Funderar på uppgradering !

Permalänk
Medlem

Funderar på uppgradering !

Hej !
Sitter och funderar på att uppgradera grafikkort.
Vad är prisvärt ? Sitter i dag med ett Gtx 470.
Och jag spelar spel som Starwars old republic , Crysis 2 , MWF 3 , Battlefiled 3 och kommande Diablo 3.
Sitter med en 27 tums skärm som har 1920 x1080 P som högsta upplösning.
Vad väljer jag ?
Byter inte så mycket och har inte varit så uppdaterad på ett par månader när det gäller grafikkorten.
Vill inte köpa mer en vad jag behöver men samtidigt något kort som klarar dagens mått på höga inställningar utan smålagg och tungt arbete.
Jag behöver verkligen hjälp och är välsigt tacksam för svar.
Mvh // Peppe

I övrigt har jag
Moderkort: Asus P8Z68-V PRO /GEN 3
Minnen: Corsair 16 GB DDR 3 1600 Mhz
Processor: Intel I7 3,4 2600 K
Nätagg Corsair 700 W
Cpu Kylning Corsair H80
Chassi: NZXT H2 Svart
Grafikkort: Asus Gtx 470

Permalänk
Medlem

Klocka processorn till 4,5ghz och köp ett 7970/680 så är du i hamn.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

580, som är i End of life nu.. som säljs för runt 2500kr.. är nog det mest prisvärda köpet nu!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Ok tack för era snabba svar !
Har då en dum fråga kanske hur går jag till väga att klocka då inte haj på det där.
Är rookie eller noob eller lamer kanske vet inte vad ni kallar oss nybörjare

Permalänk
Medlem

Ladda ner MSI afterburner läs dock på innan så du får rätt inställningar för ditt grafikkort, sök på typ 470 overclock eller ngt, så får du folk som har stabila klockningar!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

kollade men fördtod inte mycket sedan var det inte rätt version av mjukvara heller så nu sitter jag verkligen fast.
Tacksam för hjälp på lägre nivå.