Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem

Tja, finns i galleriet, men så här ser det fortfarande ut hemma hos mig och frugan.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Riktigt smutt, påminner mig om Spy vs Spy.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Vad är det för bordsskivor?:)
Tänker lite samma med min sambo

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av E15597:

https://i.imgur.com/UNl51Ar.png
Min cockpit. Skrivbordet går så klart att höja elektroniskt trots placering och antal skärmar.

Vad har du för fäste till skärmen som hänger ovanför den andra skärmen, alltså den som är riktad snett neråt?

Funderar också på att sätta en skärm ovanför min andra, men måste kunna höja och sänka skrivbordet, så skärmen kan ju inte sitta i väggen utan måste sitta tillsammans med skrivbordet..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Riktigt tjusigt! Ska försöka övertala min icke datorintresserade flickvän att vi behöver liknande upplägg i nya lägenheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

http://i.imgur.com/zPQ18.jpg

Nu kommer jag och drar ner nivån på tråden lite

Jag tänkte såhär att man ska väl ta en bild på hur det ser ut i vanliga fall, inte städa inför bilden bara. Brukar städa kanske varannan månad och det är väl dags snart igen tror jag, eller vad tycker ni?

Fifan jag får nästan lite ångest o panik när jag ser det där. Vispar man till med musen för långt flyger handen in i en massa skit.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompatomp:

Fifan jag får nästan lite ångest o panik när jag ser det där. Vispar man till med musen för långt flyger handen in i en massa skit.

Ojoj, vilken nostalgitripp att se den där bilden. Det var skrivbordet i gamla pojkrummet. Har hunnit flytta fem gånger sedan dess, men skrivbordet är med fortfarande dock med annan underdel. Kan lugna dig med att det är betydligt bättre städat nu, ingen risk att handen flyger in i en massa skit om man vispar till med musen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Ojoj, vilken nostalgitripp att se den där bilden. Det var skrivbordet i gamla pojkrummet. Har hunnit flytta fem gånger sedan dess, men skrivbordet är med fortfarande dock med annan underdel. Kan lugna dig med att det är betydligt bättre städat nu, ingen risk att handen flyger in i en massa skit om man vispar till med musen.

Pics or we don't believe you

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Hehehe tack! Huvudtanken var vitt vs svart.

Skrivet av segafreaktwo:

Vad är det för bordsskivor?:)
Tänker lite samma med min sambo

Hmm, kommer inte på vad de heter nu. Det är IKEA skivor i vart fall.

Skrivet av Enviro:

Riktigt tjusigt! Ska försöka övertala min icke datorintresserade flickvän att vi behöver liknande upplägg i nya lägenheten.

Tack! Det tycker jag absolut! Frugan lirar nästan inget alls, lite Valheim ibland. Så det blir mest betala räkninar, slösurfa och låna ut till barnens kompisar som är på besök.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

pappa och son

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiario:

pappa och son

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

ser inget skrivbord på varken första eller andra bilden..

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

ser inget skrivbord på varken första eller andra bilden..

aj fasen missade att det måste vara skrivbord. my bad

Permalänk
Medlem

Bord är skiva från gammalt matbord. Betsat o lackat. Benen är L av 45/45 fyrkantsrör, bultat i väggen med fransk träskruv.

Permalänk

Wow, en del riktigt snygga/häftiga/imponerande "datorhörnor" i den här tråden!!

Här är min, inte märkvärdig på något sätt jämfört med många andras här inne men mycket skoj har jag i den och är väl svårt att missta sig på vad jag ägnar mig mest åt i den 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Vad har du för fäste till skärmen som hänger ovanför den andra skärmen, alltså den som är riktad snett neråt?

Funderar också på att sätta en skärm ovanför min andra, men måste kunna höja och sänka skrivbordet, så skärmen kan ju inte sitta i väggen utan måste sitta tillsammans med skrivbordet..

Ultrawide är monterad i center på en Deltaco ARM-0352, skärmen ovanför som du nämner är monterad på en av gasarmarna och är monterad överst på stolpen. Skärmen i portrait till vänster är monterad på en Deltaco ARM-0300.

Visa signatur

THINKPAD X280 ARCH
DEFINE S | I5 8600K | AP-Z370P | 32GB | GTX 1080
DEFINE 7 XL | I5 7600K | GA-Z270N | 64GB | 4x18TB
MX3S | KEYCHRON Q1V2 | P3421W + XF270H + XF270H
OLED65C1 + OLED55B7 | STRDH790 | KLIPSCH 5.1.4 | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebMaximus:

Wow, en del riktigt snygga/häftiga/imponerande "datorhörnor" i den här tråden!!

Här är min, inte märkvärdig på något sätt jämfört med många andras här inne men mycket skoj har jag i den och är väl svårt att missta sig på vad jag ägnar mig mest åt i den 😉

https://i.imgur.com/ZvNKDXI.jpg

Flyger du helst i VR eller med skärmen? Fördelar nackdelar? Lite nyfiken på hur bra det fungerar att flyga en airliner i VR. En liten Cessna förstår jag ju är lättare

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Pics or we don't believe you

Tror du mig nu?
LG 42C2 som datorskärm nu. Har en Elgato light strip bakom för lite bias lighting. Kanske inte syns så tydligt nu i dagsljus. Sedan är det något Corsair low profile RGB tangentbord som jag fick tag på till grymt bra pris här på Sweclockers marknad. En gammal Logitech G400 som fyllde 10 år igår samt en XL RGB musmatta från Svive. Till höger på bordet så ligger den en Sony RX100 MK2, en GoPro Hero 11 Black, samt en 10 år gammal Macbook Air som mest används för programmering och felsökning på BMW. Glasunderlägget till vänster är med en bild på en Kiwi-fågel. Köpte det i Nya Zeeland när jag var där för 9 år sedan. Legoträdet är sambons, hon tyckte det passade bra där bredvid skärmen. Växten på väggen hängde där när jag köpte huset. Tänkte först ta bort den men den är skruvad i väggen och det verkar sitta någon slags dubbelhäftande tejp också, så den fick vara kvar.

Stolen (ej med i bild) är en svart/grå Kinnarps som morsan fixade åt mig när bankkontoret i byn lade ner för 12-13 år sedan.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av naikon:

Flyger du helst i VR eller med skärmen? Fördelar nackdelar? Lite nyfiken på hur bra det fungerar att flyga en airliner i VR. En liten Cessna förstår jag ju är lättare

Fungerar bra oavsett vilket plan man flyger tycker jag. Själv spenderar jag mest tid i en 737-800 men har även till och från flugit runt i mindre kärror för skojs skull.

När det gäller VR vs 2D är känslan helt överlägsen i VR. Med det sagt spenderar jag fortfarande en del tid även i 2D när jag planerar inför en flygning eller när jag planerar inför landning. Enklare att lägga in rutt osv i 2D via min surfplatta som fungerar som FMC. Under längre flygningar växlar jag också till 2D eftersom det skulle bli lite tradigt att sitta "låst" i VR under en hel flygning och speciellt under cruise när det inte händer så mycket mer än att hålla koll på att allt ser OK ut och snacka med ATC.

Roat mig med flightsim under många års tid nu och måste säga att den teknik som finns idag där vi bjuds på både VR och fantastisk grafik i nya MSFS gör att upplevelsen man kan få med rätt hårdvara ifall man är intresserad av flyg är helt fantastisk!

Permalänk
Skrivet av tompatomp:

Fifan jag får nästan lite ångest o panik när jag ser det där. Vispar man till med musen för långt flyger handen in i en massa skit.

Knappt stökigt ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av E15597:

Ultrawide är monterad i center på en Deltaco ARM-0352, skärmen ovanför som du nämner är monterad på en av gasarmarna och är monterad överst på stolpen. Skärmen i portrait till vänster är monterad på en Deltaco ARM-0300.

Tack! Ser inte ut som dom passar min Setup, då jag har en 43" att få plats med och en 32". Blir nog tight, men jag har rejäla gasarmar för båda, men kom på att jag har ett stativ för 4 skärmar i källaren där stolpen är riktigt hög, så kan nog få plats med 32":an över 43"-aren med grejor jag faktiskt redan har.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Äntligen stativ till högtalarna

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag kör på en 34" ultrawide och en 27" på höjden, oslagbar kombo av allt jag testat såhär långt

Ratten brukar jag sätta fast på fönsterbrädan bakom skärmen när den inte används och det enda som stör mig är att pedalerna inte går att gömma undan på något snabbt och smidigt sätt. Sen står det nästan alltid en extra dator eller två under skrivbordet som jag pillar med för stunden, så även när bilderna togs.

https://i.imgur.com/AzSSkxd.jpg

https://i.imgur.com/2NYIxmo.jpg

https://i.imgur.com/0tXtMnd.jpg

Hur stort bord har du?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Officiell jultomte

Försökte lägga upp denna på Inets bildinlägg under deras april-tävling. 3 gånger till och med. Fick bekräftelse att den ska granskas och allt. Kontaktade till och med support men fick bara ett drygt svar. Sen har jag försökt nu i maj med utan framgång så nu lägger jag upp den här istället för Inet verkar ha något emot mig

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Försökte lägga upp denna på Inets bildinlägg under deras april-tävling. 3 gånger till och med. Fick bekräftelse att den ska granskas och allt. Kontaktade till och med support men fick bara ett drygt svar. Sen har jag försökt nu i maj med utan framgång så nu lägger jag upp den här istället för Inet verkar ha något emot mig

https://i.imgur.com/qHztZRu.jpeg

Hade passat ännu bättre om du väntade till efter midnatt

Riktigt snygg R2-D2, följer du en guide eller bygger från egna mått?

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av medbor:

Hade passat ännu bättre om du väntade till efter midnatt

Riktigt snygg R2-D2, följer du en guide eller bygger från egna mått?

Haha ja det hade vart nåt

Följer ingen guide men har många "blueprints" och ritningar etc. för alla olika moment som jag använder mig av. Sen med elektroniken så är det mycket man får pilla med själv.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem

Kommit en bit med gamingrummet, precis lagt upp lite verktygstavlor från Ikea med
lite belysning under. Ikea bänkskiva agerar skrivbord, ska bytas ut då den har varit med
i andra projekt och är full med hål.

Förövrigt så är det en Samsung Odyssey G5 34" som huvudskärm och en 20" Samsung ovan så man
kan ha lite koll på Discord osv.

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av nanosec:

Kommit en bit med gamingrummet, precis lagt upp lite verktygstavlor från Ikea med
lite belysning under. Ikea bänkskiva agerar skrivbord, ska bytas ut då den har varit med
i andra projekt och är full med hål.

Förövrigt så är det en Samsung Odyssey G5 34" som huvudskärm och en 20" Samsung ovan så man
kan ha lite koll på Discord osv.

https://i.imgur.com/VRJjpjY.jpg

Är lite nyfiken på hur lång bänkskivan är och om du är nöjd? Vi har nämligen funderat på exakt samma bänkskiva och göra likadant fast för 2 setups bredvid varandra. Hur har du gjort för att inte behöva ha ben baktill?

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset