Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

2 st 7950, krav på CPU i BF3?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Skumt. För jag märker DIREKT en skillnad mellan 60 och 120 i FPS. Jag måste vara någon sorts super människa. Borde börja nicka Übermensch när jag lirar BF3?

Likadant här. Jag känner redan utav 50fps, och finner det riktigt irriterande jämför med t.ex 60fps. Om man inte ser skillnad mellan t.ex 30 och 60, borde man kolla synen och hjärnkapaciteten.

Att inte märka skillnad mellan 24fps (som folk trodde var högsta människan kunde se, tack vare filmindustrin) och t.ex 120fps.. Finner inte ord för hur lyckligt lottad eller hur blind man är, beroende på perspektiv.^

Helt ärligt önskar jag att jag kunde uppleva 30fps som flytande, men det kan jag inte för fem öre.

Skrivet av Sh4dy:

Jag är nöjd med mitt GTX 580 och får höga fps men vad ja menar är att man klarar sig med spel på 30fps då det är laggfritt. Det finns vissa spel som är låsta till 30fps. Sen så skiter jag i hur mig fps jag får bara ja har det laggfritt på högsta grafik.

Lagfritt och 30FPS går inte hand i hand.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

Jag är nöjd med mitt GTX 580 och får höga fps men vad ja menar är att man klarar sig med spel på 30fps då det är laggfritt. Det finns vissa spel som är låsta till 30fps. Sen så skiter jag i hur mig fps jag får bara ja har det laggfritt på högsta grafik.

nja vänta lite här, 30 fps nu tror jag du tog i lite för mycket. Jag tycker att folk är väldigt nojiga här på swec, om de inte har MINST 60 fps eller högre så blir är det ett bildspel. Men har märkt på senare tid att i tex BF3 är det en fröjd för ögonen att lira i 60 fps, ja helst inte under 50-55 iallafall. 30 fps i ett spel som BF3 tex, är pågränsen till bildspel engligt mig. Det är laggigt och jämför du 30 fps med 60 så är det som dag och natt för de flesta här tror jag. Så jag undrar om du inte överdriver en smula där. :/

Visa signatur

Amd Phenom II 965 BE (3,8Ghz)| 3*2048Corsair XMS3 | GTX 560TI | Asus M4N75td
HTPC/Server - Amd 6000+, l asus M2N-E sli l l 3*1024CorsairDDR2 l 8400gs 512 mb
|q6600@ 3.2 Ghz 3*Corsair DDR2 800mhz HD3870 |
MacbookPro 2010 i7+HT

Permalänk
Medlem

Förväxla inte vad ögat kan uppfatta med hur ett spel beter sig vid låg respektive hög FPS, det är två helt skilda saker.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av audiultX:

nja vänta lite här, 30 fps nu tror jag du tog i lite för mycket. Jag tycker att folk är väldigt nojiga här på swec, om de inte har MINST 60 fps eller högre så blir är det ett bildspel. Men har märkt på senare tid att i tex BF3 är det en fröjd för ögonen att lira i 60 fps, ja helst inte under 50-55 iallafall. 30 fps i ett spel som BF3 tex, är pågränsen till bildspel engligt mig. Det är laggigt och jämför du 30 fps med 60 så är det som dag och natt för de flesta här tror jag. Så jag undrar om du inte överdriver en smula där. :/

Kanske Det är lagg på 30fps i bf3 har ej testat men i andra genre spel är det helt okej så som La noire som är låst till 30fps

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Sh4dy:

Jag är nöjd med mitt GTX 580 och får höga fps men vad ja menar är att man klarar sig med spel på 30fps då det är laggfritt. Det finns vissa spel som är låsta till 30fps. Sen så skiter jag i hur mig fps jag får bara ja har det laggfritt på högsta grafik.

Och många spel är långt ifrån laggfria i 30 fps. Det är egentligen väldigt konstigt att säga så, eftersom själva definitionen av lagg är just att frameraten är lägre än vad som krävs för just det spelet (och den spelaren – vissa anser att allt under 120 fps är lagg, men konsensus är att 60 fps är "laggfritt").

Du säger att "man klarar sig med spel på 30fps". Detta är helt fel på två punkter:
1. Det beror helt på vilket spel det handlar om. Långsammare spel som League of Legends går säkert bra att spela i 30 fps, men snabba shooters som Battlefield 3 och Counter-Strike är helt ospelbara i den frameraten.
2. Ordet "man" innefattar i princip alla i den relevanta målgruppen. Även om kanske 10 % anser att 30 fps räcker tycker de allra flesta att det är alldeles för lågt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Helt OT men snubben du har i din signatur som du skriver fuskar, han ser väl legit ut? Han har ju inga vidare bra stats?

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Skrivet av Sh4dy:

Kanske Det är lagg på 30fps i bf3 har ej testat men i andra genre spel är det helt okej så som La noire som är låst till 30fps

Sedan beror det ju på speltyp och på framevariation också vad som upplevs som laggfritt. I spel som inte kräver snabba rotationer och där spelflödet inte är så snabbt, så funkar lägre FPS bättre än i spel som har dessa element. Sedan kan 30 konstanta FPS upplevas som mycket mer flytande än en FPS som varierar mellan 60 och 30. Det är ju dipparna som upplevs som störande.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av milky81:

Helt OT men snubben du har i din signatur som du skriver fuskar, han ser väl legit ut? Han har ju inga vidare bra stats?

Han sa till admin att jag spawnrapade så att jag blev kickad och mina stats blev resetade, trots att jag inte hade varit i närheten av deras Deployment eller skjutit mot någonting i närheten av den en enda gång under hela matchen. Sedan hånade han mig i chatten framför admins ögon utan att bli kickad.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Han sa till admin att jag spawnrapade så att jag blev kickad och mina stats blev resetade, trots att jag inte hade varit i närheten av deras Deployment eller skjutit mot någonting i närheten av den en enda gång under hela matchen. Sedan hånade han mig i chatten framför admins ögon utan att bli kickad.

Det var ju dålig stil, finns mycket drägg ute i BF3 svängen.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Jag kör tre överklockade 7970 med överklockad processor, extra ljudkort och en massa disk samt 11 fläktar. Nej ett 1250w gold cert nätagg är precis lagom för mig.
Skall jag köra quadfire så blir det lite klent.

Permalänk

Allt under 60 FPS anser jag lagga då lirar jag på en CRT skärm

150Hz är det som gäller i CS!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti