Permalänk
Medlem

Byte till en Arctic 120 mm F12 PWM på min CM 212 Evo Hyper för någon dag sedan. Måste säga att jag är lite besviken. Ville ju testa att köra med 2 st det gick dock inte pga att dom gamla clipsen inte fäste ordentligt runt kylaren.Så verkar inte gå att sätta på och av clipsen mer än 1 gång......??

Sen fläkten, den kyler väl ungefär lika bra som stockfläkten på CM212EVO och hade väl inte räknat med någon superskillnad, men dels så tycker jag att bottennivån på varvtalet verkar vara lite hög, i BIOS ligger den runt 900 rpm medans stockfläkten låg på 600 rpm, om jag minns rätt.

Ligger fläkten på 900 rpm som grund så är det inte mycket att varva upp på eftersom 1300 rpm är max. Ungefär så det känns. Vet dock inte riktigt hur mycket den låter nu eftersom jag har mina två chassifläktar på 20 dB. Bara jag får min 230 mm Bitfenix fläkt så skall jag byta ut chassifläktarna så hör jag nog bättre hur CPU-fläkten egentligen står sig.

Mina temp är ca (max tempen på kärnan med högst temp)
Spel typ Fifa 55 grader C
Genomkört test med PCMark 7 60 grader C
Intel Burntest på High-maximum 80-83 grader C

Då kör jag med ASUS automatiska överklockning upp till 4.2 GHz

Så funderar på om Thermal Right trots allt inte är bättre som kylare, även om dom verkar låta lite mer på lägstanivån (runt 17-18 dB på dom jag kollat på) så verkar dom vara tystare på högsta nivån och kyla bättre!!!!

Vet inte om det är rekommenderat att byta kylare om man haft CPU-n ett bra tag, men i så fall blir det nog ingen CM 212 Hyper EVO för mig i alla fall.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport