Bästa tysta t-bordet med bakgrundsbelysning?

Permalänk

Bästa tysta t-bordet med bakgrundsbelysning?

Behöver ett gaming keyboard som är bra till spel, men tyst, och har bakgundsbelysning.

Vilket ska jag välja?

Permalänk
Medlem

Logitech G-Serien är nice, Nu är det ju populärt med mekaniska tangent bord som kan vara ganska dyra då och högljudda. Men dom är bäst på allt annat. Skulle rekommendera QPAD MK-85, Insane Bakgrunds belysning och otroligt skönt med mekaniskt

Permalänk

Ja jag såg på det men det blir helt oaktuellt. Detta ska stå i samma rum som en 3åring sover så det måste vara tyst.

Ok har sett lite på G-serien förut. Ska se lite mer på den.

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt dock att mitt g15 låter ganska mycket. Gå till en fysisk butik och prova tangentbord!

Permalänk
Skrivet av Kriistoffer:

Behöver ett gaming keyboard som är bra till spel, men tyst, och har bakgundsbelysning.

Vilket ska jag välja?

MK-85 med http://elitekeyboards.com/products.php?sub=access,slpads&pid=... skulle nog inte låta så mycket med tanke på att röda är rätt så tysta även utan soft-landing pads, så länge du inte trycker ned tangenten hela vägen då det är detta som gör det mesta av ljudet. Kan ha fel dock

Permalänk

Lyssnade på mekaniska tangentbord på youtube och dom låter mer än det som står här nu.

Poängen är att det som sagt sover ett barn i samma rum som det ska mörsas MMORPG på högsta nivå så det känns dumt att gå för mekaniskt vid detta tillfälle.

En annan sak är att jag har en utdragningslåda till tangentbordet så displayen kommer typ inte användas alls, känns så dumt att betala extra för något man inte använder. Vad finns det för alternativ?

Permalänk
Skrivet av Kriistoffer:

Lyssnade på mekaniska tangentbord på youtube och dom låter mer än det som står här nu.

Poängen är att det som sagt sover ett barn i samma rum som det ska mörsas MMORPG på högsta nivå så det känns dumt att gå för mekaniskt vid detta tillfälle.

En annan sak är att jag har en utdragningslåda till tangentbordet så displayen kommer typ inte användas alls, känns så dumt att betala extra för något man inte använder. Vad finns det för alternativ?

Jag kör med ett Logitech Illuminated, det är inte direkt ett "gaming" tangentbord, men jag har använt det som det, det är tyst och lyser fint kika på det!

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk

Det ser riktigt fin ut.

Men går det att ta bort handleds-stödet?

Glömde säga det men pga denna utdragningslåda så vill jag att tbordet ska komma så nära mot användaren som möjligt annars blir det svårt att skriva.....

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kriistoffer:

Det ser riktigt fin ut.

Men går det att ta bort handleds-stödet?

Glömde säga det men pga denna utdragningslåda så vill jag att tbordet ska komma så nära mot användaren som möjligt annars blir det svårt att skriva.....

Nej det är en integrerad del i tangentbordet.
Men får det inte plats i en utdragningslåda? Antar det är någon sådan där sak man gömmer datorn i ett skåp?
Det om något behöver ju handledsstöd innan man har förstört händerna för de måste spänna sig så mycket.
På det här stödet är det inte själva handleden som vilar utan nedre delen av handflatan.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

http://www.logitech.com/sv-se/gaming/mice-keyboard-combos/dev...

Det hade jag nog kört på. Har själv ett G19.

Permalänk
Medlem

Razer Lycosa...tyst...backlit...macros...snyggt.
Jag är mycket nöjd med mitt!

http://store.razerzone.com/store/razerusa/en_US/pd/productID....

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Skrivet av Aqualize:

Nej det är en integrerad del i tangentbordet.
Men får det inte plats i en utdragningslåda? Antar det är någon sådan där sak man gömmer datorn i ett skåp?
Det om något behöver ju handledsstöd innan man har förstört händerna för de måste spänna sig så mycket.
På det här stödet är det inte själva handleden som vilar utan nedre delen av handflatan.

Nej det är en vanligt höj och sänkbart skrivbord med en utdragbar hylla till tangentbordet. Hyllan går inte att dra ut så jättelångt så jag ville inte att tangentbordet skulle komma för långt in så att de översta tangenterna blir borta lixom. Det är en upphöjning också som blir ett inbyggt handledsstöd.

Hursomhelst så blev det ett G110. Det var en present och det blev lyckat. Fanns ett enkelt Benq där innan så.

Jag tycker personligen att tangenterna känns lite sisodär, och det kommer garanterat bli ett mekaniskt i framtiden när det blir större plats och ingen sover i samma rum.

Jag såg på Razer också, men det fick lite dåligt betyg på nån sida jag läste och det kostade 200:- mer så......men jag kommer inte ihåg vad det var som drog ner betyget och jag tror nog inte att det egentligen är sämre än g110, det såg riktigt najs ut i butiken....men nu blev det som det blev.

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=542067

299, billigt, snyggt, stilrent, macros, bakrundsbelyst, media knappar, tyst som vanliga tangentbord vet inte om du måste ha ljudlöst eller tyst.

Permalänk

Har sett det, men kan inte ha handleds-stöd.

Dessutom har jag redan köpt gåvan, och gett den....och det blev succé.

Permalänk

Mycket trevligt. Men är det ingen som läser trådarna längre?

Skrivet av Kriistoffer:

..... har jag redan köpt gåvan, och gett den....och det blev succé.

Permalänk

qpad mk80 är ganska tyst, kör på den.

Skrivet av Kriistoffer:

Mycket trevligt. Men är det ingen som läser trådarna längre?

mhm

Visa signatur

[Fractal R4] [Corsair RM750] [ASUS B550-F] [AM4 Ryzen 7 5800X3D]
[32GB@3600Mhz] [ASUS STRIX 1070] [120GB SSD Win11 OS] [960EVO M.2]
[Monitor: PG278Q"] [Key/Mouse/Sound: G810 + SVIVE GM006 + ODAC-ATH AD-900X]