Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

har tagit ner allt i mitt förra rum nu och afisherna kanske kan tänka mig att sänka dem.

http://img854.imageshack.us/img854/5219/img0692ur.jpg

Kan mer än gärna ta Bf3 afisherna om dom kan tänkas skickas?

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xquade:

Kan mer än gärna ta Bf3 afisherna om dom kan tänkas skickas?

nja skicka hade jag intetänkt mig de skulle vara om någon kom förbi och plocka upp dem, bor i Täby.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

nja skicka hade jag intetänkt mig de skulle vara om någon kom förbi och plocka upp dem, bor i Täby.

Bor lite väl långt därifrån ;P (skåne)

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem

Updatering

Tog en dag ledig så därför kom de ingen uppdatering igår men idag har jag målat de första lagret i rummet och börja limmat skrivbordet. Imorgon blir de andra lagrett av färg samt fortsätta med skrivbordet!

hitta en app som lät en göra 360° pannrama av rummet här: http://360.io/f2Pmn7 (blev inte 100% korrekt men de får duga)

bilden på de blivande skrivbordet:

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Är skivorna verkligen ek? Tycker det ser ut som furu

Permalänk
Medlem

Intressant att kolla på hur detta kommer bli

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut, ska följas!

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

ser rikigt snyggt ut! följer denna med spänning

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Är skivorna verkligen ek? Tycker det ser ut som furu

Du har helt rätt jag var nog lite borta när jag skrev ek.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
99:e percentilen

Riktigt häftigt! Drömmer själv om att göra ett helt eget skrivbord med massa customgrejer.

Jag kan passa på att ge dig ett tips: Köp/bygg en USB 3.0-hubb istället för 2.0. Det kommer inte dröja länge innan 3.0 är standard och du ångrar att du valde 2.0.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Du har helt rätt jag var nog lite borta när jag skrev ek.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänke själv göra nåt liknande. Har kollat på Rusta och dom har schysta skivor i ek som jag tänkte använda.

Typ denna:
http://www.rusta.se/bordsskiva_p40401042.html

Har du tänkt att måla dina?

Permalänk
Medlem

Mini Update

knäppte ett par bilder på startknappen samt några lysdioder till HDD/PW. Även en LED rämmsa till bakgrundsbelysningen som jag koppla till 12v på nätagget så den startar när jag startar datorn.

knapp och Lysdioder:

LED remsa:

Skrivet av niclasc:

Tänke själv göra nåt liknande. Har kollat på Rusta och dom har schysta skivor i ek som jag tänkte använda.

Typ denna:
http://www.rusta.se/bordsskiva_p40401042.html

Har du tänkt att måla dina?

jepp, jag kommer kvistlacka sen ett lager med grund färg och sedan 2 lager med mellan blank svart.

Skrivet av Alling:

Riktigt häftigt! Drömmer själv om att göra ett helt eget skrivbord med massa customgrejer.

Jag kan passa på att ge dig ett tips: Köp/bygg en USB 3.0-hubb istället för 2.0. Det kommer inte dröja länge innan 3.0 är standard och du ångrar att du valde 2.0.

har redan ett par 2.0 hubbar från mitt förra skrivbord som jag kommer använda. men de är nog lätta att bytta om det väl kommer till de.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Uppdatering

har sågat ut den stora skivan idag och testa lite hur de skulle vara med skärmen uppsatt. Använde den lilla biten som blev över efter sågningen. imorgon blir de till att måla och förhoppningsvis bli klar med skärmbordet.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

knäppte ett par bilder på startknappen samt några lysdioder till HDD/PW. Även en LED rämmsa till bakgrundsbelysningen som jag koppla till 12v på nätagget så den startar när jag startar datorn.

knapp och Lysdioder:
http://img607.imageshack.us/img607/204/knapp.jpg

LED remsa:
http://img38.imageshack.us/img38/8332/img0709wh.jpg

jepp, jag kommer kvistlacka sen ett lager med grund färg och sedan 2 lager med mellan blank svart.

har redan ett par 2.0 hubbar från mitt förra skrivbord som jag kommer använda. men de är nog lätta att bytta om det väl kommer till de.

Riktigt nice! Men jag undrar hur startknappen funkar. Sätter den igång datorn och skärmarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Idag blev de mycket sågande och målande jag har sågat ut bildbordet och grundmålat de samt fått de första svarta lagrett på skrivbordet. Imorgon ska jag måla klart och köpa skärmar (3st) om jan har flyt så blir allt klart också.

Skärmbordet:

Skrivbordet:

Köplista för imorgon:

Skrivet av Niksam:

Riktigt nice! Men jag undrar hur startknappen funkar. Sätter den igång datorn och skärmarna?

Skickades från m.sweclockers.com

jepp den kommer starta datorn som startar skärmarna.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Vad kan vi ha här?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Ser jättebra ut, ska forsätta följa den, vill också göra ett eget skriv/datorbord så detta kommer att hjälpa en heldel

Permalänk
Medlem

Uppdatering

Har målat och köpt skärmar idag ställde upp allt för att testa, blev nöjd med resultatet.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Wow! Ser sjukt najs ut!
Drömmer om att göra sådant själv då jag flyttar hemifrån...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Nice!
Två saker dock, kan du inte skjuta in skärmarna? Det ser ut som att fötterna på sidoskärmarna sticker ut.

Hade du sönder väggen när du satte upp bordet? Det ser ut som att du skavt bort färgen så att gipset syns.

Visa signatur

Professionals are predictable. It's the amateurs that are dangerous.

Permalänk
Medlem

Mini Update

Jag har satt upp allt nu lite tillfälligt. Allt är inte klart så som LED ljuset startknapp och såna grejer, kommer inte ha så mycket tid den här veckan, mycket i plugget... kommer göra klart alla små grejer nästa helg tills vidare lämnar jag er med den här bilden när skärmarna är igång

Skrivet av blinken:

Nice!
Två saker dock, kan du inte skjuta in skärmarna? Det ser ut som att fötterna på sidoskärmarna sticker ut.

Hade du sönder väggen när du satte upp bordet? Det ser ut som att du skavt bort färgen så att gipset syns.

Jo de är sant jag kan peta in dem lite men då förlorar jag lite av kurvan vilket jag inte vill.

De är inte gipset som syns jag måla sista lagret när skivan var på plats då täckte jag väggen med papper för att inte få färg på den, men den torka innan jag tog bort pappret så de sitter kvar de är bara lite pillergöra att få bort de sista. Funderar även på att sätta en latexfog längst kanten.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt måste jag säga. Är nog en fröjd att sitta vid den riggen med det bordet!

Visa signatur

Define R4 | be quiet! Dark Power Pro 10 850W 80+ Platinum | MSI Z77A-GD65 | i7 3770K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 1600 MHz | Samsung 840 Pro 256 GB | HD5850 1GB

Permalänk
Medlem

Blir väldigt inspirerad av denna tråd! Kanske själv ska bygga om lite här hemma!

Bara en fråga: Vad är det för skärm du har?

Permalänk
Medlem

Snälla montera inte upp en TV ovanför skärmarna bara.. i övrigt ser det riktigt bra ut

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Snälla montera inte upp en TV ovanför skärmarna bara.. i övrigt ser det riktigt bra ut

hehe varför då? den är inte för arbete bara för film såklart

Skrivet av Sacrum:

Blir väldigt inspirerad av denna tråd! Kanske själv ska bygga om lite här hemma!

Bara en fråga: Vad är det för skärm du har?

DELL U2412M Ultrasharp 24"

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Kan ju enkelt användas som datorskärm också

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

hehe varför då? den är inte för arbete bara för film såklart

Skrivet av Proboarder:

Kan ju enkelt användas som datorskärm också

Det är slöseri med TV, är TV:n inte värt något visst, det är iallafall knappast värt flera tusen kronor för en Tv som sitter på det dummaste stället möjligt, kan lika gärna sätta den i taket så du måste titta rakt upp på den, onödiga sladdar medför den också, kan uppstå krångel med 4 skärmar och jobbigt krafs när man sätter igång och slår på SLI/CF lägen eller vad man nu kör.

Hur som helst, det är knappast värt det enligt mig, mycket bättre att sätta dit en eller två afficher.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Det är slöseri med TV, är TV:n inte värt något visst, det är iallafall knappast värt flera tusen kronor för en Tv som sitter på det dummaste stället möjligt, kan lika gärna sätta den i taket så du måste titta rakt upp på den, onödiga sladdar medför den också, kan uppstå krångel med 4 skärmar och jobbigt krafs när man sätter igång och slår på SLI/CF lägen eller vad man nu kör.

Hur som helst, det är knappast värt det enligt mig, mycket bättre att sätta dit en eller två afficher.

u jelly?!

Permalänk

Lever just nu i ett renoveringobjekt, och har ett par gånger använt TV:n som vi tar det lugnt till, som skärm för tex. Sweclockers, och har själv insett att när datorrummet ska göras, kommer det bli en model lite större TV (32-40), just för läsning, och en och annan film, och sen "vanliga" storlekar på skärmar också

Kanske bara jag som är gammal som uppskattar en större skärm.

Till TS: Tack för massa bra ideer och inspiration!
ps. Hur sågade du ut "hålet" där magen hamnar? Sticksåg? Hur fick du det jämnt?

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proboarder:

Lever just nu i ett renoveringobjekt, och har ett par gånger använt TV:n som vi tar det lugnt till, som skärm för tex. Sweclockers, och har själv insett att när datorrummet ska göras, kommer det bli en model lite större TV (32-40), just för läsning, och en och annan film, och sen "vanliga" storlekar på skärmar också

Kanske bara jag som är gammal som uppskattar en större skärm.

Till TS: Tack för massa bra ideer och inspiration!
ps. Hur sågade du ut "hålet" där magen hamnar? Sticksåg? Hur fick du det jämnt?

kul att du gilla de. För hålet använde jag sticksåg och jag gjorde mallen med hjälp av snöre och penna (bild nedan) sen är de bara att ha en lugn hand och låta sågen göra jobbet!

Skrivet av zhrooms:

Det är slöseri med TV, är TV:n inte värt något visst, det är iallafall knappast värt flera tusen kronor för en Tv som sitter på det dummaste stället möjligt, kan lika gärna sätta den i taket så du måste titta rakt upp på den, onödiga sladdar medför den också, kan uppstå krångel med 4 skärmar och jobbigt krafs när man sätter igång och slår på SLI/CF lägen eller vad man nu kör.

Hur som helst, det är knappast värt det enligt mig, mycket bättre att sätta dit en eller två afficher.

Jag tror att de inte kommer vara störande att ha en TV där och tanken är att de ska sitta på en arm så den kan vinklas nedåt.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster