Permalänk
Medlem
Skrivet av miuiel:

Hej, jag undrar om någon snäll person har lust att hjälpa en "amatör" inom surfplattor.
Vi tänkte ge bort en surfplatta till min pappa då han vill ha den till sitt jobb på kvällarna.
Den kommer bara användas till internet, inga spel eller liknande.
Så vi tänkte en enkel, inte för dyr, men vad behöver vi tänka på?
Räcker det med ett mobilt bredband till?
tacksam för svar

Jag använder bara min iPad 2 till surfning, rekommenderar den verkligen för en person som inte är så haj på teknik. Lätt att lära sig, den är även hyfsat nedsatt i pris också. Försök att inte titta så mycket på priset även om det har en stor inverkan.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Batman:

5000:-?! Söker du ens? Jag syftar inte på 3:an, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=840632
För det priset är den oslagbar hävdar jag, möjligtvis att jag personligen hade valt en Transformer Prime eller liknande med T-dock, men det är jag det. Till TS är detta det rätta

Säger man inte vilken man pratar om så brukar det underförstått vara den senaste iterationen.

Varför skulle det vara det rätta?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Säger man inte vilken man pratar om så brukar det underförstått vara den senaste iterationen.

Varför skulle det vara det rätta?

Du vet mycket väl vilken jag pratade om, skrev dessutom iPad 2 i första inlägget du citerade mig i, hur du missade det är bortom mig. Varför skulle jag ändra åsikt? Och åter, hur lätt tror du en retur hanteras på din importerade platta gentemot min tror du?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Batman:

Skrev iPad 2 i första inlägget du citerade, hur du missade det är bortom mig. Varför skulle jag ändra åsikt. Och åter, hur lätt tror du en retur hanteras på din importerade platta gentemot min tror du?

Man ska alltså basera sitt köp på hur enkelt en eventuell retur kommer behandlas..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Man ska alltså basera sitt köp på hur enkelt en eventuell retur kommer behandlas..?

Inte helt, men det ska vägas in delvis, håller du inte med? Är väl en ganska viktig sak att ta i akt om du behöver lämna in den på service. Eller? Synd att du fortfarande bara är ute efter att...ja jag vet inte

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Då är vi två! Jag vill inte heller bli lurad.

Sätt en vettig trådrubrik nästa gång.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Batman:

Synd att du fortfarande bara är ute efter att...ja jag vet inte

Spara pengar?

Ja, fy på mig.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Spara pengar?

Ja, fy på mig.

När du inte ens kan svara på en enkel fråga så blir det ju svårt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Lugna ner er nu

För de krav som finns så säger jag nog Ipad 2... mest för att det är så enkel.

Notera att jag själv har en Iphone och en Asus Transformer och är skitnöjd med båda så är inte "lagd" åt något av håller där

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nivv:

Då är vi två! Jag vill inte heller bli lurad.

Sätt en vettig trådrubrik nästa gång.

För att exempelvis Newklear försöker lura TS genom att rekommendera den stora indiska platt-scammen och försöker få folk att tro att man kan få en användbar surfplatta under 3000:- så jag förstår TS.

Det finns otaliga trådar här på Swec och Swedroid med rekommendationer på skumma kinesiska plattor det är omöjligt att få en vettig recension av, allt som används som referens är diverse forum, inte ens bilder på plattor levererade till konsument.