb minne

Men problemet var ju det att min DVD-läsare inte fungerade, hur ska jag då kunna kopiera över filer från en Windows 7-skiva till ett USB-minne? Om man laddar ner piratkopia av Windows så är det bara en ISO-fil man får ner.

Permalänk
Medlem

Subdubwise:
De antog att du hade tillgång till en annan dator med DVD läsare när du inte sa något tidigare när andra föreslog att installera om från USB minne.

GizmoTheGreen:
Jag som trodde att man var tvungen att göra USB minnet boot bart innan filerna kopierades?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Men problemet var ju det att min DVD-läsare inte fungerade, hur ska jag då kunna kopiera över filer från en Windows 7-skiva till ett USB-minne? Om man laddar ner piratkopia av Windows så är det bara en ISO-fil man får ner.

kopiera filerna från iso filen då, deamontools/winrar/7zip kan du använda för det

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Skrivet av GizmoTheGreen:

kopiera filerna från iso filen då, deamontools/winrar/7zip kan du använda för det

Aha, okej! Då kommer jag förhoppningsvis att klara mig alldeles utmärkt hädanefter, nu när jag har plockat bort min DVD-läsare.