Var är fartygen och ubåtarna i BF3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Detsamma, jetplanen är så jobbiga att flyga och köra dogfights med!
Saknar Messerschmitts..
http://www.warrior1949.nl/wp-content/uploads/2010/04/Messersc...

Sen hade det varit schysst med nått äldre vapen, Garanden i BC2 användes flitigt av mig iaf...

Permalänk

Tycker de ska släppa back to 1942 eller liknande Såg en annan tråd där någon nämnde det Men battlefield 3 i WWII sjukt bra!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Va? Lyckas man göra "360c HS!!" med en sniper i bf3 har man riktigt tur, och så har man inte riktigt förstått vad spelet går ut på. Och sks och M98 är ju två helt olika snipers, jag förstår inte varför du tog med dem. Tycker du att de är op? Ingen av dem oneshottar om man inte får headshot, och på range så tar det fyra skott med sks för att döda. Sen är det konstigt med procent i bf3. 90% kör sniper, 50% campar i spawnet med mortar och 90% till kör usas12 frag. Hur många procent finns det?

Skillnaden mellan CoD är att banorna är större, vapnen har realistisk rekyl, spread och bulletdrop så att en smg inte kan döda folk på 100m avstånd, fordon, destruction, osv. Jag säger som en annan redan har gjort, den ända likheten är att man har ett vapen och skjuter folk.

EDIT: Till er som vill ha havsslag och skepp, håll tummarna för 2143

Dock blir inte vapnen nervösa i COD när de blir beskjutna, och börjar bli mindre pricksäkra, så det är ett plus för COD, och i COD så träffar man med sniper om man faktiskt har siktet på en fiende, även om man inte håller inne shift.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av wankeer:

Jag tror många har en tendens att älska det förgångna mer och ha en nostalgisk känsla som gör att man blir mer anti mot nya saker.

När Battlefield4 släpps så kommer många börja sakna saker i bf3 istället. Men saker och ting utvecklas och ändras.

Sant, men har man faktiskt ordentliga argument till varför man tyckte bättre om de äldre spelen så är det en helt annat sak.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Kresimir:

Varför har man inte lagt till det? Spelet känns inte fulländat.

De är alla i ARMA 3

Permalänk

Jag tänker på banan Irongator i bf2 special forces..
Bra tanke, men det var aldrig en jämn match på den banan för mig.. ;/

Om jag fick förklara bana med ett ord skulle det vara kaos. Någon annan som har en annorlunda erfarenhet?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Dock blir inte vapnen nervösa i COD när de blir beskjutna, och börjar bli mindre pricksäkra, så det är ett plus för COD, och i COD så träffar man med sniper om man faktiskt har siktet på en fiende, även om man inte håller inne shift.

Jag skulle bli nervös oche inte kunna sikta lika bra om någon besköt mig. Och man träffar utan att hålla in shift på bf3 också, även om det självklart blir svårare med bulletdrop och/eller suppression.

Skrivet av Åkan:

Har du kört HC? Men det är många som kör med de vapnen och M98:an dödar dig på ett skott och sks två i HC. Så jag tycker du skall köra lite HC så kommer du snart känna som han skrev.

Sen "vapnen har realistisk rekyl, spread och bulletdrop så att en smg inte kan döda folk på 100m avstånd" vad får du det ifrån, rekylen är för liten fortfrande vilket inte är realistiskt och spreaden är fortfrande för kompakt så du träffar en fiende ändå inom 15-150 meter med full auto är ju häller inte så realistiskt och sen bullet droppen, i vissa fall, stämmer inte häller, skottet faller ibland för snabbt på en del vapen. Sen en del smgs effektiva räckvidd sträcker sig upp till 200 meter, men för att nå 100-200meter så lär du nog ha burst eller halvautomat för att kunna träffa något. Så jag håller inte med dig när det kommer till att vapnen är realistiska.

Därför kör jag nästan aldrig hc Och även om man kan träffa på långt avstånd med en smg om man har tur så tar det väldigt många kulor att döda på det avståndet. Rekylen och spreaden är kanske inte exakt som den skulle vara på riktigt. Det är ju väldigt olika hur hårt man kan hålla fast vapnet, och skulle det vara mer spread/rekyl så skulle det inte vara kul att spela. Det är fortfarande ett spel och inte en soldatsimulator. Och det med bulletdroppen stämmer. De vet hur mycket olika typer av ammunition sjunker per meter och hur snabbt kulan färdas. Hur vet du att den faller för snabbt på vissa vapen? Jag tror inte att du har testat alla vapen på riktigt så att du har en känsla för hur det är, och egentligen så faller kulan lika snabbt på alla liknande vapen. Sen är det kulans hastighet som avgör hur långt den kommer innan den har sjunkit en viss sträcka.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Åkan:

Har du kört HC? Men det är många som kör med de vapnen och M98:an dödar dig på ett skott och sks två i HC. Så jag tycker du skall köra lite HC så kommer du snart känna som han skrev.

Sen "vapnen har realistisk rekyl, spread och bulletdrop så att en smg inte kan döda folk på 100m avstånd" vad får du det ifrån, rekylen är för liten fortfrande vilket inte är realistiskt och spreaden är fortfrande för kompakt så du träffar en fiende ändå inom 15-150 meter med full auto är ju häller inte så realistiskt och sen bullet droppen, i vissa fall, stämmer inte häller, skottet faller ibland för snabbt på en del vapen. Sen en del smgs effektiva räckvidd sträcker sig upp till 200 meter, men för att nå 100-200meter så lär du nog ha burst eller halvautomat för att kunna träffa något. Så jag håller inte med dig när det kommer till att vapnen är realistiska.

Skulle snarare påstå det motsatta, har du sett en duktig soldat motverka rekyl ?
Vi spelar inte som några talibaner med AK-47'er i BF3....
Bulletspread är inte heller så verklig, för kom igen, vem kör full auto i BF3 om de inte står precis framför dig ?
Man burstar ju 90% av tiden, du kan kolla valfritt klipp på youtube så ska du se att bra vapen träffar rätt bra, med en bra skytt dvs.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Åkan:

Har du kört HC? Men det är många som kör med de vapnen och M98:an dödar dig på ett skott och sks två i HC. Så jag tycker du skall köra lite HC så kommer du snart känna som han skrev.

Sen "vapnen har realistisk rekyl, spread och bulletdrop så att en smg inte kan döda folk på 100m avstånd" vad får du det ifrån, rekylen är för liten fortfrande vilket inte är realistiskt och spreaden är fortfrande för kompakt så du träffar en fiende ändå inom 15-150 meter med full auto är ju häller inte så realistiskt och sen bullet droppen, i vissa fall, stämmer inte häller, skottet faller ibland för snabbt på en del vapen. Sen en del smgs effektiva räckvidd sträcker sig upp till 200 meter, men för att nå 100-200meter så lär du nog ha burst eller halvautomat för att kunna träffa något. Så jag håller inte med dig när det kommer till att vapnen är realistiska.

En M98 ska döda på ett skott oavsett var den träfar då den är 50 cc

Förövrigt saknar jag båtar ubåtar etc

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag tycker det va kul att pricka flygplan med de stoooora skeppskanonerna

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Va? Lyckas man göra "360c HS!!" med en sniper i bf3 har man riktigt tur, och så har man inte riktigt förstått vad spelet går ut på. Och sks och M98 är ju två helt olika snipers, jag förstår inte varför du tog med dem. Tycker du att de är op? Ingen av dem oneshottar om man inte får headshot, och på range så tar det fyra skott med sks för att döda. Sen är det konstigt med procent i bf3. 90% kör sniper, 50% campar i spawnet med mortar och 90% till kör usas12 frag. Hur många procent finns det?

Skillnaden mellan CoD är att banorna är större, vapnen har realistisk rekyl, spread och bulletdrop så att en smg inte kan döda folk på 100m avstånd, fordon, destruction, osv. Jag säger som en annan redan har gjort, den ända likheten är att man har ett vapen och skjuter folk.

EDIT: Till er som vill ha havsslag och skepp, håll tummarna för 2143

inte sant.

M98B oneshottar på nära håll, oavsett HS, HC eller inte. Det var en av de sakerna jag hatade i patchen. Resulterat i det som jag störde mig något så otroligt mycket på i BC2, M98B+reddot/Holo = frontline assault soldiers som leker rambo.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Sen är det konstigt med procent i bf3. 90% kör sniper, 50% campar i spawnet med mortar och 90% till kör usas12 frag. Hur många procent finns det?

90% av ALLA spelare kör sniper.

50% av ALLA spelare ligger med tält i spawnet

90% av övriga spelare kör usas12 frag...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Jag undrar var alla vinterbanor är. Var är alla fyrhjulingar?

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Är bf3 igentligen så bra som alla får det att låta. Om man frågar mig så är bf2,1942 och vietnam dom enda spelen dice har lyckats med

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Jag skulle bli nervös oche inte kunna sikta lika bra om någon besköt mig. Och man träffar utan att hålla in shift på bf3 också, även om det självklart blir svårare med bulletdrop och/eller suppression.

Jo, fast det är inte fallet, för det som skulle hända i verkligheten är att ditt sikte skulle svaja mer när du blir nervös, och därför träffar du sämre, och att du skulle behöva hålla andan (shift) för att ha lättare att träffa med sniper, men nu är det så att även om du KAN fokusera när du blir beskjuten och har siktet RAKT på fienden så skjuter vapnet snett, vilket skulle tyda på att vapnet blir nervöst, inte du. Kan de inte göra suppression ordentligt, så att siktet svajar mer, så borde de inte ha det alls. Skulle siktet svaja mer under suppression så skulle en mer erfaren spelare kunna lära sig att kontra det, men denna helt okontrollerabara spread är noobs och pros HELT jämställda.

Samma sak gäller med sniper, ÄVEN om man lyckas ha siktet rakt på en fiende utan att hålla shift så går kulan inte rakt, vilket är helt ologiskt, och väldigt förvirrande, för att man aldrig kan vara säker på om kulan kommer träffa eller inte.

Som jag sagt innan, kan de inte göra mekaniken ordentligt, ha den inte alls.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av chili96:

Är bf3 igentligen så bra som alla får det att låta. Om man frågar mig så är bf2,1942 och vietnam dom enda spelen dice har lyckats med

Jag är då om jag får vara helt ärlig, inte alls imponerad överhuvudtaget av BF3, då med tanke på all den hype som kretsat kring spelet.
Hade aldrig förr lirat något BF lir och tycker därför att jag är relativt neutral när det kommer till spelandet av det nya spelet.

Har visst lirat COD innan och man ser klara influenser i BF3 som får tankarna att gå till COD serien, och det är inte direkt positivt med tanke på allt man läst/hört om BF serien..

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

90% av ALLA spelare kör sniper.

50% av ALLA spelare ligger med tält i spawnet

90% av övriga spelare kör usas12 frag...

Det är en grov lögn och du, och alla andra, vet det, sluta whina och skärp dig.

Inte ens 40% av alla spelare är sniper, och sen beror det HELT på vilket gamemode man spelar.

Sen förstår jag inte varför det spelar någon roll, många recons springer runt med 4x scopes, och jag har mycket mer problem med campande supports, som dessutom slängt ut claymores i var annat hörn.

För övrigt är det oftast 2-3st som använder USAS på en server, förutom om man spelar 64player conquest på operation metro, men då får man nästan skylla sig själv.

Jag, precis som alla andra, begriper inte varför DICE kom på att de skulle ha med USAS i spelet, men det är faktiskt inte ett speciellt stort problem, trotts att alla grinar om det.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, fast det är inte fallet, för det som skulle hända i verkligheten är att ditt sikte skulle svaja mer när du blir nervös, och därför träffar du sämre, och att du skulle behöva hålla andan (shift) för att ha lättare att träffa med sniper, men nu är det så att även om du KAN fokusera när du blir beskjuten och har siktet RAKT på fienden så skjuter vapnet snett, vilket skulle tyda på att vapnet blir nervöst, inte du. Kan de inte göra suppression ordentligt, så att siktet svajar mer, så borde de inte ha det alls. Skulle siktet svaja mer under suppression så skulle en mer erfaren spelare kunna lära sig att kontra det, men denna helt okontrollerabara spread är noobs och pros HELT jämställda.

Samma sak gäller med sniper, ÄVEN om man lyckas ha siktet rakt på en fiende utan att hålla shift så går kulan inte rakt, vilket är helt ologiskt, och väldigt förvirrande, för att man aldrig kan vara säker på om kulan kommer träffa eller inte.

Som jag sagt innan, kan de inte göra mekaniken ordentligt, ha den inte alls.

Noobs och pros helt jämnställda? Ducka bara tills suppressionen går över? Och jo, är man intee suppressad går kulan rakt. Ingen av oss har vart i krig själva så ingen av oss vet hur det känns när kulorna viner över en. Jag tvivlar på att de på dice vet det heller men de har i alla fall gjort suppression på något sätt och eftersom alla blir lika suppressade förstår jag inte hur du kan tycka att det gör så att noobs och pros blir "jämnställda". Skulle kulan gå helt rakt och träffa direkt där du siktar som i CoD är det också samma för pros och noobs. Vill du att folk som har fler timmar spelade ska få mindre suppression? Låter som ett l2p issue för mig när någon klagar över att kulorna "inte går rakt" och att noobs kan döda pros på grund av hur spelet är. Gillar du inte hur spelet är eller tycker att skills inte spelar någon roll så spela inte. Jag har svårt att se vad du vinner på att försöka övertala folk att spelet är dåligt.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

håller med nåpn ovan MÅSTE komma en vinterbana i bf3 ! skulle se fruktansvärt fint ut i 1080p Ultra skulle ja gissa tycker oxå¨dom kan fixa lite cross och quads, ist för hangarfartyg ,ubåtar så kan dom ju sätta in cross med sidovagn + quads ist så man kan ta sig från spawn då man måste spawna där men antar kosolerna inte pallar mer , det är väl gränsfall dem gör det idag så vi får hållas...

edit : jo nån kamoflage jetski skulle dom ju kunna sätta ut med med sen SAW monterad på

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tror nog att vi får vänta till ARMA 3.

Dock vet jag inte om ubåtarna kommer gå att köra eller inte D:

Dom har sagt att ubåten inte kommer gå att styra så den blir förmodligen som med hangarfartyget i 2:an :'(

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Noobs och pros helt jämnställda? Ducka bara tills suppressionen går över? Och jo, är man intee suppressad går kulan rakt. Ingen av oss har vart i krig själva så ingen av oss vet hur det känns när kulorna viner över en. Jag tvivlar på att de på dice vet det heller men de har i alla fall gjort suppression på något sätt och eftersom alla blir lika suppressade förstår jag inte hur du kan tycka att det gör så att noobs och pros blir "jämnställda". Skulle kulan gå helt rakt och träffa direkt där du siktar som i CoD är det också samma för pros och noobs. Vill du att folk som har fler timmar spelade ska få mindre suppression? Låter som ett l2p issue för mig när någon klagar över att kulorna "inte går rakt" och att noobs kan döda pros på grund av hur spelet är. Gillar du inte hur spelet är eller tycker att skills inte spelar någon roll så spela inte. Jag har svårt att se vad du vinner på att försöka övertala folk att spelet är dåligt.

Problemet enligt mig är att suppresion är felgjord. Trots att man håller vapnets sikte rakt på en fiende samt håller det helt stilla så missar man ändå 95% av alla skott, så det nästan verkar som om det är vapnet som blir "nervöst" istället för dig själv som skjuter. De borde göra så att vapnet svajar istället så att man faktiskt har en chans att motverka detta och då behålla träffsäkerheten trots att man blir beskjuten. Det skulle förmodligen kräva "skill" om Dice gör det rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wack0:

På vilket sätt liknar bf3 mw3 efter patcharna?

Quick scope? Händer mig hela tiden efter sista patchen. Spread och bulletdrop verkar inte spela någon roll, ett skott från "långt" håll och man är rökt. Har testat själv och tamejfan nog lyckas jag också med HS oavsett vilket prickskyttevapen jag använder bara jag är snabb nog att få snubbe i siktet, vilket inte är så ofta.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av chili96:

Är bf3 igentligen så bra som alla får det att låta. Om man frågar mig så är bf2,1942 och vietnam dom enda spelen dice har lyckats med

Du kan omöjligt ha upplevt dom spelen.. -.- Är du född 1996 (som jag bara antar av ditt namn) var du t.ex. 5 år när BF1942 släpptes och 10 år när BF2 släpptes. Hur kan du då sitta å säga att de är de enda spelen DICE har lyckats med? Är det helt taget ur luften eller grundar du det på vad alla andra säger för att vara en i gänget?

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Skrivet av Grumie:

Du kan omöjligt ha upplevt dom spelen.. -.- Är du född 1996 (som jag bara antar av ditt namn) var du t.ex. 5 år när BF1942 släpptes och 10 år när BF2 släpptes. Hur kan du då sitta å säga att de är de enda spelen DICE har lyckats med? Är det helt taget ur luften eller grundar du det på vad alla andra säger för att vara en i gänget?

Jag var påväg att skriva exakt detsamma, hah.

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Noobs och pros helt jämnställda? Ducka bara tills suppressionen går över? Och jo, är man intee suppressad går kulan rakt. Ingen av oss har vart i krig själva så ingen av oss vet hur det känns när kulorna viner över en. Jag tvivlar på att de på dice vet det heller men de har i alla fall gjort suppression på något sätt och eftersom alla blir lika suppressade förstår jag inte hur du kan tycka att det gör så att noobs och pros blir "jämnställda". Skulle kulan gå helt rakt och träffa direkt där du siktar som i CoD är det också samma för pros och noobs. Vill du att folk som har fler timmar spelade ska få mindre suppression? Låter som ett l2p issue för mig när någon klagar över att kulorna "inte går rakt" och att noobs kan döda pros på grund av hur spelet är. Gillar du inte hur spelet är eller tycker att skills inte spelar någon roll så spela inte. Jag har svårt att se vad du vinner på att försöka övertala folk att spelet är dåligt.

Läste du inte vad jag skrev eller är du bara trög?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Grumie:

Du kan omöjligt ha upplevt dom spelen.. -.- Är du född 1996 (som jag bara antar av ditt namn) var du t.ex. 5 år när BF1942 släpptes och 10 år när BF2 släpptes. Hur kan du då sitta å säga att de är de enda spelen DICE har lyckats med? Är det helt taget ur luften eller grundar du det på vad alla andra säger för att vara en i gänget?

Menar du att man måste spela spelet på dess releasedatum för att kunna säga att man tycker att det är ett lyckat spel? Driver du med mig eller?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Problemet enligt mig är att suppresion är felgjord. Trots att man håller vapnets sikte rakt på en fiende samt håller det helt stilla så missar man ändå 95% av alla skott, så det nästan verkar som om det är vapnet som blir "nervöst" istället för dig själv som skjuter. De borde göra så att vapnet svajar istället så att man faktiskt har en chans att motverka detta och då behålla träffsäkerheten trots att man blir beskjuten. Det skulle förmodligen kräva "skill" om Dice gör det rätt.

TACK! Antingen läste du min kommentar och fattade precis vad jag menade, eller så tänker vi likadant.

Förstår inte hur han kunde tolka min kommentar så in i helvete fel.

EDIT: sry för trippel-post

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det är en grov lögn och du, och alla andra, vet det, sluta whina och skärp dig.

Inte ens 40% av alla spelare är sniper, och sen beror det HELT på vilket gamemode man spelar.

Sen förstår jag inte varför det spelar någon roll, många recons springer runt med 4x scopes, och jag har mycket mer problem med campande supports, som dessutom slängt ut claymores i var annat hörn.

För övrigt är det oftast 2-3st som använder USAS på en server, förutom om man spelar 64player conquest på operation metro, men då får man nästan skylla sig själv.

Jag, precis som alla andra, begriper inte varför DICE kom på att de skulle ha med USAS i spelet, men det är faktiskt inte ett speciellt stort problem, trotts att alla grinar om det.

Lol, sa inte att jag håller med han som jag citerade, jag bara förklarade hur det kan vara mer än 100% (_NsMs_ verkade undra)

Men jag måste säga att det finns lite för många snipers...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Menar du att man måste spela spelet på dess releasedatum för att kunna säga att man tycker att det är ett lyckat spel? Driver du med mig eller?

Det jag menar är att han inte upplevt spelet när det var aktivt spelat av tusentals online och att jag därför inte tycker han kan uttala sig om huruvida bra spelet är i jämförelse med dagens. Ett onlinespel upplevs inte på samma sätt när communityt är utdött..

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk

BF3 är inte battlefield! Det har inte varit battlefield sedan Battlefield 2. Vill du ha fartyg, kör en serie som är mer realistisk än den skit som Nu kallas battlefield tyvärr.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits