Vinn nätagg från Seasonic

Moderkortplåt till utökad ATX, var?

Permalänk

Moderkortplåt till utökad ATX, var?

Måste få tag på en moboplåt som passar till ett moderkort med formen utökad ATX, hittar inget!

Tackar för hjälp!

Permalänk

Plåt till vilket chassi ? Utökat ATX har samma fästpunkter som standard ATX,
men är ca 5cm djupare vilket kan bli ett problem i en för grund låda.

Vänster är baksidan och höger fronten. Den blå ytan utgör skillnaden gentemot ATX.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Skrivet av Waxinator:

Plåt till vilket chassi ? Utökat ATX har samma fästpunkter som standard ATX,
men är ca 5cm djupare vilket kan bli ett problem i en för grund låda.

Jag har LIAN-LI Kab Lian Li T60B ATX/mATX Test Bench alltså ett öppet chassi! med den plåten när för kort i rocken så jag behöver en större plåt att skruva på där bara!

alternativ ett sketbilligt chassi med lös moboplåt som jag kan ta!

Permalänk

Det är väl knappast något problem ?! Bara låt kortet hänga ut mot fronten.
Du måste inte skruva fast den främre delen så länge du inte tynger ner den delen.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk

Problemet förutom storleken är att "hålet" under cpu hamnar på helt fel ställe! och jag har inga möjligheter att skära bort det:(

(fästen till vattenblocket underifrån tar en del plats)

Permalänk

Hålet under CPUn använder du bara om du vill skruva bort kylarfästet utan att lossa moderkortet.
Hur ofta händer det ?

Vattenblockets fäste måste passa chassie utan öppning undertill !

Visa signatur

Permalänk

Verkarde gå ändå, böjde bort stagen på chassit!

Ser dock ut som stagen till pci bracketerna hamnar lite off! får se när jag tryckt ditt kortet där!