Permalänk
Medlem

Löda vattenblock?

När man gör egna vattenblock och löder ihop dem blir det en massa slagg och skit i blocket. Borde det inte inverka negativt på kylningen?

Kolla hur detta ser ut innuti:
http://www.zerofanzone.co.uk/largepic.asp?pic=ramblockmk2tinn...

Borde man inte kunna blästra det rent innuti och få bättre resultat?

Visa signatur

LaserMagic
Web: www.lasermagic.se
Mail: info@lasermagic.se

Permalänk
Medlem

Man behöver ju inte löda, skruva går ju, och med en list runt som tätar

Permalänk
Medlem

Tror inte det har någon direkt inverkan men att blästra är alltid bra men går att göra före..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
Tror inte det har någon direkt inverkan men att blästra är alltid bra men går att göra före..

Jo, det är klart... Tänkte mest att blästra det för att få det lite renare. Det pratas ju en del om hurvida ett block ska vara ojämnt inuti eller inte.

Visa signatur

LaserMagic

Permalänk

OT: Bra gjort med en borrmaskin(antar att det är det du använt) tycker jag!

Visa signatur

AMD 64 3500+ Winchester -- A8N-SLI-Deluxe -- 1024MB PC3200 -- XFX Geforce 6800Gt -- 746Gb HDD

Permalänk
Avstängd

Det är inte han som har gjort det(n).

www.zerofanzone.co.uk

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem

Jepp, www.zerofanzone.co.uk

Det är gjord med borrmaskin och en svarv. Han är riktigt duktig på att göra block. Grymt avis på hans nya maskin

Läste nånstans att han fick ett GF4 kort av Nvidia's VD i utbyte mot ett kylblock som han hade gjort.

http://www.zerofanzone.co.uk/content.asp?request=liquidgf3&pa...

Visa signatur

LaserMagic

Permalänk
Avstängd

Var det inte så att samma VD sa att om han fick det vattenkylda (gpu och ram) gf3 så skulle ha få 2 nya...

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem

jo, så var det nog ja... Står inte så mycket om det på siten. Bara att han hade bytat bort det första blocket med VD'n

Visa signatur

LaserMagic

Permalänk
Medlem

Re: Löda vattenblock?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groover
När man gör egna vattenblock och löder ihop dem blir det en massa slagg och skit i blocket. Borde det inte inverka negativt på kylningen?

Kolla hur detta ser ut innuti:
http://www.zerofanzone.co.uk/largepic.asp?pic=ramblockmk2tinn...

Borde man inte kunna blästra det rent innuti och få bättre resultat?

Hum, kan det inte vara att det varit galvaniska element? Mitt såg iaf inte ut så där när jag har lödit ihop mitt block. Jag gick in med en sån där liten kamera och tittade =). Mitt block var bara svart...men skruva går ju alltid, eller limma.