Permalänk
Skrivet av Ryssfemma:

Vilken bordskiva har du på alexlådorna :)?

Jag har för mig att det är Ikea Karlby björk/faner

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Nya skrivbordet på gång. Sitter löjligt tight till hemma och håller man på med musikproduktion och vill ha lite större midi-klaviatur tillgängligt i ett litet skrivbord så är man dömd till att fixa ett eget då allt på marknaden är i större storlek. Nu ska det iväg på pulverlack och bli vitt och fint. Mer bilder följer senare.
<Uppladdad bildlänk>

Har ni fått ihop skrivbordet än? Jag är nyfiken på resultatet!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Första gången på länge som jag kör två skärmar igen

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Har ni fått ihop skrivbordet än? Jag är nyfiken på resultatet!

Skrivbordet är klart men inte riktigt fått ordning på "skrubben" jag sitter i än, så nu är det kablar och grejer överallt. Slopade pulverlack då det hade tagit längre tid och blivit dyrare, så grundade och lackade själv. Lite grovt lackat men gillar resultatet.
Bild efter lack. Fler bilder kommer inom snar framtid.

Permalänk
Medlem

Här kommer lite bilder. Mycket kvar att fixa med i rummet. Hyllorna till vänster ska fixas ordning plus att en hylla ska upp ovanför skärmen där ett par små studiomonitorer, ljudkort och lite annat ska stå. Sen ska även kabeldragningen ses över samt upp med lite grejer på väggarna så det inte blir så sterilt. Inte lätt att försöka få till en bra arbetsstation när man sitter i en garderob men man får göra så gott man kan. Väldigt nöjd än så länge och bättre blir det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FörstaÄrSåJävlaGod:

Första gången på länge som jag kör två skärmar igen

https://i.imgur.com/3zdwJd6.jpg

Skulle du rekommendera det där skrivbordet? Är lite sugen på att införskaffa det, dock har jag läst att folk haft problem med grenuttaget som sitter i benet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FörstaÄrSåJävlaGod:

Första gången på länge som jag kör två skärmar igen

https://i.imgur.com/3zdwJd6.jpg

Hur är datorn monterad? skulle vilja ha ngt liknande i framtiden, under skrivbordet men bort från golvet

Permalänk
Skrivet av Eph:

Skulle du rekommendera det där skrivbordet? Är lite sugen på att införskaffa det, dock har jag läst att folk haft problem med grenuttaget som sitter i benet?

Kan säga att jag är så himla nöjd med det här skrivbordet visst det kostar en del men jag tycker kvaliteten är enastående. Allt är så stilrent och uttänkt. Grenuttaget har jag använt sen dag ett och inte haft några problem, har en hel del saker inkopplade. Kan bara säga att jag hade köpt det igen utan att tveka. Hade jag haft plats hade jag köpt XL-varianten för att få ännu mer plats.

Skrivet av Gobb:

Hur är datorn monterad? skulle vilja ha ngt liknande i framtiden, under skrivbordet men bort från golvet

Den "hänger" via denna hållare:
https://secretlab.eu/products/premium-pc-mount

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av FörstaÄrSåJävlaGod:

Första gången på länge som jag kör två skärmar igen

https://i.imgur.com/3zdwJd6.jpg

Tjenare är det ett Magnus Secret lab vanliga eller XL du kör? är du nöjd? tänkte beställa snart,tänkte också beställa datorhållaren, funkar den bra?

edit, det var visst lite skillnad endå.typ 20-30 FPS ibland

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Tjenare är det ett Magnus Secret lab vanliga eller XL du kör? är du nöjd? tänkte beställa snart,tänkte också beställa datorhållaren, funkar den bra?

edit, det var visst lite skillnad endå.typ 20-30 FPS ibland

Yes vanliga, är mkt nöjd. Se ovan

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av FörstaÄrSåJävlaGod:

Yes vanliga, är mkt nöjd. Se ovan

tack, haha såklart stod det precis över, missade det. Gött det blir en beställning helt klart.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Här kommer lite bilder. Mycket kvar att fixa med i rummet. Hyllorna till vänster ska fixas ordning plus att en hylla ska upp ovanför skärmen där ett par små studiomonitorer, ljudkort och lite annat ska stå. Sen ska även kabeldragningen ses över samt upp med lite grejer på väggarna så det inte blir så sterilt. Inte lätt att försöka få till en bra arbetsstation när man sitter i en garderob men man får göra så gott man kan. Väldigt nöjd än så länge och bättre blir det.

Snyggt! Vad är det för mått på ditt egna skrivbord (BxLxD)?

Visa signatur

Citera mig - @Xfinity - för svar! | Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xfinity:

Snyggt! Vad är det för mått på ditt egna skrivbord (BxLxD)?

Tack! Det är 101 cm bredd, 55 cm djup och 77 cm höjd. Litet skrivbord för ett litet utrymme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Skrivbordet är klart men inte riktigt fått ordning på "skrubben" jag sitter i än, så nu är det kablar och grejer överallt. Slopade pulverlack då det hade tagit längre tid och blivit dyrare, så grundade och lackade själv. Lite grovt lackat men gillar resultatet.
Bild efter lack. Fler bilder kommer inom snar framtid.
<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Fetskaft:

Här kommer lite bilder. Mycket kvar att fixa med i rummet. Hyllorna till vänster ska fixas ordning plus att en hylla ska upp ovanför skärmen där ett par små studiomonitorer, ljudkort och lite annat ska stå. Sen ska även kabeldragningen ses över samt upp med lite grejer på väggarna så det inte blir så sterilt. Inte lätt att försöka få till en bra arbetsstation när man sitter i en garderob men man får göra så gott man kan. Väldigt nöjd än så länge och bättre blir det.
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Fetskaft:

Tack! Det är 101 cm bredd, 55 cm djup och 77 cm höjd. Litet skrivbord för ett litet utrymme.

Det blev riktigt bra ja. Tog du särskild hänsyn till pianotangenternas höjd över golvet? Jag planerar bygga ett eget stativ till ett digitalpiano.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Det blev riktigt bra ja. Tog du särskild hänsyn till pianotangenternas höjd över golvet? Jag planerar bygga ett eget stativ till ett digitalpiano.

Jag fick göra lite kompromiss med allt. Det som bestämde höjd var att jag ska få plats med benen under utdragsskivan för att kunna sitta ordentligt, och för att använda den midi controller jag har på golvet, detta utan att mus och tangentbord hamnar för högt. Så klaviaturen är några centimeter lägre än ett normalt piano men det gör absolut inget i denna setup.

Permalänk
Medlem

Skrivbordet på plats, fick bygga lite eget då jag inte ville ha ramen som Bekant (ikea) i regel kommer på. Så limmade och skruvade fast mina gamla ben i en ny skiva helt enkelt. 120x80 bekant skiva och fyra Adils ben. Hade kanske kört fem om jag haft skärmen på skrivbordet, men nu när den ändå hänger på väggen är det inte mycket mening.

Sladden till vänster från lampan behöver få hänga till sig så att den går att antingen dra i hörnet med kabelklammer eller någon kabellist framöver. Sladdarna från tangentbord, mus och hörlurar får helt enkelt vara, inga planer på något trådlöst närmsta åren och tror inte det finns någon vettig lösning för sånt.

Permalänk
Medlem

Vad tror folket om detta skrivbord med alexenheterna under på vardera sida? Finns i 240x80 samt 240x70.
Vill gärna ha den stilrena looken med ikea hacket men 63 cm djup är alldeles för lite space om man inte kör monitorarm känner jag..

https://www.azdesign.se/sv/articles/2.775.6330/konferensbord-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Vad tror folket om detta skrivbord med alexenheterna under på vardera sida? Finns i 240x80 samt 240x70.
Vill gärna ha den stilrena looken med ikea hacket men 63 cm djup är alldeles för lite space om man inte kör monitorarm känner jag..

https://www.azdesign.se/sv/articles/2.775.6330/konferensbord-...

Jag hade köpt en redig bänkskiva på bauhaus eller dylikt om jag ändå ska ställa den på ett par alex.
Jag hade även kört monitorarm oavsett hur stort skrivbord jag har

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Vad tror folket om detta skrivbord med alexenheterna under på vardera sida? Finns i 240x80 samt 240x70.
Vill gärna ha den stilrena looken med ikea hacket men 63 cm djup är alldeles för lite space om man inte kör monitorarm känner jag..

https://www.azdesign.se/sv/articles/2.775.6330/konferensbord-...

Varför ben om du ändå ska ha hurtsar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Varför ben om du ändå ska ha hurtsar?

Tydligen går de en stållänk mellan sidorna så att bänken inte saggar.
Hurtsarna är praktiska och de lite omöjligt och få tag på en 240x80 skiva utan att gå till bauhaus och be de såga.

Permalänk
Medlem

Jag kör på en 34" ultrawide och en 27" på höjden, oslagbar kombo av allt jag testat såhär långt

Ratten brukar jag sätta fast på fönsterbrädan bakom skärmen när den inte används och det enda som stör mig är att pedalerna inte går att gömma undan på något snabbt och smidigt sätt. Sen står det nästan alltid en extra dator eller två under skrivbordet som jag pillar med för stunden, så även när bilderna togs.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Avstängd

Inte dunderbild då den var nymöblerad dit och inte helt ordnad. Halvt förvaring för en del då vi inte riktigt har en bra yta för sådant annars.
Har större musmatta nu och bättre stol.
Är dock nöjd med 4K 50" IPS, klart guldläge för skrivbordsstorlek.

Och nej, det är ingen snuskmojäng under skärmen, det är en fotfil.

Permalänk

Less is more! Vill egentligen ha en till skärm, men vart ska min älskade planta ta vägen då?

Tips: Har ni höjbart skrivbord? Ha inte skärmstativet upptryckt mot vägen när ni höjer bordet..

Permalänk
Medlem

Min cockpit. Skrivbordet går så klart att höja elektroniskt trots placering och antal skärmar.

Visa signatur

THINKPAD X280 ARCH
DEFINE S | I5 8600K | AP-Z370P | 32GB | GTX 1080
DEFINE 7 XL | I5 7600K | GA-Z270N | 64GB | 4x18TB
MX3S | KEYCHRON Q1V2 | P3421W + XF270H + XF270H
OLED65C1 + OLED55B7 | STRDH790 | KLIPSCH 5.1.4 | PS5

Permalänk
Medlem

Min setup
Vill ha mkt bordsyta så blev till att köpa en skiva från Bauhouse och sedan ben från Jula. Har 5st ben, en i bakkant av kylen till vänster, tänkte det kunde stadga upp bordet en del då jag vill ha datorn på bordet också
Är 212x69,5

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricerunner:

https://i.ibb.co/Kxh0ks0/IMG-20230321-201128.jpg

Inte dunderbild då den var nymöblerad dit och inte helt ordnad. Halvt förvaring för en del då vi inte riktigt har en bra yta för sådant annars.
Har större musmatta nu och bättre stol.
Är dock nöjd med 4K 50" IPS, klart guldläge för skrivbordsstorlek.

Och nej, det är ingen snuskmojäng under skärmen, det är en fotfil.

Gott att se att handkrämen och toarullen är på plats.

Edit: Och den självförtroendeboostande skylten!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av izzie:

Gott att se att handkrämen och toarullen är på plats.

Edit: Och den självförtroendeboostande skylten!

Jo jag hajar vinken.
Toarullen är för att vi har 3-5 barn hemma och behöver vara redo att torka upp grejer när som helst, och krämen är fruns då hon blir så torr året runt.

Ursäktar dock inte att mitt skrivbord ser lite schabrakigt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricerunner:

Jo jag hajar vinken.
Toarullen är för att vi har 3-5 barn hemma och behöver vara redo att torka upp grejer när som helst, och krämen är fruns då hon blir så torr året runt.

Ursäktar dock inte att mitt skrivbord ser lite schabrakigt ut.

Skoja bara

Funkar det ok att sitta såpass nära stor skärm? Blir det inte mycket vrida på nacken?

Permalänk
Skrivet av Ricerunner:

Jo jag hajar vinken.
Toarullen är för att vi har 3-5 barn hemma och behöver vara redo att torka upp grejer när som helst, och krämen är fruns då hon blir så torr året runt.

Ursäktar dock inte att mitt skrivbord ser lite schabrakigt ut.

😂

Permalänk
Avstängd
Skrivet av izzie:

Skoja bara

Funkar det ok att sitta såpass nära stor skärm? Blir det inte mycket vrida på nacken?

Nä skärmstorleken är finemang.
Kanske inte om jag sitter med magen mot bordet, men för det mesta gör jag förstås inte det, utan så långt bak att jag vilar handlederna mot bordskanten.

Enda tillfället jag tycker att det är för stort är om jag kollar på film eller serier och absolut måste ha text på för att de talar otydligt, eller att jag inte laddat hörlurarna och familjen sover.
Då blir det halvskärm medans jag har ett långt browserfönster bredvid, eller att jag sätter mig i sängen drygt 3 meter bort.
Tycker optimal betraktningsvinkel för att läsa text till serien utan att tumma på immersion är om man håller fram handflatorna, fingrarna ihop, och tummarna utsträckta med spetsarna som rör varandra. Och så ytan mellan lillfingrarna, ungefär.

Till produktivitet är den stora skärmytan grym.
Har Visual Studio uppe till höger och kan få med en rätt rejäl radda kod att överblicka, fastän jag har skalningen på 125%. Tycker det är omöjligt att träffa något med den skalningen på t.ex. laptopskärmar med 4K.
Och så ChatGPT eller Stack Overflow till vänster.