Permalänk
Medlem

Tält

Vart har man störst chans att hitta tält? Enl. Dayzwiki ska de finnas i residential/civilian. Menas de tex hyreshusen i Berezino?

Permalänk

Jaop, jag hittar dock aldrig tält själv... Alla tälten jag har kommer från personer jag dödat...

Edit: Kolla i supermarkets

Permalänk
Medlem

Brukar hitta dom i affärer i cherno/elektro eller stora tegelhus man kan gå in i.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats hitta två stycken i Elektozavodsk, en i civilt hus och den andra i affären. Det du bör tänka på att det är nästintill omöjligt att placera ut ett tält då det bara gnäller om platta ytor och inga objekt i närheten.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Jag har lyckats hitta två stycken i Elektozavodsk, en i civilt hus och den andra i affären. Det du bör tänka på att det är nästintill omöjligt att placera ut ett tält då det bara gnäller om platta ytor och inga objekt i närheten.

Nä, det är rätt enkelt. Du får röra dig lite lätt samtidigt som du trycker på placera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Nä, det är rätt enkelt. Du får röra dig lite lätt samtidigt som du trycker på placera

Vad jag vet så går det ej att röra sig när du kollar din inventory/gear, och det låter ju troligt då gubben tar en viss ställning när han kollar.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

men precis när man klickat att man ska sätta ut tältet så kan man röra sig lite

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att SWEC borde ha Ikoner för sina forumdelar?
Kollade "nytt i forumet" trodde vi skulle diskutera IRL tält

Oh well. Jag hittade ett i ett köpcentrum once.
vet inte vart det är lättast dock.

Edit: Gjorde förövrigt en tråd i feedback, om någon tycker att det är en bra idé eller en dålig så får ni gärna lämna en kommentar där

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Vad jag vet så går det ej att röra sig när du kollar din inventory/gear, och det låter ju troligt då gubben tar en viss ställning när han kollar.

Det går, sakta. En liten bit. Try it

Permalänk
Skrivet av adfi:

Är det bara jag som tycker att SWEC borde ha Ikoner för sina forumdelar?
Kollade "nytt i forumet" trodde vi skulle diskutera IRL tält

Oh well. Jag hittade ett i ett köpcentrum once.
vet inte vart det är lättast dock.

folk borde bli bättre på att skriva rubriker

Om jag hade gjort en sån här tråd hade jag skrivit DayZ - Tält eller nått liknande

Permalänk

De fruktansvärda 30 första sekunder då man läser de två första kommentarerna utan att begripa att det är ARMA, och inte verkliga livet som diskuteras.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

De fruktansvärda 30 första sekunder då man läser de två första kommentarerna utan att begripa att det är ARMA, och inte verkliga livet som diskuteras.

Det handlar väl inte om det?
Utan mer att det är irriterande att man tror något sen att det inte är så.

Jag tänkte. Ååh, intressant. En tråd om tält!
Och till min fasa var det om dayZ!

Permalänk
Skrivet av adfi:

Det handlar väl inte om det?
Utan mer att det är irriterande att man tror något sen att det inte är så.

Jag tänkte. Ååh, intressant. En tråd om tält!
Och till min fasa var det om dayZ!

Tänkte mer på: "Alla tälten jag har kommer från personer jag dödat..."

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Supermarket, kyrkan, caféet fungerar nog med, kolla på denna sidan kan ni se exakt alla hus som är inräknade. Sök på "tent"
http://picacid.com/arma2/loot_en.html (Tydligen i slotten också)