PayPal överförning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Aug 2010

PayPal överförning

Halloj, nu är det så att jag inte vet om jag lägger detta i rätt forumdel, så det är ju bara att flytta ifall det blir fel... Men iallafall, till min fråga.

Eftersom RMAH kommer ut till Diablo 3 imorgon hade jag tänkt överföra pengar från mitt SEB-konto till mitt paypal konto, för att sedan föra över pengar från paypal till battle.net. Det står på paypal att mottagaren ska vara PayPal Pte. Ltd. men när jag lagt till betalningen till bankgirot som paypal gav mig blir mottagaren inte PayPal Pte. Ltd. utan mottagaren blir istället Re paypal inc receipts.

Jag har aldrig överfört pengar online. Är det någon erfaren person som brukar/har överfört pengar från sitt SEB-konto till paypal som kan hjälpa mig?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Mottagaren stämmer.
Skriv sedan in ditt Transfer ID som meddelande så brukar pengarna dyka upp dagen efter.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Aug 2010

Eftersom betalningen sker imorgon så tror jag inte pengarna kommer över förens måndag eller tisdag, om nu jag gjort rätt :). Men man kan alltid hoppas, hade varit kul att försöka sälja items vid release av rmah och inte behöver vänta några dagar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Aug 2010

Pengarna kom över ifall det är någon som undrar detsamma i framtiden och hittar tråden på google

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Aug 2010

Jag tänkte också fråga en sak till, vågar man ansluta sitt visakort till paypal? Tyvärr måste man det för att kunna få pengarna man säljer grejerna på RMAH för.

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002

Paypal är väl i princip störst när det gäller betalningar på internet så att de skulle sno dina pengar är inte särskilt troligt, det är ett seriöst bolag. Jag har anslutit mitt Visa-kort till mitt Paypalkonto och det är det enda sättet jag använder Paypal på, har betalat massor av köp på eBay den vägen.

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Acetyl:

Jag tänkte också fråga en sak till, vågar man ansluta sitt visakort till paypal? Tyvärr måste man det för att kunna få pengarna man säljer grejerna på RMAH för.

Genomför betalningar titt som tätt med Paypal dit jag har mitt Visakort kopplat. Har aldrig varit några problem.

Antec Darkfleet F-85 ll Intel i7-4790K ll Asus Z97-A ll 32GB Corsair Vengeance 1600MHz DDR3 ll Asus GTX 780 Strix 6GB SLI ll Corsair AX1200i PSU ll Corsair H100 Hydro Series ll Plextor Blu-Ray Writer PX-B950SA ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Segate Desktop 3TB HDD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Corsair G65 II Thrustmaster Hotas Warthog ll

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Aug 2010

Blir en liten bump här... :)

SEB.

Överförings-id:n, ska inte detta skrivas som OCR-nummer? Eller som ett meddelande till mottagare?

Står nämligen att OCR-numret enbart får bestå av siffror, vilket överförings-id:n inte gör. Känns fel att skicka det som ett meddelande bara, så frågar för att vara på säkra sidan

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av Acetyl:

SEB.

Överförings-id:n, ska inte detta skrivas som OCR-nummer? Eller som ett meddelande till mottagare?

Står nämligen att OCR-numret enbart får bestå av siffror, vilket överförings-id:n inte gör. Känns fel att skicka det som ett meddelande bara, så frågar för att vara på säkra sidan

Jag som har Handelsbanken behöver inte göra något speciellt eftersom OCR och meddelandefält numera är samma. Tidigare fick man ange att det inte var OCR utan vanligt meddelande. Alltså skriver iaf jag bara in betalningsreferensen direkt i samma fält.

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av MultiMan:

Jag som har Handelsbanken behöver inte göra något speciellt eftersom OCR och meddelandefält numera är samma. Tidigare fick man ange att det inte var OCR utan vanligt meddelande. Alltså skriver iaf jag bara in betalningsreferensen direkt i samma fält.

Då gör jag ett försök och skriver in det som ett meddelande

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Acetyl:

Då gör jag ett försök och skriver in det som ett meddelande

Det ska vara som meddelande. OCR använder du bara om det specifikt står att du ska använda det.

7900x @ 4,7ghz - 1080ti @ 2100