Permalänk
Medlem

Bra processorkylare till 3770k.

Hejsan!
Tänkte använda OC-läget på moderkortet och förmodar att jag behöver en starkare processorkylare än standard.
Någon som kan rekommendera en bra som kyler utmärkt?
Moderkortet heter MSi Z77a g45.

Permalänk
Medlem

Du kan ju lungt klocka utan en extra kylare - folk är så paranoida. En processor är det sista som dör på en dator ändå Nätagg och billiga moderkort är en större orssak till det går snett. Att cpu:n ligger på 70-80 grader låter varmt men det klarar den utmärkt.

Men om du däremot vill överklocka OCH fortfarande ha en relativt tyst dator så får man kanska satsa på några av de kända märkena. Nocta osv.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av Amisick:

Hejsan!
Tänkte använda OC-läget på moderkortet och förmodar att jag behöver en starkare processorkylare än standard.
Någon som kan rekommendera en bra som kyler utmärkt?
Moderkortet heter MSi Z77a g45.

Ett problem med moderkortens OC-lägen är att de ibland slänger på oskäligt hög spänning, vilket leder till höga temperaturer. Så länge som tempen inte sticker upp allt för mycket över 80 grader vid stresstester så ska det inte vara mågon fara. Men ljudet från fläkten kan bli lite högt om den får jobba hårt.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Jag antar att Noctua gör sin NH-D14 för LGA1155 också. Grym kylare, tycker jag

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amisick:

Hejsan!
Tänkte använda OC-läget på moderkortet och förmodar att jag behöver en starkare processorkylare än standard.
Någon som kan rekommendera en bra som kyler utmärkt?
Moderkortet heter MSi Z77a g45.

Jag kör en d14 på min 3570k. Tyst, kyler bra. Visst är den lite stor. Men du kommer garanterat bli nöjd!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Visst det är fredag men är de inte lite tidigt att börja dricka öl smaijl

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Visst det är fredag men är de inte lite tidigt att börja dricka öl smaijl

Aldrig för tidigt för öl:)

Permalänk
Medlem

.....aldrig för sent för en till heller

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

T.S e nog inte så intresserad vad just ni har för kylare då ni ej lämnar någon fakta på grader...

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Kör NH-D14 med I5 2500K @ 4.2, ligger load på max 58 grader med Low Noise motstånd på fläktarna (600RPM tror jag).
Använder OC-funktionen på Moderkortet då.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk

Jag undrade ifall denna tråd skulle fortsätta kretsa kring öl... men icke. :/

OnT: Jag köpte en Noctuakylare när jag byggde min dator. Visst, det kostade lite extra men va fasen, jag hör den inte och CPUn är sval. Rekommenderas.

Visa signatur

Min E-penis:Chassi: Prodigy | CPU: I5-3570K | Grafikkort: Gigabyte 670 OC | MOBO: MSI Z77IA-E53 mITX | Nätagg: HX650 | Lagring:1x 840 256GB, 1x 520 120GB | RAM: G.skill 8GB 1866Mhz |Kylning: H100i, 230mm Bitfenix spectre, 1X 140 Fractal, 2x 120 Noctua |

Permalänk
Medlem

be quiet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av smajjL:

Du kan ju starta en ny tråd, Den onyktra tråden.
Vissa regler:
Du ska vara över 20? och du är trots ditt tillstånd, skyldig att följa Sweclockers regler.

Får man inte supa till på folköl och vara med? Stackars tonåringar..

On topic: Har hört mycket positivt rörande CM 212 Evo, det vill säga uppföljaren till min som jag är nöjd med. Den ska vara grymt prisvärd, ej lika bra som de bästa men tillräckligt bra för de flesta.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av smajjL:

Misstänker han menar fläkten nu, men jag är inte säker just nu.
Väldigt lite med information där fox.

haha aaa srry! Hade lite bråttom! men det stämmer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av smajjL:

Du kan ju starta en ny tråd, Den onyktra tråden.
Vissa regler:
Du ska enligt lag ha rätt ålder för att inhandla alcohol, och du är trots ditt tillstånd, skyldig att följa Sweclockers regler.

Du kan ju använda en denna tråd som modell, en av teamliquid's legendariska gamla trådar: High Thread från 2006 med ~1500 svar.

TS: Du borde skriva ungefär vilken budget du tänker dig, och så skulle jag inte rekommendera att använda dig av de inbyggda oc funktionerna eftersom de tenderar att dra upp spänningen högt.