Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

använder man usb vid uppstart men bios inställningar på "starta genom cd-dvd" så kan det bli ett litet error att hårddisken inte existerar men men , tumme upp för begära en kopia av windows !

har för mig att windows går att ladda ned gratis men att man behöver en key då. är ju oftast key man köper och inte själva produkten om du förstår vad jag menar.

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk

Hej jag undrar om man återställer sin data har man kvar sitt virusprogram?
jag kan inte stoppa i skivor i datorn, det är en liten dator så virusprogramet var redan installerat på den.

Permalänk
Inaktiv

Har du en ASSIST-knapp på datorn

Permalänk
Inaktiv

Om det var McAfee så vet jag hur man gör

Permalänk

Nu lånar jag tråden lite
Jag har en Samsung SF510 laptop men Windows 7 installerat så jag undrar tror ni att det skulle kosta att få en sån cd till windows 7. för windows var installerat redan vid start.
:D:D:D

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Skrivet av Zingo2000:

Nu lånar jag tråden lite
Jag har en Samsung SF510 laptop men Windows 7 installerat så jag undrar tror ni att det skulle kosta att få en sån cd till windows 7. för windows var installerat redan vid start.
:D:D:D

Köpte du datorn med windows förinstallerat, så får du nog ingen skiva från Microsoft, utan du får vända dig till Samsungs support. Saken är den att levererades datorn med windows så är det en OEM licens, och de licenserna är tillverkarens uppgift att ge support för, såvida det skulle vara något konstigt fel, ex att du inte kan aktivera din dator. Skulle du däremot köpa en en Windows 7 skiva fysiskt i butik, eller från Microsofts hemsida, då skulle du kunna vända dig till dem.

Skulle ditt fysiskt medium, dvs en Windows 7 gå sönder, så kan man ju kontakta Microsoft för en ny, eller att få tillgång till en länk med en iso fil så att du kan göra din egna. Skulle de skicka en skiva, så kostar det nog en slant, inte mycket, men räkna med en mindre slant.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.