Något roligt F2P spel?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2012

Något roligt F2P spel?

Tjena Sweclockers!
Undrar om någon där ute vet någon kul spel som är F2P?
Kan vara vilken genre som helst och med det menar jag typ FPS, MMORPG och allt sånt ni vet :]
Det vart allt från mig, tack och hejjj!

Black Ops 2 steam key säljes! (400kr via paypal)

Datan: Force GT120 | HDD 500GB | i7 3770K | SSD 120GB | ATI Radeon HD 4870 | 16GB | AX750 | Razer Deathadder | Razer Lycosa | BenQ 24".

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2002

team fortress 2, resten är väl mer eller mindre skit?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Palaven
Registrerad
Apr 2012

Spelar själv:
Team Fortress 2 (rekommenderar stort att köpa prenium)
Tribes Ascend
Blacklight Retribution (pay-to-win spel, typ)
LoL

Alla dessa är gratis

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Tribes: Ascend och World of Tanks.

TF2 är extremt överskattat om man frågar mig.

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841
Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2011

RUNESCAPE!! nää bara skoja

Själv har jag börjat köra mycket LoL på sista tiden. Grymt kul om man kör med kompisar.

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av ^fel:

Spelar själv:
Team Fortress 2 (rekommenderar stort att köpa prenium)
Tribes Ascend
LoL

Alla dessa är gratis

Skickades från m.sweclockers.com

Hahaha pay-to-win spel, klockren! xD
Iallafall thx ;D

Black Ops 2 steam key säljes! (400kr via paypal)

Datan: Force GT120 | HDD 500GB | i7 3770K | SSD 120GB | ATI Radeon HD 4870 | 16GB | AX750 | Razer Deathadder | Razer Lycosa | BenQ 24".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Aug 2008

Aion är även det F2P numera.

Citera för svar!///Asus P8P67 PRO B3/Intel i7 2600K@4.6ghz/Noctua NH-D14/Asus GTX1080 Strix/Samsung 830 128GB/16 gb Corsair vengeance 1600mhz/Fractal Design Define R5/Corsair AX850/Kringutrustning: /Ducky G2pro Mx Green/Ducky YOTHMx Green/M-Audio AV40 MK2/MX Master/HyperXCloudII

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2012

Quake Live ^^ det är jättekul. http://www.quakelive.com/#!

i5 4690K @4,4Ghz | Hyper 212 EVO | ASUS Z97-A |16gb 1600Mhz RAM | FSP 550w Aurum 80+ Gold | Asus GeForce GTX 1070| Asus Xonar D2X | 120 + 240gb SSD + 2TB WD Red | Fractal Design Define R5 | BenQ XL2720z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
luleå
Registrerad
Aug 2010

tribes ascend och TF2 bästa F2P FPS spel du kan köra på. dock så har båda extremt stora för delar om man spenderar lite pengar på dom

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2003

Jag och några vänner har haft roligt med Super Monday Night Combat senaste dagarna! Finns på steam.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Jul 2008

Lord of the Rings Online

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av harith:

tribes ascend och TF2 bästa F2P FPS spel du kan köra på. dock så har båda extremt stora för delar om man spenderar lite pengar på dom

Vart är det för fördelar i Team Fortress 2? Förutom en roligare upplevelse.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av ^fel:

BLR är inte riktigt P2W. Mer utav P2Shortcut, då man i princip bara köper genvägar till det bättre utrustningen. Annars kan man lira dit själv utan att betala en krona och låsa upp allt med pointsen när man väl når leveln grejerna blir upplåsningsbara på.

» ✪ Gaming: W10 Pro | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3xHDD Σ 8TB | Define S | EVGA SuperNOVA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T (TN) + GW2250HM (VA)
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
luleå
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av DAoG:

Vart är det för fördelar i Team Fortress 2? Förutom en roligare upplevelse.

större backpack, du kan ge folk items och vissa servarar har en F2P block som gör att den kickar alla som har ett F2P acc

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Palaven
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av phreec:

BLR är inte riktigt P2W. Mer utav P2Shortcut, då man i princip bara köper genvägar till det bättre utrustningen. Annars kan man lira dit själv utan att betala en krona och låsa upp allt med pointsen när man väl når leveln grejerna blir upplåsningsbara på.

Ska man inte betala så tar det verkligen evigheter att få ihop pengar. När man väl gjort det, så inser man att man bara har råd att köpa objektet under en dag...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av harith:

Kan hålla med om fördelarna i Tribes: Ascend(där man ju ändå kan låsa upp vapen osv med XP, även om det tar mer tid), men i TF2 får man inga större övertag mot de som använder stock-vapnena. Om nu inte hattar är en stor fördel

Du får gärna citera eller nämna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Palaven
Registrerad
Apr 2012

Testa Nitronic Rush vet ja'.
http://nitronic-rush.com/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemavan
Registrerad
Okt 2009

Jag måste säga det lite äldre f2p spelet Battlefield Heroes, men det har blivit sämre med tiden och nu är det väldigt mke (jag citerar) pay to win. Dock en roolig cartoon shooter!

Annars som nämndes tidigare, Quake Live erbjuder mke action över kort tid, alltså kan man vilja lira en 15-30 minuter och hoppa in på quake live och få full krigsföring direkt Sedan så har de absolut identiska möjligheter ingame för premium som free user!

GL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av harith:

större backpack, du kan ge folk items och vissa servarar har en F2P block som gör att den kickar alla som har ett F2P acc

Så inte alls P2W, utan bara fördelar...

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Aug 2007

Quake live
TF2
LoL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
luleå
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Lasergurka:

Så inte alls P2W, utan bara fördelar...

fördelen med TF2 om man köper nått är att backpacken går från 50 slots till 300 om jag kommer ihåg rätt. och en backpack på 50 kan inte hålla alla vapen i spelet atm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av ^fel:

Ska man inte betala så tar det verkligen evigheter att få ihop pengar. När man väl gjort det, så inser man att man bara har råd att köpa objektet under en dag...

Nja, till en början så får(fick?) man iaf 'level packs' med varje unlock för leveln i 3 dar, sen efter det så kostar dom flesta prylarna ungefär det man får ihop i ett eller två games. Fast om man nu inte lirar på ett tag o blir av med allt så blir det ju dyrt att köpa ihop alla delar, speciellt gadgetsen igen.

Men det är fortfarande inte P2W, IMO. Det är ju F2P så dom måste ju på nåt sätt uppmuntra folk att köpa grejerna istället. I BLR är det just att man gör det aningen krångligt och mer krävande att få ihop grejerna, speciellt om man ska låsa upp dom permanent.

Man kan säga att man antingen investerar tid eller pengar för att komma åt allt. Med andra ord; Time is money, friend.

» ✪ Gaming: W10 Pro | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3xHDD Σ 8TB | Define S | EVGA SuperNOVA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T (TN) + GW2250HM (VA)
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
42
Registrerad
Maj 2004

Slår ett slag för World Of Tanks. F2P till den mån att man inte köper in-game guld. Men det behöver man inte heller för att ha roligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Dec 2005

PangYa, ett gratis mmo-golf! Sjukt kul om man kommer in i det, och mycket trevligt folk dessutom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Aug 2004

Vi lanade lite Bloodline champions ett tag och hade jävligt roligt. Online pvp spel där man duellerar. Vi spelade bara mot varandra så jag vet inte om det är pay2win eller inte, men antagligen är det väl så med de flesta gratisspel.

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009

TF2 oldschool (inte den skiten den det är idag, finns väl servers som kör standard tror jag)

Firefall, ett rkitigt grymt MMOFPS som nyss fick igång 24/7 beta, tror den är öppen.

Dota 2, otroligt mycket bättre än HoN/LoL skräpet.

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012

APB Realoder (Min absoluta favorit, tillbringat nära 500 timmar i det nu och har säkert betalat en hel del också för premium och lite vapen och så men det är inget P2W spel alls! )

Lust å adda mig och komma med i en av dom 2 svensk only clanerna på Obeya servern så är det bara att lägga till mig (reeper) i spelet och PMa mig.

Vi kräver inte att du är bra på att spela med att du har lite erfarenhet och är trevlig ^^

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av laxaee:

Tjena Sweclockers!
Undrar om någon där ute vet någon kul spel som är F2P?
Kan vara vilken genre som helst och med det menar jag typ FPS, MMORPG och allt sånt ni vet :]
Det vart allt från mig, tack och hejjj!

Jag har själv kört en HEL del LOTRO, men jag vet inte hur mycket folk som fortfarande är där. Om du klarar av EXTREEEMA mängder rage så rekommenderar jag LoL starkt. Helt fantastiskt kul om man kör med kompisar och när man väl kommit in i det. Tyvärr så är inlärningskurvan som en lodrät vägg. Utan steg, bara hala spikar. Som brinner. Och är vinklade neråt. Nää, riktigt så extremt är det inte, men den är väldigt brant. LoL står alltså för League of Legends.
Står du ut med enorma mängder frustrationer så är SuperCrateBox ett kul tidsfördriv.
BrickForce är också väldigt kul.
Kolla runt på Steam vettja, där finns massvis med gratisspel

Speldator: Intel i5 2500K, Sapphire Radeon R9 390, Team Group Extreem 8 GB, Team Group Dark Force 480 GB, Corsair Obsidian 350D
Spel: Logitech G502, Logitech G710+, CM Storm Speed-RXL, HyperX Cloud
Skoldator: Sony Vaio Pro 13"
Mobilt: OnePlus One 64 GB Sandstone Black

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

World of Tanks och TF2

EDIT: Battlefield Heroes är också kul, dock är det väldigt stora fördelar att betala (vapen, kläder osv.)

Dator: i5 3570K, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 2x4GB, HD7850, m4 128GB, CM Storm Enforcer, Toshiba 3TB, Xigmatek 600W
Kringutrustning: XL2420T, G400S, Gamecom 780
Telefon: Nexus 5
Platta: Nexus 7 (2013)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sajber-jymden
Registrerad
Dec 2004

World of Tanks (WoT), man klarar sig förvånansvärt bra utan att hala fram plånboken...