Kan ej spara MSIAfterburner.cfg

Permalänk
Medlem

Kan ej spara MSIAfterburner.cfg

Hejsan!
Jag har stött på ett problem då jag försöker komma igång med överklockningen igen på mitt Gigabyte HD 6950 2GB.
Det som händer är att när jag ska gå in i MSIs afterburner config och sätta på överklockning och acceptera EULA så kommer det bara upp spara som, även fast jag trycker på "spara". Funkar heller inte att ersätta den, då den säger "Åtkomst Nekad". Förstår inte varför det händer då jag har fulla administratörs rättigheter.
Någon som har någon aning om en lösning? Skulle uppskattas väldigt mycket. Kör W7 Ultimate om det hjälper.

Mvh

Permalänk

Troligen har du inte admin-rättigheter på programmappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Troligen har du inte admin-rättigheter på programmappen.

Vet du hur man fixar det?

Edit: Löste det själv, tack så mycket för hjälpen!

Permalänk
Skrivet av kempes:

Vet du hur man fixar det?

Edit: Löste det själv, tack så mycket för hjälpen!

Det var så lite. Kutym när man löser ett problem efter att ha frågat om hjälp på ett forum är att skriva vad man gjorde för att lösa problemet om man hittar lösningen. Så, exakt hur gick du till väga?

Permalänk

Högerklicka på filen välj "Egenskaper" Sen klicka på fliken "Säkerhet" och klicka på "Redigera" Sen står det SYSTEM, Administrators och Users (ditt datornamn) Välj då att "Users" ska ha tillgång till allt genom att bocka i alla smårutor. Sen borde det gå att spara CFG-filer efter att ha ändrat i den

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB