Problem med HD7750 BSOD

Permalänk
Medlem

Problem med HD7750 BSOD

Hej

Bytte nyss ut mitt gt520 till ett HD7750. Hade inga problem med datorn innan bytet, men efter bytet har jag börjat få blue screens (kanske 5 gånger) som säger "Bad Pool Header" sökte lite på internet om detta och tydligen kan det vara relaterat till grafikkortet. Nytt idag var att jag fick blå & vita ränder (lodräta) över hela skärmen och var tvungen att tvångsavsluta datorn.

För att lösa problemet har jag testat följande:
* Ominstallera hela Windows 7
* Sökt efter virus i datorn
* Sökt efter skador på RAM-minne och hårddisk med hjälp av windows
* Ominstallerat grafikkortets drivrutiner ett antal gånger

Min dator är en köpedator från packard bell och innehåller följande:
Processor: i7 2600 @ 3,4 Ghz
RAM: 6Gb ddr3
Nätaggregat: Silversone @450W
Grafikkort: Powercolor HD7750. Borde kanske nämnt att kortet är klockat till 855 mhz (core) och 1250 mhz (minnesklocka)

Min fråga är: Hur kan jag lösa problemet med dessa blue screens som uppenbarligen betyder att något inte stämmer?

Tacksam för svar

Permalänk

Testa Catalyst 12.6 beta. Det kurerar i alla fall BSOD för en del.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI, Intel Core i9 12900KF
, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX
, ASUS TUF GeForce RTX 3080 Ti OC 12GB Gaming
, Samsung SpinPoint F1 1TB, Cooler Master HAF 932 Big Tower, XFX ProSeries Black Edition 1250W, 2 x HP ZR24W, 1 x HP ZR2440W, Crucial m4 SSD 128GB, HP Reverb G2
HTPC: Streacom FC5B Evo, Gigabyte GA-Z77MX-D3H, Intel i3-3225, Corsair XMS3 1600MHz 8GB, Crucial V4 SSD 256GB, Sony Optiarc BC-5650H-01

Permalänk
Medlem
Skrivet av jenszan:

Hej

Bytte nyss ut mitt gt520 till ett HD7750. Hade inga problem med datorn innan bytet, men efter bytet har jag börjat få blue screens (kanske 5 gånger) som säger "Bad Pool Header" sökte lite på internet om detta och tydligen kan det vara relaterat till grafikkortet. Nytt idag var att jag fick blå & vita ränder (lodräta) över hela skärmen och var tvungen att tvångsavsluta datorn.

För att lösa problemet har jag testat följande:
* Ominstallera hela Windows 7
* Sökt efter virus i datorn
* Sökt efter skador på RAM-minne och hårddisk med hjälp av windows
* Ominstallerat grafikkortets drivrutiner ett antal gånger

Min dator är en köpedator från packard bell och innehåller följande:
Processor: i7 2600 @ 3,4 Ghz
RAM: 6Gb ddr3
Nätaggregat: Silversone @450W
Grafikkort: Powercolor HD7750. Borde kanske nämnt att kortet är klockat till 855 mhz (core) och 1250 mhz (minnesklocka)

Min fråga är: Hur kan jag lösa problemet med dessa blue screens som uppenbarligen betyder att något inte stämmer?

Tacksam för svar

ta bort överklockningen på kortet kanske hjälper då den möjligtvis drar mer än vad ditt moderkort klarar av att ge ut till pci e portarna (max 75W på dem om jag minns rätt)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb