Permalänk

Enkät om spelvanor

Kära Sweclockers, jag har fått ett uppgift och måste samla in information först, kan ni snälla svara på en enkät som jag gjorde, 4-5 frågor tar max 1 minut.

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dENVbUhP...
fill in!

Mvh!

Permalänk
Medlem

Svarat. Hur kommer enkäten användas?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

används som direkt referens till min tes! jag kommer analysera enkäten och dra slutsatster t.ex 80% valde att skippa en viktig måltid och "in the long term" kan det vara farligt och leda till ätstörningar etc

Permalänk
Medlem

Sista två var rätt svåra att svara på. Om jag sitter inne i något spel och vill avsluta något så kan det vara att jag käkar någon timme senare. Borde finnas något alternativ för att man äter senare, men antar att Other fungerar för det.

Permalänk

mm, det du skriver är sant, men om du käker kanske en timme senare spelar det inget roll (då har du inte skippat din måltid) fast om du käker kanske 5 timmar senare då har du skippat din måltid

p.s om ni vill kan jag faktiskt lägga ut resultatet på enkäten när flera har svarat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChineseClocker:

mm, det du skriver är sant, men om du käker kanske en timme senare spelar det inget roll (då har du inte skippat din måltid) fast om du käker kanske 5 timmar senare då har du skippat din måltid

p.s om ni vill kan jag faktiskt lägga ut resultatet på enkäten när flera har svarat!

Jag valde att jag skippade den. Men sedan kanske jag äter mer senare eller äter ett ännu senare mål.

Just det mattillfället skippar jag, men närings- och energimässigt går det nog oftast jämnt ut. Så jag håller med föregående, den frågan hade kunnat ges bättre svarsalternativ.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

okay, tack för era inlägg! men tyvärr är det för sent att ändra fast det ska jag tänka på nästa gång jag gör en enkät!

Snälla kan flera svara! jag behöver bara några till!

Permalänk
Medlem

Fan mina mat vanor är ju helt åt helvetet, kändes lite dumt att svara på det där haha.

Permalänk

Fyllt i enkäten. Tänk dock på kausalitet (orsakssamband) om du ska dra några slutsatser av resultatet.

Jag tror väldigt få yngre personer idag som ej bor hemma har några bestämda mattider, utan de äter när de känner för det och har tid.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".