3G hastighet med nya iPad, vad får ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Haha, vilka jäkla svin som marknadsför den som iPad 4G i Sverige..

Nja på websidan står det att det beror på vilken operatör man har om man kan få 4G eller inte. Man måste läsa noga

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Nja på websidan står det att det beror på vilken operatör man har om man kan få 4G eller inte. Man måste läsa noga

Fast...vilken websida refererar du till nu?

Jag för min del köpte den på Macoteket, där står det både 4G och LTE under vilka tekniker den stödjer, och bara det att produkten kallas "Nya iPad 32GB 4G" gör det väl rätt klart vad de marknadsför den som?

Annat var det på webhallen märkte jag nu, där både kallar de den "iPad 3 32GB 3G" och dessutom har de med fet text skrivit "(OBS 4G-stöd beroende på operatör, i skrivande stund har ingen Svensk operatör stöd för Ipad 3's 4G-teknik)"

Inte för att jag är direkt förvånad av något sånt här från Apple, men ändå är man riktigt förbannad.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Sant. Borde vara 3G. Dock är sveriges "4G" nät snabbare än amerikanarnas. De har ju riktigt slött internet.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, fast spelar väl ingen roll, då vårat LTE tydligen inte funkar heller.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Fast...vilken websida refererar du till nu?

Apple.se

http://www.apple.com/se/ipad/specs/

Längst ner på sidan står det:

"4G LTE stöds endast i AT&Ts och Verizons nätverk i USA samt Bells, Rogers och Telus nätverk i Kanada. Kontakta din operatör för mer information."
"Dataabonnemang säljs separat. iPad-modellen med Wi-Fi + 4G är konfigurerad för att användas i en viss typ av mobilnät. Fråga din operatör om kompatibilitet och tillgängliga dataabonnemang."

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Apple.se

http://www.apple.com/se/ipad/specs/

Längst ner på sidan står det:

"4G LTE stöds endast i AT&Ts och Verizons nätverk i USA samt Bells, Rogers och Telus nätverk i Kanada. Kontakta din operatör för mer information."
"Dataabonnemang säljs separat. iPad-modellen med Wi-Fi + 4G är konfigurerad för att användas i en viss typ av mobilnät. Fråga din operatör om kompatibilitet och tillgängliga dataabonnemang."

Aha, är inte riktigt van vid att man måste gå in på tillverkarens hemsida för att läsa om specifikationerna verkligen stämmer eller inte, är första gången jag köper en Apple-produkt (: Är väl bara att vänja sig

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Försäljarna borde kanske vara tydligare dock.

Permalänk
Medlem

Macworld har berättat att man måste läsa i det finstilta. Där det står att LTE bandet som stöds är Nordamerika:s 700 och 2100 frekvenser. LTE stöd för Sverige:s nät kommer inte förrän Apple fixar ny version. Kanske Ipad 4S eller något liknande. Vem vet vad Apple hittar på. Apple ändrade efter att operatörerna och test experterna upptäckte " missen". Vad försäljaren än säger gå inte på att det är LTE för Sverige.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lasergurka:

Jo, fast spelar väl ingen roll, då vårat LTE tydligen inte funkar heller.

Det fungerar, inte med denna skitplattan dock. (Jag vet att den inte är skit, tycker bara Apple är dryga)

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit