Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Wikegård är en jävla nolla. Den dagen man slipper se honom på tv kommer vara en underbar dag.

Kan hålla med till viss del, men när det gäller just Sverige så är han riktigt bra och visar lite känslor när han kommenterar, däremot som programledare och kommentator för klubbhockey så ska han bara bort bort bort.

Håller även med om att Grankvist inte håller i närheten av samma klass som när han satt i radio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Wikegård är en jävla nolla. Den dagen man slipper se honom på tv kommer vara en underbar dag.

Får man fråga varför? Tycker han kan jävligt mycket inom ishockey då han själv har tränat på elitnivå. Den gång i tiden Elitserien var näst bästa liga tillskillnad mot idag som är ett fiasko att kolla på.

Tycker Wikegård, Calle Johansson(fd NHL spelare) och Niklas Holmgren som är bäst och mest entusiastiska kommentatorerna

Permalänk
Medlem

Ja calle och niklas på viasat är bäst under NHL och andra hockey sändningar Och även niklas + glenn strömberg under fotboll, finns väl ingen bättre än glenn för fotboll

Permalänk
Medlem

SVT köper in Glenn som expert när det gäller fotboll. Det kommer bli lika kul att se som vanligt under sommarens EM där tv4 är patetiska medan SVT är rena proffsen.

SVT är bästa kanalen när det gäller svensk sport. Seriösa kommentatorer, bra experter som inte blir avbrutna på grund av reklam, bra studio värdar och bra video reportage. Hade SVT haft en renodlad sport kanal hade jag lätt velat ha haft den och jag hade även kunnat betala för det.

KINGS gick vidare till semifinal.

Permalänk
Medlem

Skulle SVT kunna sälja in reklam på en mindre skala mellan sina program men samtidigt få tv-licens pengar?

Permalänk
Medlem

Phoenix mot Los Angeles i västra konferensfinalen, inte många som trott det. Nästan derby med amerikanska mått mätt (LA har iofs Anaheim i samma län). Faktum är att inget av de lag som gick till omgång 2 i västra delen var tippade, och inget av dem har vunnit Stanley Cup tidigare.

Här är vad en grupp experter tippade för andra omgången.
http://espn.go.com/nhl/playoffs/2012/story/_/id/7853042/exper...
4/12 trodde på LA
1/12 trodde på Phoenix
I övrigt så tror 0/12 på New Jersey, som nu leder 3-1 i serien och har chansen att slå ut Philadelphia i natt.

Permalänk
Medlem

vad tycker ni om att det är tomt i globen.

Permalänk
Medlem

Usch, gnäll-Borken är igång igen. Han låter så jäkla uttråkad, och sen gnäller han över saker i klassiskt efterklokt maner.

Permalänk
Medlem

Usch, nu sitter jag och irriterar mig i princp på allting de säger på TV4-sändningen.

Boork och Wikegård är hemskt dåliga. Granqvist är den som är minst irriterande.

Permalänk
Medlem

om du är läs på tv4 så kan du se marscherna på youtube du tar och instalerar det här till läget till din webbläsare http://www.unblocker.yt/ sedan kan du se alla martcher här http://www.youtube.com/user/2ndvenue2 även dom som är på tv4sportx dom pratar engelska men du sliper Boork och Wikegård

Permalänk
Medlem

Hehe, får nästan fundera på nån sån lösning. Tycker Granqvist var ok i alla fall, han har lite entusiasm och är intresserad av matchen. Boork låter uttråkad och gnällig, men det kanske är hans standardstil. Wikegård överarbetar och försöker sälja sig själv genom att komma med enligt honom själv häftiga analyser. T.ex. så fokuserade han på Karlssons dumma grejer i en video, men jag såg matchen och det var flera backar som gjorde idiotgrejer och totala felpassningar, men han nämnde inte ett ljud om de andra. En bra analys hade varit över hela svenska backspelet i så fall.

Wikegård kallade också Franzen för "åsnan (the mule)". Donkey är åsna, mule är mula eller mulåsna.

Permalänk
Medlem

Ja men vad som förmodligen menas med namnet the mule är väl att han är seg som en åsna och arbetar hårt, vilket passar på åsna, mula och mulåsna.

Permalänk
Medlem

svinigt med 1500kr för en biljett, tur dom sänkt skiten till 300...

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Biljetterna längst ner kostar fortfarande 1495, men allting ovan som kostade 1295 kostar 395

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam901:

Ja men vad som förmodligen menas med namnet the mule är väl att han är seg som en åsna och arbetar hårt, vilket passar på åsna, mula och mulåsna.

En svensk översätting som inte är bokstavlig men nära i betydelse hade i så fall varit "arbetshäst".

Permalänk

Trodde inte det var så många som inte gillade Wikegård. Jag tycker han är underbar. Men jag antar att han är en sån person som man antingen älskar eller hatar. Jag tycker han är störtskön. hehe.

När han "klagade" på Erik Karlsson så var det ju just för att det förväntas mycket av honom. Så när han gör misstag så kan det bli ganska ödesdigert. De har ju klagat på Viktor Hedman några gånger också, så varför nämner inte NI han?

Att Leif Boork är irriterande kan jag hålla med om. Aldrig varit nåt fan av honom. Han har sina ljusa stunder ibland, men oftast lite sur inställning och låter allmänt ointresserad. Då är Wikegård helt underbar istället. Visst, är man van vid kommentatorerna i NHL t.ex. så förstår jag om det blir lite tamt som det är nu i VM. Då tycker jag ändå de amerikanska kommentatorerna är bättre än svenska vilket fall som helst. Finns ju några där som är lite tveksamt om de ska få kommentera, men rent allmänt så kan de mycket mer.

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Medlem

Match mot Ryssland nu, blir skoj. Hoppas vi vinner.

Permalänk
Medlem

Blä, vad håller de på med.

Permalänk
Medlem

Kul att domaren förstörde matchen i period 1....

Permalänk
Medlem

Sämre domare får man leta efter och både Kalinin och Yemelin är en skam för sporten. Nu hoppas jag att Yemlin stängs av resten av turneringen trots att domarna inte vet att Spearing är 5+game, men vem tycker att man kan förvänta sig någon form av domarkompetens i ett VM?

Bara att innerligt hoppas att det här var domarduons sista match någonsin. Vilka inkompetenta idioter.

Summa summarum: Ryssland vinner rättvist sett till nivån domarna har satt. Med bättre (läs: ej efterblivna) domare så hade det varit en klar svensk seger.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Domarna var helt kassa.

Men fan, tappa 3-1 till 3-7, det är dåligt.

Alexej Jemelin trollade svenskarna. Svenskarna tappade spelet helt efter utvisningen och första reduceringen.

Permalänk
Medlem

Orkade inte titta på matchen.

TV4 kan sluta sända sport. Ge sport sändningarna till någon annat bolag istället. Känslan jag får är att Granquist läser ett manus som verkar vara skrivet utav tv4 ledningen. Wikegård och Hjide är rena dagis nivån. Det är lika dåligt som lets dance.

Tittade åtminstone på Dimond leauge som hade bättre kommentatorer tyvärr var det inga super stjärnor med i tävlingen.

Permalänk
Medlem

Domarna borde få sparken och de borde stänga av ett fler tal av Rysslands spelare.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill om Yemelin och domarna, 2 filmningar ska inte göra att man tappar 3-1 till 3-7 och Sverige gjorde faktiskt alla sina mål i numerärt överläge, samt hade 5 minuter i 5 mot 4 utan att skapa ett skit mer eller mindre. Malkin var bättre än Sverige helt enkelt och svenskarna klarade inte av att hålla fokus på det som spelade roll.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

3-1 till 3-7, jag såg själv inte på matchen men det lät inte bra.

Permalänk

Vi har en usel defensiv och en usel målvakt. Det blir inget guld om det ska se ut såhär, så är det bara. Fasth är långt ifrån vad han var förra året. Och grabben drömmer om NHL ...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

vem tror ni viner wsh eller nyr

Permalänk
Medlem
Skrivet av shady93:

vem tror ni viner wsh eller nyr

Extremt jämn serie.

Jag håller på Washington Capitals i det mötet, hoppas Bäckström är lika bra som förra matchen.

Permalänk
Medlem

Undrar om någon minns reklamen året efter Tommy Salo-tabben. De gör någon form av parodi där målvakten hoppar upp som Tommy Salo men fångar pucken bakom ryggen istället för att släppa in den. Slogan var något i stil med att "nu tar vi revansch". Försöker hitta den om den finns...

Permalänk
Medlem

@Polomononen: Tyvärr, känner inte till den.

Enkel och väntad seger ikväll. Hoppas att de är skäpta sen när det verkligen gäller i finalspelet.