radeon 7750 HD till pci express 2.0, datorn hittar ej kortet. Help pls!

Permalänk

radeon 7750 HD till pci express 2.0, datorn hittar ej kortet. Help pls!

Hej!

Okunnig som man är så har jag köpt ett kort som passar till PCI express 3.0 men jag har dock hört att det skall passa till mitt modekort med endast 2.0.

Problemet är att datorn ej verkar hitta kortet, jag kan dock ha skärmen inkopplad till kortet och det fungerar.

Måste jag in i bios och mecka? (Kan ingenting om det här)

Hjälp uppskattas väldigt mycket

Mvh, Silverfang1337.

Permalänk
Medlem

Det spelar ingen roll om du har pci-x 2.0 eller 3.0 funkar till båda.

Installerat drivrutiner?

Permalänk

Japp, jag har installerat drivrutiner! Jag använder dock windows 8 just nu, kan det vara problemet?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av silverfang1337:

Japp, jag har installerat drivrutiner! Jag använder dock windows 8 just nu, kan det vara problemet?

Har inte provat W8, men eftersom detta är en beta så kan det faktiskt vara det som är problemet.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Japp, problemet var windows 8! Jag installerade om till windows 7 och då funkade det! Nu verkar det dock som att mitt ljudkort ej vill fungera (integrerat förvisso) samma problem hade jag i windows 8 så det är inte OS som är problemet.

Allt verkar sitta rätt inkopplad i datorn, har ej dragit ut något förutom det förra grafikkortet..hm.. Någon som vet vad det kan bero på?

Permalänk
Hedersmedlem

Är det igång i Bios?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Haha, fixade det nyss faktiskt! Googlade runt lite och det var problemet minsann! Tack så hjärtligt för svaren! Mvh