XFX 6950 2gb dual fan, halva skärmen mörkare

Permalänk

XFX 6950 2gb dual fan, halva skärmen mörkare

Halloj! jag fick ett väldigt plötsligt problem innan idag när jag skulle sätta igång en serie o glo lite.. helt plötsligt gick halva min skärm liiiite mörkare. Jag trodde först de va skärmen som höll på o ge upp men den visar inte så på "bootbilderna" utan endast när logginskärmen kommer och sedan hela tiden, om ni förstår va jag menar. Jag har även återställt windows till tidigare utan resultat, alltid värt o testa.

Jag misstänker då att de är grafikkortet som eventuellt håller på att ge upp, trotts att de bara är runt 7-8 månader gammalt och orört, har dessutom endast spelat wow på good graphic settings så inte påfrestat alls och värmen har alltid vart stabil o inte för hög. Alla kablar osv sitter riktigt o de funkar korrekt!
Så, till mina frågor:

1. Har du haft samma/liknande problem? Om ja, hur löste du det?
2. Var tror ni det kan vara om ni inte tror de är grafikkortet?
3. Köpte burken i delar o satte ihop själv, allt är gjort rätt o försiktigt, men tror ni garantin skulle gälla för att skicka in ? Komplett säger 12m garanti på sina paket i delar där jag köpte den. (förstår att jag bara kan maila o fråga dom men har ju inte lokaliserat felet helt än) Kortet finns inte längre i deras sortiment heller , hur funkar de då?

Alla bidragande svar och åsikter uppskattas enormt!

MVH Fattig student

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!