Permalänk
Medlem

Nuvarande dator i ett Arc

Hej hopp!
Lite enkla bilder på mina grunkor.

Fractal Design Arc
Fractal Design Tesla 650W 80+

Asus M2A-VM HDMI
AMD Athlon II X2 250 @ 3.6 GHZ med Cooler Master 212 Plus
5 GB DDR2 @ 856 Mhz 5-5-5-15-19-2T

NVIDIA GeForce GTS 450 @ 1 Ghz Core / 2 Ghz Shader / 2.1 (4.2) Ghz DDR5 med Arctic Cooling Twin Turbo II

Nuvarande dator i ett Arc

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem

Hyffsat med diskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callema:

Hyffsat med diskar

Haha ja, många men föga upphetsande diskar. 1 x 400 GB Systemdisk och 7 x Gamla ruttna 500 GB:are.

De sitter tyvär lite väl tight i Arc-chassiet, undrar om Define R3 har lite mer luft mellan sina 8 diskplatser?

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Skrivet av Wladir:

Haha ja, många men föga upphetsande diskar. 1 x 400 GB Systemdisk och 7 x Gamla ruttna 500 GB:are.

De sitter tyvär lite väl tight i Arc-chassiet, undrar om Define R3 har lite mer luft mellan sina 8 diskplatser?

r3 chassin är lika usla med att få igenom luften om alla platser e fyllda tyvärr..

Visa signatur

amd 960T 4870 osv
laptop: hp pavilion osv

Permalänk
Skrivet av hippsieee:

r3 chassin är lika usla med att få igenom luften om alla platser e fyllda tyvärr..

jo verklligen, tog bort hddburen och sänkte cpu temp med 7 grader (från 41 till 34)

Permalänk
Medlem

Har du ett SATA-kontrollkort för att få plats med alla diskar eller har ditt moderkort 8 platser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Can0n:

Har du ett SATA-kontrollkort för att få plats med alla diskar eller har ditt moderkort 8 platser?

Jag har max 4 ipluggade åt gången på detta moderkort.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wladir:

Jag har max 4 ipluggade åt gången på detta moderkort.

du har inte ström till alla heller då alltså?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

du har inte ström till alla heller då alltså?

Jo det har jag.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Avstängd

Grymt snyggt dammfilter på sidoluckan. Jag gjorde ett eget filter av en sån där grej man sätter i bilen för att inte få sol på sig, och silvertejp

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Grymt snyggt dammfilter på sidoluckan. Jag gjorde ett eget filter av en sån där grej man sätter i bilen för att inte få sol på sig, och silvertejp

Tackar! Haha, jag hade en liknande lösning innan jag beställde detta, fast med ett stycke tyg uppspänt med fyra kylskåpsmagneter.

Lite irriterande miss av Fractal att ha ett ofiltrerat luftintag på sidopanelen, när ändå resten av burken är filtrerad.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem

Cleant och simplet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Cleant och simplet

Tackar! Precis som jag gillar det.

Det blir nog vackrare med ett modernare moderkort så småningom!

Visa signatur

Save Scummer!