Praktik plats i Stockholm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Okt 2009

Praktik plats i Stockholm

Hej, det är så att jag ska börja praktisera nästa vecka och behöver hjälp.
Kan ni rekommendera företag som tar emot praktik platser(gymnasie nivå) helst nätverks och kommunikation eller serveradmin(?)

Edit: har arbetat som kassör i 2år och CCNA 1-2 cert.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2011

Testa med att ringa alla företag du är intresserad av att ha praktik på...alltid bättre att visa fram fötterna & ringa själv än att andra ska fixa in dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2011

han sa inget om att någon ska fixa in honom utan han frågar om rekommendationer :)..

Chassi: Phanteks P300, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX Z370-F, CPU: Intel Core i5 8600K @5.2ghz 1.36v, CPU Kylning:Corsair h110i, GPU: Gigabyte Aorus Geforce GTX 1060 6GB , RAM:Corsair Vengeance LED Red 16GB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]HDD: Skärm:Acer Predator XB271HU 165Hz, BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

Gissar att minimumkravet är att inte särskriva.

OnT: Ingen aning. Kan nada om detta. Lycka till!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004

Crystone brukar va schyssta, kolla med dom.

Skickades från m.sweclockers.com

i7 2600K | Noctua NH-U12P SE2 | 16 GB DDR3 | Gigabyte GA-PH67A-UD3 | MSI GTX 1070 Gaming X | 3*Samsung 250 GB 850 EVO SSD | Silverstone Fortress II | EVGA SuperNOVA G3 750W | Samsung 24" CFG70 | Eizo 24" | Asus VG248QE | Realforce 88UB | SteelSeries RIVAL + SX | Sennheiser PC 360 |

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av sinan:

Kan ni rekommendera företag som tar emot praktik platser(gymnasie nivå) helst nätverks och kommunikation eller serveradmin(?)

Kommuner och landsting har bland de största IT-enheterna du kommer att hitta i landet, samt ofta de största nätverken. Börja där.

i7 8770k @ 5.2 | MSI Z370 KRAIT | 32 GB DDR4-3200 | AX850W
EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Feb 2006
Skrivet av sinan:

Du ökar dina chanser högst avsevärt om du lägger ner mer tid på stavning och formulering.

Raid is not backup

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av EW200:

Testa med att ringa alla företag du är intresserad av att ha praktik på...alltid bättre att visa fram fötterna & ringa själv än att andra ska fixa in dig.

Jag har redan ringt 20 företag och blivit nekad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av PierreB:

Crystone brukar va schyssta, kolla med dom.

Skickades från m.sweclockers.com

ska kolla tack!