Permalänk
Medlem

Dayz hackers

Tjena, har nu för tredje gången råkat ut för att en hacker dödat alla på servern... vilket är väldigt störande när man kommit ganska långt!

Finns det några servar som har något slags skydd mot detta?

Permalänk

Måste bara säga att jag aldrig har råkat ut för en hacker, dock spelare jag bara på protected servers

Permalänk
Medlem

Jag har sett flera hackers också. Blev dödad flera gånger.

Kan ta de mest roliga. 1 shot av Yxa(sköt han flera gånger men gick inte att stoppa han)
Och när jag blev dödad av ett melee vapen(troligtvis yxa) av en som var osynlig.

Sen så har man hittat flera thermal AS50 = inscriptade

Permalänk
Skrivet av adfi:

Jag har sett flera hackers också. Blev dödad flera gånger.

Kan ta de mest roliga. 1 shot av Yxa(sköt han flera gånger men gick inte att stoppa han)
Och när jag blev dödad av ett melee vapen(troligtvis yxa) av en som var osynlig.

Sen så har man hittat flera thermal AS50 = inscriptade

thermal as50 har funnits så dom behöver inte hackade

Permalänk
Skrivet av Swedishguy32:

Måste bara säga att jag aldrig har råkat ut för en hacker, dock spelare jag bara på protected servers

"protected"

Permalänk
Medlem

Har stött på en möjlig hacker, samt sett några få spår efter hackers/scriptkiddies under de 150+ timmar jag hittills spelat

Permalänk
Medlem

hur ser man om serersna är protected?

Permalänk
Medlem

Jag har börjat lira på en server utanför "hiven" så att säga, en privatserver kan man nog kalla det, vilket innebär då att man får en ny gubbe på den servern och den finns bara där så att säga. Aktiva admins som bannar fuskare och jag har hört att det ska vara bättre skydd på dom servrarna då folk kan lägga in sina egna skyddsprogram.

Permalänk
Skrivet av Dayz-Nooben:

"protected"

Ja och?

Skrivet av waagaard:

hur ser man om serersna är protected?

Om du använder six luancher, så kan du expandera rutan så kommer det fram ett filter där det står protected

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Jag har börjat lira på en server utanför "hiven" så att säga, en privatserver kan man nog kalla det, vilket innebär då att man får en ny gubbe på den servern och den finns bara där så att säga. Aktiva admins som bannar fuskare och jag har hört att det ska vara bättre skydd på dom servrarna då folk kan lägga in sina egna skyddsprogram.

Mjo hittar man en bra så, problemet ligger ju lite i begränsade platser och risken för att admin abuse i stora mått finns men hittar man en bra är det säkert värt det, btw går det att göra bygga ett eget hive?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Mjo hittar man en bra så, problemet ligger ju lite i begränsade platser och risken för att admin abuse i stora mått finns men hittar man en bra är det säkert värt det, btw går det att göra bygga ett eget hive?

En egen hive bör gå att göra i och med att dessa privatservrar bör ha en intern databas, så om man skulle binda den till en databas som man kan publicera och låta andra koppla upp till så har man skapat sin egen hive. Vet dock inte hur databasen ser ut eller vad det är för typ men det är min teori.

Permalänk
Medlem

Ni som vill ha en egen server, gå in på se 33 och fråga, det är en svensk "private hive" server, finns side channel så bara att gå in och fråga "malin k" eller "charger" på server

edit : den är inte alltid uppe men den borde vara uppe ikväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delbo:

En egen hive bör gå att göra i och med att dessa privatservrar bör ha en intern databas, så om man skulle binda den till en databas som man kan publicera och låta andra koppla upp till så har man skapat sin egen hive. Vet dock inte hur databasen ser ut eller vad det är för typ men det är min teori.

Rätt stort jobb att sitta och läsa alla read och writes mot databasen och sedan försöka emulera den. Dessutom är det inte bara karaktärerna som styrs utav hive utan även loot och zombies i viss mån.

Permalänk
Medlem

Finns inget som kan skydda dig mot hackers förutom servrar med lösenord.
Stötte på en rolig hacker igår iaf, han fick alla på servern att börja dansa

Permalänk
Medlem

Har stött på mängder av hackers, och igår stötte jag på en som påstod sig bara döda andra hackers, och under tiden jag träffade honom så verkade det stämma. Mötte honom vid vägen vid kusten då han kom i en bil, och sa att jag fick hoppa in. Jag hade precis spawnat, så såg inte hur det kunde skada. Sen skjutsade han mig en bit, och sa att han skulle fixa ett bättre fordon, och det var då jag fattade att han hackade. Han spawnade en heli och frågade vart jag ville ha skjuts, och sen flög han mig till mina vänner, och gav oss till och med en motorcykel, även om vi brände upp den senare, då vi inte vill ha framfuskade grejer.

Har hela grejen på film, och var nog den enda hyggliga fuskare jag träffat, och då har jag ändå fångat många fuskare på film.

Permalänk
Medlem

Kan informera att alla servrar tyvärr lider av samma problem. Att vissa av er haft tur och aldrig råkat ut för fuskare har ingenting med att vissa servrar skulle vara säkrare än andra. Admins kan inte göra så mycket mer än att analysera loggar och genom dem hitta fuskare och sedan en vecka tillbaka finns även en gemensam ban-lista. BattlEye uppdateras relativt ofta, men sen dröjer det inte så länge innan det finns en BE-bypass för alla skiddies att använda.

Jag är admin på SE 47 så har ni någon fråga angående min server eller bara generellt kan ni PM:a

Permalänk
Medlem

Allt stötte på hackers 2 gånger i helgen, sprang med 2 polare och helt plötsligt telades vi till nått ställe uppe i luften och bara ramlade ner och dog, hände alla på servern. Dagen efter dog en polare direkt nä han spawnade på ett tak i cherno, trodde det var en sniper men ca 5-10 minuter efter sprang jag ute i skogen och blev skjuten från långt avstånd (stannade aldrig). Irriterande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kattzor:

Kan informera att alla servrar tyvärr lider av samma problem. Att vissa av er haft tur och aldrig råkat ut för fuskare har ingenting med att vissa servrar skulle vara säkrare än andra. Admins kan inte göra så mycket mer än att analysera loggar och genom dem hitta fuskare och sedan en vecka tillbaka finns även en gemensam ban-lista. BattlEye uppdateras relativt ofta, men sen dröjer det inte så länge innan det finns en BE-bypass för alla skiddies att använda.

Jag är admin på SE 47 så har ni någon fråga angående min server eller bara generellt kan ni PM:a

Det är väll se 47 det brukar vara typ 50 pers på? (Iaf i går kväll?)
Men när jag loggade in på den igår så spawnade jag i "debug plains" utan nånting, var 2 andra där som var helt stilla, så jag reloggade och spawnade på kusten utan någonting (Ingen väska,inget bandage och ingen ficklampa)
Att man ska spawna på stranden istället för debug plains vet jag, men jag förlorade alla mina saker (Coyote backpack och min jävla m4a1 holo som jag skulle få en jävla satchel charge för..)

kanske inget med servern direkt och inget du kan göra något åt, men så drygt endå

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

Det är väll se 47 det brukar vara typ 50 pers på? (Iaf i går kväll?)
Men när jag loggade in på den igår så spawnade jag i "debug plains" utan nånting, var 2 andra där som var helt stilla, så jag reloggade och spawnade på kusten utan någonting (Ingen väska,inget bandage och ingen ficklampa)
Att man ska spawna på stranden istället för debug plains vet jag, men jag förlorade alla mina saker (Coyote backpack och min jävla m4a1 holo som jag skulle få en jävla satchel charge för..)

kanske inget med servern direkt och inget du kan göra något åt, men så drygt endå

Det där med randomspawn har flera av oss fått erfara.
En stor anledning kan vara att du försökt gå in på en server som inte kör samma version som du, det kan ställa till lite problem har jag läst och fått höra.
En annan stor anledningen till problemen är den nya uppdateringen 1.7.2.5, det har ställt till med en hel del funktioner som Server -> Hive -> Server.
Du har säkert läst om att tält och fordon inte sparas som det ska, det är tack vare 1.7.2.5 uppdateringen.

För övrigt kan även jag tala om att jag har hand om en egen SE server, och det är väldigt ofta 50 / 50 inne,
det gör det inte bättre av att den senaste uppdateringen även dras med ett "memory leak", det ställer även till det ifall servern skulle krasha mitt under en save mot hive ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av waagaard:

hur ser man om serersna är protected?

När du loggar in så ser du om BattlEye laddas nere till vänster på skärmen.
BattleEye = skyddad server. Eller Protected.

Skyddad är den INTE, utan BE kollar om spelare använder script som inte tillhör spelet.
D.v.s. En hacker använder sig av Fake ID, d.v.s. hackat Arma 2 (piracy) och en keygen.
Keygen ger honom en nyckel som sedan blir ett ID nummer av BattleEye.
Det tar en stund innan BE finner att nyckeln är fake och hackern kan t.ex. det senaste.
Teleportera alla på servern ut till havet så ingen ser land
Shit att Arma 2 motorn är så dåligt skyddad atta man kan skriva script i chatten.

Citat av en som vet och han har skapat den första privata Hiven och servern för dayz.

NOTICE: I've decided I'm retiring from the dayz scene. It's been fun coding and playing with you guys. I'm very happy that so many of you are using and having fun with my server files. Everything has to end some time tho - I have unfortunatly too little time and will to continue the project. One of the main reasons being ArmA 2 engine supporting cheating and generally being very poorly written leaving me kind of helpless and unable to do anything to improve the situation. I hate that feeling plus the project is quite finished and only requires slight changes to be compatible with the latest dayz files and thus I'm no longer needed. Although I'm not developing anymore it doesn't mean that the ******* servers will die! Here are guys who picked up from where I left it and seem to be doing very well updating and improving the files!

Permalänk
Medlem

Firefork, det där är ju dock struntsamma nu, DayZ kommer bli ett fristående spel, och förhoppningsvis bygger dom det på en motor som inte tillåter att scripts etc körs, vilket resulterar i att vi slipper "scriptkiddz" helt och hållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Firefork, det där är ju dock struntsamma nu, DayZ kommer bli ett fristående spel, och förhoppningsvis bygger dom det på en motor som inte tillåter att scripts etc körs, vilket resulterar i att vi slipper "scriptkiddz" helt och hållet.

Rocket samarbetar med Bohemia så det lär ju bli Arma 3 motorn skulle jag gissa på Får hoppas att det inte är lika enkelt att scripta in prylar i den motorn om det nu blir den motorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Rocket samarbetar med Bohemia så det lär ju bli Arma 3 motorn skulle jag gissa på Får hoppas att det inte är lika enkelt att scripta in prylar i den motorn om det nu blir den motorn.

Det blir samma motor som ni kör idag, dock med mycket saker bortplockat som inte behövs till Dayz. Han kallade motorn för Arma 2.5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyToad:

Det blir samma motor som ni kör idag, dock med mycket saker bortplockat som inte behövs till Dayz. Han kallade motorn för Arma 2.5.

Jaså, källa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jaså, källa?

Det är ganska enkelt att anta då man ska kunna köra med Arma II: CO + DayZ mod också. Om det skulle vara två olika engines så skulle det bli konflikter som in i helvete och om det mot förmodan skulle funka så skulle ena sidan antagligen få ett fult övertag., i alla fall om båda ska kunna spela på samma server.

Permalänk
Medlem

Blev dödad av en jävel med speedhack+yxa.

Permalänk
Medlem

Lustigaste hackern jag stött på är en som spawnade upp på mig i skogen och sa åt mig att "dra åt h*vete" iprincip.
Jag sa friendly, då frågade han helt plötsligt om jag ville ha ett vapen, jag svarade inte men han spawnade in en låda med alla vapen och en motorcykel till mig, jag tog lite endast i hopp om att han skulle låta mig vara.
En stund senare när han inte längre syns till på spelarlistan så skvallrade jag och skulle precis göra mig av med prylarna.
Två sekunder senare dyker han upp igen och säger (jag nickade gooby just då) "*rysk brytning* what the f**k gooby, I give you stuff and then you tell on me!" och sen ett skott i huvudet

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Det är ganska enkelt att anta då man ska kunna köra med Arma II: CO + DayZ mod också. Om det skulle vara två olika engines så skulle det bli konflikter som in i helvete och om det mot förmodan skulle funka så skulle ena sidan antagligen få ett fult övertag., i alla fall om båda ska kunna spela på samma server.

Jag tar för givet att man inte kommer spela på samma servrar, det har aldrig omnämnts och skulle förmodligen skapa stora problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Det är ganska enkelt att anta då man ska kunna köra med Arma II: CO + DayZ mod också. Om det skulle vara två olika engines så skulle det bli konflikter som in i helvete och om det mot förmodan skulle funka så skulle ena sidan antagligen få ett fult övertag., i alla fall om båda ska kunna spela på samma server.

Vart har du läst att man ska kunna köra med det DayZ vi har idag tillsammans med stand alone versionen?
Det låter ganska så otroligt att det skulle vara så. Har jag missat detta totalt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Rocket samarbetar med Bohemia så det lär ju bli Arma 3 motorn skulle jag gissa på Får hoppas att det inte är lika enkelt att scripta in prylar i den motorn om det nu blir den motorn.

Att de ska ge sig in och gräva i deras nya motor innan den ens är klar för att sedan stressa ut den på marknaden genom Alpha releaser och annat är högst osannolikt, DayZ kommer vara en moddad Arma 2 motor garanterat, lättaste sättet och gör det minst problematiskt samt ger dem möjlighet att pusha ut spelet på marknaden innan alla andra alternativ kommer (och med 1miljon+ spelare så kommer de komma).

Om det sedan går att spela tillsammans med Arma 2 + mod är frågan iom att det faktiskt kommer vara en moddad motor, mer troligt är väl att de faktiskt kör vidare på modden parallellt men att de kommer att vid någon punkt avvika, är de smarta på Bohemia kommer de göra DayZ till en DLC variant för dem som redan äger Arma 2, om inte riskerar de att göra spelare förbannade och söka de alternativ som kommer för det försprång de har är oxå det som skulle så många att se det som väldigt gnidet om de krävde full betalning för det, DayZ standalone med sitt schema kommer med största säkerhet använda samma modeller till det mesta som redan finns in Arma 2 så får man som spelare med Arma 2 + expasioner betala fullpris för DayZ standalone är skam och skandal.

Som sagt är de smarta blir det ett stand alone som går att köra själv samt ett DLC aktigt till Arma 2 som funkar likadant men man får väl se, Rockets alla drömmar om hur projektet ska se ut vs. realiteten av utvecklingskostnader samt att de måste hinna före alla andra för gör de inte det och någon får ut ett alternativ som erbjuder samma innan blir det svårare att få alla spelare med sig.