Ny windows installtion, kommer inte ut på internet. drivrutin problem

Permalänk

Ny windows installtion, kommer inte ut på internet. drivrutin problem

Pappas hårddisk på dator sluta. så installerade en ny. har nu ominstallerat windows 7 64 bit.

Precis när datrn har startat så snurrar det lite nere vid intermet ikonen sen slutar det och kommer ett rött kors över. kopplar man in och ut internet kabel i datorn märker den inte något.

Antar att det är någon drivrutin som saknas?

Har googlat i timmar men hittar inge som vill.

Datorn är en packard bell imedia s1800

Försöker jag söka på ssni nummret på dears skit support sida får jag bara upp "Could not find your model, Please try to search by category."

Vad ska jag göra?

Edit: datorn är ca 3 år gammal

Visa signatur

Asus Z87-A - Gigabyte GTX 760 OC 2 GB - I5-4670K - Kingston 8GB RAM - Seagate 1TB 7200rpm - Fractal design Tesla 650W 80 plus - Cooler Master Elite K350

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Väldigt vanligt att det saknas drivrutiner till nätverkskortet när man installerar Windows. Gå in på tillverkarens hemsida på någon annan dator och ladda ner drivrutinerna till ett USB-minne eller liknande.
Testa t.ex. http://www.packardbell.co.uk/pb/en/GB/content/download
Råkar du ha ett USB-nätverkskort (kanske ett trådlöst som följt med någon router?) som du har drivrutiner till kan du testa att stoppa i det och ansluta till internet. Så fort datorn är ansluten brukar Windows själv kunna leta på en lämplig drivrutin.

Visa signatur

5700X3D|32GB|RTX 3080|Vattenkylt
Quest 3|HOTAS Warthog|G27|PS5

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Jag älskar dig! vet inte hur jag kunde missa det

Visa signatur

Asus Z87-A - Gigabyte GTX 760 OC 2 GB - I5-4670K - Kingston 8GB RAM - Seagate 1TB 7200rpm - Fractal design Tesla 650W 80 plus - Cooler Master Elite K350

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppa inte jämfota än. Det verkar inte finnas några native Vista/W7-drivrutiner för ethernet. Kanske inte ens fungerar med 64 bit. Googlingen gav folk som gett upp och köpt nytt nätverkskort för att få det att fungera.

Kolla också så att årsmodellen är rätt. När folk kommer till mig med datorer brukar datorn alltid vara ungefär dubbelt så gammal som de tror den är.

Annan intressant länk: http://www.sevenforums.com/drivers/141166-ethernet-driver-hel...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro