Billiga MC Server delar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Kolla efter en i3'a här i marknaden och köp det billigaste moderkortet du hittar som stöder den prollen ( kanske hittar ett MOBO i marknaden också? ) sedan struntar du i en SSD och fixar en liten HDD!

Mvh: Eric

Hittar bara core 2 Quad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Skrivet av aaabbbccc:

Hittar bara core 2 Quad.

Skickades från m.sweclockers.com

Gör en köpes annons, för processor moderkort och ram
Eller det du behöver!

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Skrivet av aaabbbccc:

Pentium Dual Core 2,9ghz ,8gb ram chassi med 100 vatt nätagg inbyggt,1 TB hdd
 Räcker det? Datorn kan stå i vår källare nära routern och ansluts med gigabit ethernet.

Skickades från m.sweclockers.com

Det borde fungera, varför så stor hårddisk om du nu bara ska ha en minecraft server på datorn? räcker gott och väl med en på kanske 160gb.

Måste nästan fråga.. Har du tänkt på att du behöver ett operativsystem såsom windows 7/windows xp?

Edit: Alternativt något annat som är gratis men då blir det snabbt krångligt att sätta upp servern osv.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Skrivet av aaabbbccc:

Hyra? Det kostar väll jättemycket och dessutom är det väll typ 1-2gb ram i en sån burk.

Skickades från m.sweclockers.com

Beror lite på hur länge ni kommer spela för ifall ni börjar tröttna på minecraft om ett tag så kan det blir billigare en att bygga en helt ny dator och om man hyr kan ni ju alltid dela på de pengarna som ni ska betala.

Hur bra deras burkar är vet jag inte men jag skulle tro att de funkar ganska bra i alla fall.

Visa signatur

Prolle: Intel i5 2500k @4.3ghz CPU-kylare: Cooler Master 212 Hyper EVO Mobo: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 RAM: G.Skill Ripjaws Gaming 2x4GB Graffe: Sapphire Radeon 7950 Nätaggregat: Corsair CX 600w SSD: Samsung EVO 250GB (systemdisk), Intel 320 80GB HDD: Seagate Barracuda 1TB Skärm: LG IPS237 Tangentbord: Qpad MK-85 Mus: Qpad OM-75 Headsett: Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Skaffa dej större hårddisk, för när du är 13-14 så kommer du att hatar minecraft och så kan du ha datorn till annat utan att uppgradera eller något, kanske skulle ha den som en hemma server för bilder och filmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaabbbccc:

Jag är faktiskt 12 år och det enda jobbet jag har är att duka och plocka ur diskmaskinen därhemma. Så inte så dyra delar. Jag har skrivit detta innan. Jag ska bara ha servermappen igång på denna lilla dator jag tänkte bygga. Jag ska spela på servern från min speldator.

Det var faktiskt inte min ide att bygga speldatorn
så kalla mig INTE bortskämd.

haha jag låter son en vuxen nu

Jag måste säga att för att vara 12år verkar du väldigt mogen vilket jag tycker är ett stort plus. Men om du inte redan laggt ner pengar så tycker jag du borde kolla efter tex ett gammal 775 system, jag kanske har nån gammal 775 CPU jag kan sälja för en hundring om du vill, det kommer bli betydligt kraftfullare än en atom. Dock så kanske moderkort och ram blir mer jobb att skrapa ihop. men hojta till om du vill jag ska leta, jag tror jag har en E5200 liggande nånstans som gick att överklocka från 2.5Ghz till 3.2 på original volt.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Det borde fungera, varför så stor hårddisk om du nu bara ska ha en minecraft server på datorn? räcker gott och väl med en på kanske 160gb.

Måste nästan fråga.. Har du tänkt på att du behöver ett operativsystem såsom windows 7/windows xp?

Edit: Alternativt något annat som är gratis men då blir det snabbt krångligt att sätta upp servern osv.

Jag har nån gammal windows 7 licens nånstans anars får jag köpa en till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

Jag måste säga att för att vara 12år verkar du väldigt mogen vilket jag tycker är ett stort plus. Men om du inte redan laggt ner pengar så tycker jag du borde kolla efter tex ett gammal 775 system, jag kanske har nån gammal 775 CPU jag kan sälja för en hundring om du vill, det kommer bli betydligt kraftfullare än en atom. Dock så kanske moderkort och ram blir mer jobb att skrapa ihop. men hojta till om du vill jag ska leta, jag tror jag har en E5200 liggande nånstans som gick att överklocka från 2.5Ghz till 3.2 på original volt.

Vilken är E5200?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem

Jag har tänkt och ska antingen ha servern på min speldator, serverhall eller vår gamla familjedator men det är en AMD CPU tror det är socket 775 eller liknande. single core 1,6 ghz DDR RAM 256 mb ( kan uppgradera). Den är inköppt 2004-5.
Jag ska nog inte bygga en om jag tröttnar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaabbbccc:

Vilken är E5200?

Skickades från m.sweclockers.com

http://ark.intel.com/products/37212/Intel-Pentium-Processor-E...)

Skrivet av aaabbbccc:

Jag har tänkt och ska antingen ha servern på min speldator, serverhall eller vår gamla familjedator men det är en AMD CPU tror det är socket 775 eller liknande. single core 1,6 ghz DDR RAM 256 mb ( kan uppgradera). Den är inköppt 2004-5.
Jag ska nog inte bygga en om jag tröttnar

Skickades från m.sweclockers.com

om det är AMD är det inte 775, förmodligen är det Socket 939 eller kanske något äldre.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Jag har en E6300 som ligger och dammar. Den kanske kan komma till nytta?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zonar:

Jag har en E6300 som ligger och dammar. Den kanske kan komma till nytta?

Kanske det men jag har ju tänkt efter på om jag tröttnar på minecraft så är det bortkastade pengar. Då är det bättre att hyra en server eller ha på sin speldator. Dessutom har jag mer nytta av en iPad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem

Nån som har förslag på servrar man kan hyra? Dessutom har jag frågat föräldrarna om att sätta ut en annos om att köpa Moderkort CPU och ram och det fick jag tyvärr inte. Men tack alla som har tänkt sälja delar till mig jag skulle gärna köpt om jag fick föräldrarnas tillstånd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaabbbccc:

Jag har nån gammal windows 7 licens nånstans anars får jag köpa en till.

Kör Linux. Sök MineOS i Google.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazz:

Kör Linux. Sök MineOS i Google.

Tack för tipset:) men läs mina tidigare inlägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem

Hyrde av dessa i ca. 6-7 månader eftersom jag själv inte kunde ha 24/7, fungerar hur bra som helst och om ni delar det mellan några är det inga stora pengar.

http://www.daddycheese.com/minecrafteu.php

Du får en server med 768MB för 81kr/månaden (vilket är rätt dyrt för så lite RAM, 100 upload, gbps switch och även en Intel Xeon (dock delad)), skulle dock köra med någon högre eftersom ifall du har massvis med plugins och en stor map kommer det kräva en hel del mer. (Mellan 1-2GB ska nog fungerar relativit till hur stor map du har och var för plugins du kör, du får gärna skriva alla plugins du ska köra så kan jag checka det).

Ifall du har möjlighet att hosta hemifrån och har en bra upload speed på nätverket rekommenderar jag det istället eftersom du får mycket mer RAM för pengarna. Då kan du skaffa ca. 4GB billigt som kommer räcka väl om ni är 15 spelare.

Så det du ska tänka på är:

- En hyfsat stark processor
- Nätverk, framförallt upload
- RAM

Behöver du hjälp med plugins eller sätta upp din server optimalt kan du fråga mig, har hållit på en hel del med det!

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRS5:

Hyrde av dessa i ca. 6-7 månader eftersom jag själv inte kunde ha 24/7, fungerar hur bra som helst och om ni delar det mellan några är det inga stora pengar.

http://www.daddycheese.com/minecrafteu.php

Du får en server med 768MB för 81kr/månaden (vilket är rätt dyrt för så lite RAM, 100 upload, gbps switch och även en Intel Xeon (dock delad)), skulle dock köra med någon högre eftersom ifall du har massvis med plugins och en stor map kommer det kräva en hel del mer. (Mellan 1-2GB ska nog fungerar relativit till hur stor map du har och var för plugins du kör, du får gärna skriva alla plugins du ska köra så kan jag checka det).

Ifall du har möjlighet att hosta hemifrån och har en bra upload speed på nätverket rekommenderar jag det istället eftersom du får mycket mer RAM för pengarna. Då kan du skaffa ca. 4GB billigt som kommer räcka väl om ni är 15 spelare.

Så det du ska tänka på är:

- En hyfsat stark processor
- Nätverk, framförallt upload
- RAM

Behöver du hjälp med plugins eller sätta upp din server optimalt kan du fråga mig, har hållit på en hel del med det!

Jag har mest Plugins som Anti Cheat och World Edit och nån Essential sak.
Dessutom har morfar en dator jag brukar ha när min nuvarande är sönder. Kanske det går på den?
Det är 2gb minne och en pentium dual core. Om man byter kylare kan man överklocka. Man kan ju uppgradera minnet i den. Till 4 gig. Servern kan ju vara på hos honom i hans nätverk för han har säkert supersnabbt internet.

Men 768mb minne är ju överdrivet lite minne.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaabbbccc:

Jag har mest Plugins som Anti Cheat och World Edit och nån Essential sak.
Dessutom har morfar en dator jag brukar ha när min nuvarande är sönder. Kanske det går på den?
Det är 2gb minne och en pentium dual core. Om man byter kylare kan man överklocka. Man kan ju uppgradera minnet i den. Till 4 gig. Servern kan ju vara på hos honom i hans nätverk för han har säkert supersnabbt internet.

Men 768mb minne är ju överdrivet lite minne.

Skickades från m.sweclockers.com

ang. minnet så är 768 mb dedikerat till minecraft servern och om du har en dator med ex. 2 gb så går en del till att hålla upp ditt OS och resten till servern

Permalänk

Om du ska hyra tror jag de här är det billigaste: www.multiplaygameservers.com/

Och du ska nog inte ta bort kylaren på ditt grafikkort på speldatorn iallafall!

Och om du hyr så kan ju du o dina kompisar dela på kostnaden

Och om du vill hyra minecraft server lite i hemlis utan att dina föräldrar vet så kan du smsa in och hyra här http://www.gratisserver.nu/

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Om du ska hyra tror jag de här är det billigaste: www.multiplaygameservers.com/

Och du ska nog inte ta bort kylaren på ditt grafikkort på speldatorn iallafall!

Och om du hyr så kan ju du o dina kompisar dela på kostnaden

Och om du vill hyra minecraft server lite i hemlis utan att dina föräldrar vet så kan du smsa in och hyra här http://www.gratisserver.nu/

bra att det är gratis men jag skaffar bara det om du är 100% säker på att det är helt gratis.

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Skrivet av aaabbbccc:

bra att det är gratis men jag skaffar bara det om du är 100% säker på att det är helt gratis.

Alltså gratisserver är det man kan smsa in och kostar pengar alltså drar ifrån telefon räkningen, eller om ni har kontantkort

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Alltså gratisserver är det man kan smsa in och kostar pengar alltså drar ifrån telefon räkningen, eller om ni har kontantkort

har kontantkort

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem

Använd aldrig SMS tjänster, är så extremt mycket dyrare och man ska inte komma in i de vanorna att gå bakom sina föräldrar enlig mig i den åldern, kom nästan in där och många kompisar gjorde det med....
Älskar hur sidan heter Gratisserver också, och att det står "Here you can rent your own free game server! "

Permalänk

Min kompis la in ~6000 kr på blipville via sin farmors hemtelefon o två andra la in ca 2000 kr på blipville då de var mindre. Absolut ska man inte gå bakom sina föräldrar..
Men tänkte att om ni inte ville betala via bankkort eller paypal eller något sådant så skulle ni kunna dela på pengarna och lägga in på kontantkort och sen smsa in och hyra server..

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Min kompis la in ~6000 kr på blipville via sin farmors hemtelefon o två andra la in ca 2000 kr på blipville då de var mindre. Absolut ska man inte gå bakom sina föräldrar..
Men tänkte att om ni inte ville betala via bankkort eller paypal eller något sådant så skulle ni kunna dela på pengarna och lägga in på kontantkort och sen smsa in och hyra server..

Vi betalar inte med paypal,bankkort eller delar på summan. Jag vill gärna betala det med mina föräldrars tillstånd men det får jag säkert inte bara för de tror att någon ska hacka kredit kortet.

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Skrivet av aaabbbccc:

Vi betalar inte med paypal,bankkort eller delar på summan. Jag vill gärna betala det med mina föräldrars tillstånd men det får jag säkert inte bara för de tror att någon ska hacka kredit kortet.

Men då kan du väl lägga in med kontantkort så kan de inte hacka nå?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Men då kan du väl lägga in med kontantkort så kan de inte hacka nå?

nä jag betalar inte en krona

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Skrivet av aaabbbccc:

nä jag betalar inte en krona

Du kommer inte kunna hyra en duglig server gratis iallafall..
Du kan ju tillochmed pröva göra en testserver på gratisserver med.. men men du får nog hyra via bankkonto (som inte dina föräldrar ville?)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

Min mc server

cpu: AMD Phenom II X2 560 3,4ghz
minne : 8gb ram
mobo: Asus M4N68T
grafikkort : ett passivt 1gb videominne minns dock ej vad det heter (sry)
chassi: Antec Three Hundred

Har minst 5 spelare online och typ 10-15 på dagarna, och tyvvär har jag endast 8/1 mbit/s Och det händer att den kan sega nån gång, men det är ej ofta.

Se till bara så du kör med sladd o inte trådlöst, kan bli jävligt ostabilt. min latency ligger på ca 20ms - 80ms (ganska stabila värden) med sladd såklart!

Men tkr dock du ska fixa en bättre cpu annars duger den, testa och känn lite det märker du har 3 mc servrar på min server nu, och det slukar minne kan jag säga ;).

Visa signatur

Intel core i7 2700k 4.6ghz | Corsair H100 | Msi Z77 gd45 | Gainward gtx 660ti | 12gb ddr3 vengeance | 4.5tb lagring

Permalänk

jag har kört minecraft server på olika burkar här hemma

den första
Intel dual core 1.7ghz
2GB ram
40gb hdd
och ett vanligt vga kort till grafik (med 30% pixel fel signal)

den andra burken
Intel dualcore 2.7ghz
3GB ram
160GB hdd
6600 GeForce

min nuvarande server ligger på min Esxi server soch har dedicerat 2 kärnor samt 6GB ram och 40GB hdd.
i sign finns full specc på servern

alla burkar har varit på en 1007100 fiber lan lina
och brukar ligga på 10 till 20 spelare om dagen fast har märkt en liten dropp nu på sommaren.
och jag minns inte vad det var för socket eller typ av intel CPU jag kört i de första burkarna
men när jag körde minecraft på dom så låg även web server samt några andra små program på dom och snurrade

Visa signatur

Game : Asus P8Z77-V Pro | Intel i7 3770k 4,3ghz OC | EVGA 1070 Founders | 16GB 2133mhz Corsair
Esxi 6.0 : ASRock 970 Extreeme 4 | AMD FX-8120 | 24GB RAM |NetXtreme II 1GB Dual Nic | Intel sasuc8i Raid 8P