Nexus S Fastbootproblem

Permalänk
Medlem

Nexus S Fastbootproblem

Hej.

Jag har en Nexus S som jag har ett problem med. Jag hade tänkt att flasha Cyanogenmod på mobilen, men har stött på ett problem med kopplingen från datorn till mobilen. Jag använder mig av denna guide: http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/Nexus_S:_Full_Update_Guide .
Jag har installerat alla drivers, satt på USBdebugging och allt borde funka fint, det gjorde det ett tag, men inte längre.

Först funkade allt fint, jag gick in i Fastboot men mobilen kändes inte igen, så jag fick tipset att installera Pdanet, det funkade sedan fint, med kommandot "adb devices" (kolla guiden) Kunde jag nu se mobilen och jag låste upp Bootloadern. Jag startade om mobilen för att gå till nästa steg och lägga in Clockworkmod, men...
Det är nu problemet kommer. Jag kan inte längre se mobilen med "adb devices" och kan därför inte installera Clockworkmod. Det konstiga är att båda Windows DeviceMgr och Pdanet känner igen att jag har pluggat i mobilen med fastboot, men "adb devices" känner ändå inte igen den.

Jag har letat själv efter lösningar men utan resultat, så frågar jag er.

Är det någon som är hemma med det här och vet hur jag skall gå till väga?
Det är bara att ställa frågor om ni tycker det saknas information.

Permalänk
Medlem

Vill bara tipsa om swedroid om du inte redan vet om den sidan.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H