Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Spelföretag: Medlemmar i fackliga organisationer?

Permalänk
Medlem

Spelföretag: Medlemmar i fackliga organisationer?

Hejsan!

Har en läxa till nästa vecka, där vi måste få reda på flera frågor, angående en arbetsplats. Jag har valt "Konceptartist" och har fått svar på alla frågor, utom fackföreningar. Killen jag talade med visste tyvärr inget om detta, så därför undrar jag svaren på dessa frågor:

Vilken facklig organisation tillhör han/hon?
Vilka fler fackliga organisationer finns representerade på arbetsplatsen? Vilka? Samverkar ni med varandra?
Hur fungerar det fackliga arbetet på denna arbetsplats?
Hur många är medlemmar i ert fackförbund på er arbetsplats?

Är fackföreningar inget som finns hos spelutvecklare? Om det finns, vet någon svaret på detta? (Kvittar om det är för programmerare, grafiker, osv)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanyl:

Hejsan!

Har en läxa till nästa vecka, där vi måste få reda på flera frågor, angående en arbetsplats. Jag har valt "Konceptartist" och har fått svar på alla frågor, utom fackföreningar. Killen jag talade med visste tyvärr inget om detta, så därför undrar jag svaren på dessa frågor:

Vilken facklig organisation tillhör han/hon?
Vilka fler fackliga organisationer finns representerade på arbetsplatsen? Vilka? Samverkar ni med varandra?
Hur fungerar det fackliga arbetet på denna arbetsplats?
Hur många är medlemmar i ert fackförbund på er arbetsplats?

Är fackföreningar inget som finns hos spelutvecklare? Om det finns, vet någon svaret på detta? (Kvittar om det är för programmerare, grafiker, osv)

Är det inte någon som har svar på detta? I så fall antar jag att de inte är medlemmar i fackliga organisationer!

Permalänk
Medlem

Det finns väl flera alternativ. Han kan väl lika gärna tillhöra DIK beroende på hans arbetsuppgifter t.ex.

Ring en central arbetsgivarorganisation och fråga istället. SACO är väl en bra gissning.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"