[EVE Online] Någon som letar efter ett corp?

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Anaii;12088023"]Skills tränas även när du är offline så din karaktär utvecklas konstant även när du inte spelar. Du måste såklart spela för att lära dig hur du ska hantera olika skepp och situationer. Om jag ska vara ärlig tycker jag Eve var lätt att lära sig och komma in i. Jag gick med i ett corp där det fanns folk som lärde mig allt jag behövde när jag behövde det. Nu har jag spelat rätt länge men det finns fortfarande massor jag inte kan. Easy to learn, hard to master

Ok, tack för din åsikt.
Får la se hur det blir med tiden då.
Är som sagt forfarande sugen på att joina!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

[QUOTE="7AAA7;12183519"]

Skrivet av Anaii:

Skills tränas även när du är offline så din karaktär utvecklas konstant även när du inte spelar. Du måste såklart spela för att lära dig hur du ska hantera olika skepp och situationer. Om jag ska vara ärlig tycker jag Eve var lätt att lära sig och komma in i. Jag gick med i ett corp där det fanns folk som lärde mig allt jag behövde när jag behövde det. Nu har jag spelat rätt länge men det finns fortfarande massor jag inte kan. Easy to learn, hard to master

Ok, tack för din åsikt.
Får la se hur det blir med tiden då.
Är som sagt forfarande sugen på att joina!

Som jag sagt tidigare. Vill du så kan du få en 21 dagar trial. Bara att skriva ett PM till mig här på SweC. Då får du även veta vad jag heter ingame och kan ställa så mycket frågor du bara vill. Har hjälpt flera personer komma igång på det sättet. Kan säkert tipsa om corp som passar din spelstil när du väl kommit in lite.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Ja som sagt.
Är du en trevlig person som letar efter ett korp i Amarr/Domain så hör av dig
Vi är även med i en allians.

Måste man vara Amarr för att kunna vara med? Jag började spela för några dagar sedan men spelar Gallente.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikken:

Måste man vara Amarr för att kunna vara med? Jag började spela för några dagar sedan men spelar Gallente.

Välkommen till EvE.

En sak du snart kommer förstå är att det där med ras inte spelar så stor roll i längden. Några få corps rollspelar och kräver en viss ras, men annars brukar alla vara välkomna. Amarr är förutom en ras också ett solsystem i regionen Domain. Det var det som menades.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikken:

Måste man vara Amarr för att kunna vara med? Jag började spela för några dagar sedan men spelar Gallente.

Nej då, Min gubbe är Galente men bor i Amarr.
Men dom olika raserna har områden som du får standings i. Har du för hög standing med Galente så skjuter polisen på dig när du kommer in i Amarr space
Därför är det lättast att berätta var vi är, då kan du kolla vad som krävs av dig för att kunna vara i Amarr space.

http://wiki.eveonline.com/en/wiki/Standings_mechanics

http://eve.grismar.net/wikka.php?wakka=StandingSystem

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Nej då, Min gubbe är Galente men bor i Amarr.
Men dom olika raserna har områden som du får standings i. Har du för hög standing med Galente så skjuter polisen på dig när du kommer in i Amarr space
Därför är det lättast att berätta var vi är, då kan du kolla vad som krävs av dig för att kunna vara i Amarr space.

http://wiki.eveonline.com/en/wiki/Standings_mechanics

http://eve.grismar.net/wikka.php?wakka=StandingSystem

Tack för länkarna, jag har lusläst dem och skall genast kolla mina standings och se om jag kan ta mig till er där borta på något sätt.

Skrivet av Anaii:

Välkommen till EvE.

Tackar

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

Hör av dig i PM om/när du tänker flyga till oss i Amarr

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag bruk(ar/ade) faktiskt också hänga i trakterna runt Amarr. Mycket möjligt att ditt folk stött på mitt folk vid ett eller annat tillfälle. I så fall ber jag om ursäkt xD

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Har du för hög standing med Galente så skjuter polisen på dig när du kommer in i Amarr space

Nja, stämmer verkligen det? Det är när man har en LÅG standing mot till exempel Amarr som Amarrs sentry guns och poliser börjar skjuta på en. Sen så har vi security status också som sjunker ifall man skjuter på folk i high/low sec, minns inte om det gällde null eller WH.

Corpet som jag är med i håller på att ställa om sig nu då jag och en polare vill ha lite mer fart, så hur går det för er? Ifall man skulle kunna köra lite mer i grupp med människor som inte pratar utrikiska!

Har spelat ett tag så har väl lite koll på det mesta, så ställ frågor om ni känner för det!
Har samma namn i spelet.

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Ja precis, det är hur du vänder på det
Hög Galente stading gör så att du har låg Amarr standing.

Du får bara låg sec status i low sec/High sec. WH gör inget där.
Låg sec status gäller i alla regioner i High Sec.

Vad ställer dom om sig till?
Är det en fråga om ni får gå med oss?

Vi har en del som snackar Engelska i corpet. Men dom är inte online alla timmarna.
Går ju att snacka privat på venten med med dom som en kör missons/annat med.

Hur länge är ett tag och vad är det ni vill göra?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Ja precis, det är hur du vänder på det
Hög Galente stading gör så att du har låg Amarr standing.

Du får bara låg sec status i low sec/High sec. WH gör inget där.
Låg sec status gäller i alla regioner i High Sec.

Vad ställer dom om sig till?
Är det en fråga om ni får gå med oss?

Vi har en del som snackar Engelska i corpet. Men dom är inte online alla timmarna.
Går ju att snacka privat på venten med med dom som en kör missons/annat med.

Hur länge är ett tag och vad är det ni vill göra?

Nja? Om man har låg Gallente så kan man köra upp Gallente mot andra factions än "de fyra stora", mot npc:er som Blood, Sansha, Guristas, Serpentis och vad alla nu heter. Man får då ta uppdrag för Gallente.

Vi är bara en handful med personer som har kört tillsammans och nu vill vi ha lite mer fart, så vi söker efter lite nya marker ifall det kan dyka upp något kul som PvP eller liknande. Att gå med ett annat corp är inte vad vi kommer göra.

Har kört då och då från 2009, har runt 45m sp och har bra skills i gunnery. Flyger mest Amarr, men Minmatar går bra också samt Gallente BS.

Hade ni någon kanal ifall man vill snacka lite skit i spelet?

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopphunden:

Nja? Om man har låg Gallente så kan man köra upp Gallente mot andra factions än "de fyra stora", mot npc:er som Blood, Sansha, Guristas, Serpentis och vad alla nu heter. Man får då ta uppdrag för Gallente.

Vi är bara en handful med personer som har kört tillsammans och nu vill vi ha lite mer fart, så vi söker efter lite nya marker ifall det kan dyka upp något kul som PvP eller liknande. Att gå med ett annat corp är inte vad vi kommer göra.

Har kört då och då från 2009, har runt 45m sp och har bra skills i gunnery. Flyger mest Amarr, men Minmatar går bra också samt Gallente BS.

Hade ni någon kanal ifall man vill snacka lite skit i spelet?

Låter som ni är lite i samma sits som oss i mitt corp. Vi är också bara en handfull personer som spelat tillsammans sedan 2010. Vi lämnade just en stor merc allians och funderar på vad vi ska göra härnäst. Vi diskuterar att återgå till low sec piracy, flytta ner till 0.0 eller hitta ett mysigt WH. Störst fokus på PvP. Vi känner dock att vi är lite för få för att ge oss på något större själva så diskussionerna fortgår.

Det är möjligt att vi har gemensamma mål så är du intresserad kan du väll skicka ett PM så kan vi snacka lite. Jag är smått paranoid och lägger inte ut mina ingame nick i publika forum

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Hur gamla är ni som spelar ihop ungefär? Var ska man ta sig och börja bygga sin standing om man siktar på att joina när man fått grepp om spelet?

Permalänk
Medlem

Jag har 2 konton med runt 27 mil, och ett tredje med runt 20 (tror jag, är inte 100%). Har inte spelat på över ett halvår men börjar bli sugen på att dra igång igen. Har slagit huvudet i bordet många gånger över detta spel och är knappast erfaren i PvP, men med 3 konton har jag åtminstone en del att tillföra rent spelmekaniskt

Vad heter eran corp, om jag nu vill kontakta er? Eller ska jag kontakta dig på Sweclockers istället när det är dags?

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Hur gamla är ni som spelar ihop ungefär? Var ska man ta sig och börja bygga sin standing om man siktar på att joina när man fått grepp om spelet?

Skrivet av Niczo:

Jag har 2 konton med runt 27 mil, och ett tredje med runt 20 (tror jag, är inte 100%). Har inte spelat på över ett halvår men börjar bli sugen på att dra igång igen. Har slagit huvudet i bordet många gånger över detta spel och är knappast erfaren i PvP, men med 3 konton har jag åtminstone en del att tillföra rent spelmekaniskt

Vad heter eran corp, om jag nu vill kontakta er? Eller ska jag kontakta dig på Sweclockers istället när det är dags?

Jag skrev sista inlägget innan dessa frågor men detta är ju inte min rekryteringstråd utan SCORPIUS så är lite osäker på vem ni vänder er till. Om din fråga var ställd till mig, cracko, och du känner dig ignorerad så ber jag om ursäkt Har gått och funderat på om jag ska svara eller inte

Jag gillar att diskutera Eve i alla trådar om det, men vill inte sno den här tråden bara sådär så om ni vänder er till mig får ni gärna ta det via PM.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Pm är om corp osv är alltid välkomna

I mitt korp är åldern blandad. från 20 till runt 40 ca.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Letar efter corp, kör caldari och har destroyer dock trial men skulle uppskattas ifall någon kunde förlänga

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Letar efter corp, kör caldari och har destroyer dock trial men skulle uppskattas ifall någon kunde förlänga

Går ej att förlänga så länge du inte börjar betala. Du kan få en 21 dagars trial, men då får du börja om från början.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Går ej att förlänga så länge du inte börjar betala. Du kan få en 21 dagars trial, men då får du börja om från början.

Har redan fått en av Scorpius, tack ändå

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

skickat PM till dig Scorpius!

Permalänk
Medlem

Låter som en trevlig corp, har tänkt ganska länge att jag skall börja komma igång med eve igen, men hade lite tråkiga erfarenheter i low-sec samt en corp some inte var så nybörjarvänlig eller hade så bra sammanhållning, så jag tappade stinget lite när jag inte kunde få hjälp med någonting. Dock fast jag itne har spelat aktivt på en tid så har jag fortsatt träna min skills

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem

kollade några videos på youtube och blev lite sugen att prova, någon från ert corp med en extra 21 dagars trail?

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem
Skrivet av lithen:

kollade några videos på youtube och blev lite sugen att prova, någon från ert corp med en extra 21 dagars trail?

Du har pm

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Någon som vill ha 21 dagars trail?
Bara att skicka ett pm med er Mail

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Någon som vill ha 21 dagars trail?
Bara att skicka ett pm med er Mail

ingen trial för mig tack, har redan köpt en månad, men skulle gärna vilja ha nån corp att spela med.
har precis börjat med spelet så om mer erfarenhet krävs så kan ja fisa runt i rymden ett tag till

Visa signatur

There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't.

Permalänk

Medlemmar till corp

Skrivet av Brainsplitter:

Har redan fått en av Scorpius, tack ändå

Hej Jonnti vi är ett nystartat corp som söker medlemmar. eller en alliance
just nu är vi tre st men 2 av dessa har lite längre erfarenhet.

vi kör Caldari och är för tillfället i Norvakaiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starkiller:

Hej Jonnti vi är ett nystartat corp som söker medlemmar. eller en alliance
just nu är vi tre st men 2 av dessa har lite längre erfarenhet.

vi kör Caldari och är för tillfället i Norvakaiken

Tack för att ni använder min tråd att rekrytera i. Det uppskattas. Verkligen.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

söker corp

Min Trials går ut om ca 7 dagar men köper upp mig nu under veckan. Spelar med Amarr karaktär och behöver komma in i ett svenskt corp.

Permalänk
Medlem

Spelar som Caldari, hänger runt Jita. Är det möjligt att joina då? Payar för såeöet btw, så inge trial här inte.

Permalänk
Medlem

tjenare!, är en gammal eve spelare som reaktiverat mitt konto och letar low sec / pvp corp 24m SP på min gubbe för tillfället kan ta de mer in-game, skicka iväg ett mail till Teanox om du är online ele skriv här på sweclockers tack på förhand!.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.