Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Avstängd

Finns det någon som lyckats installera Halo Spartan Assault?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Finns det någon som lyckats installera Halo Spartan Assault?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, inte på Nokia Lumia 920 med Telia

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Mithras:

Ja, tyvärr. Är väl den enda riktiga buggen som jag stör mig på för tillfället.

Okej, skönt att det verkar vara bara för dig det strular.

Skrivet av DAoG:

Jag lyssnar mest på tyska och amerikanska kanaler. Den fungerar bra för mig OFTAST. Jag använder tuneIn när jag sitter och kör bil och har då lärt mig att den alltid slutar fungera på vissa ställen som jag oftast åker förbi. Avbrottet är i ca 10-20 sekunder, sen är den igång igen. Min slutsats till det är att den slutar fungera är pga. mastbyte. Dock kan vissa radiokanaler strula ibland och inte gå igång alls.

Jag har nu köpt mig en lumia 920 (för 2500kr(!!) på netonnet) och tunein fungerar hur bra som helst och 920 är ljusår bättre än 620in jag fick via jobbet. Vilken telefon alltså, helt otroligt att finnarna kan bygga så stabila telefoner med så bra kameror.

Nu är det bara att hålla tummarna så att man klarar av att gå från android till WP8 på heltid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spindel:

Nej, inte på Nokia Lumia 920 med Telia

Samma här med Telia, fast jag har unbranded telefon (köpt på netonnet).. Verkar vara många runt i världen som har samma problem. Irriterande!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Satt och browsade Baconit sent igår när telefonen bara frös. Inga knappar fungerar och skärmen reagerar inte. Sätter jag i laddaren reagerar telefonen inte. Den är köpt utomlands så jag vill helst lösa detta utan att behöva skicka den till Nokia...

Jag har även provat att ta ut simkortet men ingenting händer.

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 PRO | 4x4 Vengeance 1600MHz LP | ASUS 7970 DirectCUII

O2+ODAC->Ultrasone PRO 900

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mellberg:

Satt och browsade Baconit sent igår när telefonen bara frös. Inga knappar fungerar och skärmen reagerar inte. Sätter jag i laddaren reagerar telefonen inte. Den är köpt utomlands så jag vill helst lösa detta utan att behöva skicka den till Nokia...

Jag har även provat att ta ut simkortet men ingenting händer.

Har du testat göra en soft eller hard reset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Samma här med Telia, fast jag har unbranded telefon (köpt på netonnet).. Verkar vara många runt i världen som har samma problem. Irriterande!

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, samma här. Det verkar som att en fix är på G iaf:
https://twitter.com/joebelfiore/status/358263320677072899

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spindel:

Jo, samma här. Det verkar som att en fix är på G iaf:
https://twitter.com/joebelfiore/status/358263320677072899

Såg det på Wpcentral. Laddat hem nu iaf Rätt kul även om kontrollerna är lite svåra i början kanske. Sen tycker jag även att grafiken kunde poleras lite ytterligare. Verkar köras på ganska låg upplösning. Text i spelet är inte jättelätt att läsa då det blir lite otydligt.

Permalänk

Kolla gärna http://m.youtube.com/watch?feature=relmfu&v=cGLordRlGNw

Skrivet av Maysay:

Nokia Lumia 920 (källa: Nokia Corporation)

Höjd: 130,3 mm
Bredd: 70,8 mm
Tjocklek: 10,7 mm
Vikt: 185 g

Operativsystem: Windows Phone 8
Kamera: Nokia PureViekw, 8,7 megapixlar (huvudkameraupplösning)
Skärm: 1280 x 768px, 4.5-tums PureMotion HD+ (332 ppi)
Processor: Snapdragon™ S4, Dubbla kärnor 1,5 GHz
Internminne: 1000 MB
Lagring: 32 GB
Batterikapacitet: 2000 mAh

Maximal samtalstid via 2G: 17 tim
Maximal samtalstid via 3G: 10,0 tim
Passningstid för 3G maximalt: 400,0 tim
Musikuppspelningstid maximalt: 67,0 tim

Misc: Micro-USB, NFC (Near Field Communication), Trådlös Qi-laddning, LTE (800, 900, 1800, 2100 & 2600)
Mjukvara: Nokia Kartor, City Lens, Transit och Music Store

Ursprungligt inlägg

Användaren @evleaks på Twitter har postat en bild på den nya Nokia telefonen, Lumia 920.

Vad tycker ni? Många har väntat på PureView och Windows Phone 8.

Själv gillar jag verkligen designen på deras telefoner. Men jag skulle nog vilja ha den i färgen grön?
Den stora frågan är: Kommer Nokia kunna bidra med lite konkurrens till Samsung och Apple?

http://www.engadget.com/2012/08/31/nokia-lumia-820-920-leak/

Dold text

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Har du testat göra en soft eller hard reset?

Hur gör jag det?

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 PRO | 4x4 Vengeance 1600MHz LP | ASUS 7970 DirectCUII

O2+ODAC->Ultrasone PRO 900

Permalänk
Skrivet av Mellberg:

Hur gör jag det?

http://wmpoweruser.com/how-to-soft-reset-the-nokia-lumia-920/

Permalänk

Hej på er

Ifall man använder zoomen när man tar kort upplever jag att det blir väldigt dålig skärpa på korten?
Fler som upplever samma sak? Skärpan blir betydligt bättre då jag använder zoomen på min N8!

Har även letat sig in damm i frontkameran finns det några serviceställen i södra Sverige som man kan få detta problem åtgärdat eller måste alla serviceärende gå genom återförsäljaren?

MVH Claes

Permalänk
Skrivet av classeboy:

Hej på er

Ifall man använder zoomen när man tar kort upplever jag att det blir väldigt dålig skärpa på korten?
Fler som upplever samma sak? Skärpan blir betydligt bättre då jag använder zoomen på min N8!

Har även letat sig in damm i frontkameran finns det några serviceställen i södra Sverige som man kan få detta problem åtgärdat eller måste alla serviceärende gå genom återförsäljaren?

MVH Claes

Det vad en digital zoom egentligen gör är att den klipper ut centrum av bilden och förstorar upp den vilket tyvärr gör att pixlarna syns tydligare och bilden blir kornigare. N8:an hade bättre upplösning (12mp) så fenomenet var inte lika uppenbart på den.

En bidragande orsak till oskarpa bilder är också att kameror överlag blir mycket känsligare för rörelse och skakningar ju mer man zoomar in.

Permalänk

Tjena!

Ni som är Lumia 920 frälsta, varför ska man välja denna mobil över Lumia 720? Har förstått att kameran samt cpu/ram är bättre i 920, men det känns som att en smidigare och mindre/lättare mobil väger mera för mig. Har förstått av 920 är relativt tung och klumpig. 720 är även en aning billigare. Vilken skulle ni rekommendera att jag köper, 720 eller 920? Använder mobilen främst till smsa/ringa och surfa. Tar något enstaka kort och video. Spelar nästintilll aldrig.

Permalänk
Skrivet av allahajen:

Tjena!

Ni som är Lumia 920 frälsta, varför ska man välja denna mobil över Lumia 720? Har förstått att kameran samt cpu/ram är bättre i 920, men det känns som att en smidigare och mindre/lättare mobil väger mera för mig. Har förstått av 920 är relativt tung och klumpig. 720 är även en aning billigare. Vilken skulle ni rekommendera att jag köper, 720 eller 920? Använder mobilen främst till smsa/ringa och surfa. Tar något enstaka kort och video. Spelar nästintilll aldrig.

Fördelarna med Lumia 920 är:

-Bättre kamera
-Högre upplösning på skärmen
-Trådlös laddning
-Snabbare processor

Om du mest ringer, sms:ar och surfar så tror jag du klarar dig gott och väl med Lumia 720:n, men tänk på att de bara skiljer en femhundring i pris. Själv tycker jag tex. inte att 920:n är stor, bär den alltid i byxfickan utan problem. Tvärtom, skulle aldrig gå tillbaka till en mindre & sämre skärm då man vant sig med denna.

Edit: Och angående vikten... Förutsatt att man inte är förlamad i armarna är nog inte 185 gram (!!) ett problem.

Permalänk
Medlem

Undrar när min telefon skall få slut på batteri... Startar jag om den så kan batteriet hoppa från 10% till 85%. Jag fick batterivarning efter 24 timmar och startade om telefonen, vips hade jag 85% kvar.

Startade just om den och ligger nu på 47% med 3 dagar och 3 timmar sedan senaste laddningen, dvs laddade jag fullt torsdag morgon. Nu har det varit helg så jag har inte använt den så mycket men några samtal och lite surf har det blivit samt att jag lyssnade en hel del på streamad spotify i torsdags samt pratade i tele en del.

Tror knappast den håller 3 dygn till som batteriprocenten indikerar men undra när den dör.

Permalänk
Medlem

Hej!

Är det någon som vet vart man kan få tag på ett sånt här: http://m.mytrendyphone.se/shop/nokia-lumia-920-95991p.html

Verkade inte som de skulle få in fler på mytrendy.

MVH J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Är det någon som vet vart man kan få tag på ett sånt här: http://m.mytrendyphone.se/shop/nokia-lumia-920-95991p.html

Verkade inte som de skulle få in fler på mytrendy.

MVH J

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=Lumia+920+SHOCKSOCK&_osa...

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aktsu:

Undrar när min telefon skall få slut på batteri... Startar jag om den så kan batteriet hoppa från 10% till 85%. Jag fick batterivarning efter 24 timmar och startade om telefonen, vips hade jag 85% kvar.

Startade just om den och ligger nu på 47% med 3 dagar och 3 timmar sedan senaste laddningen, dvs laddade jag fullt torsdag morgon. Nu har det varit helg så jag har inte använt den så mycket men några samtal och lite surf har det blivit samt att jag lyssnade en hel del på streamad spotify i torsdags samt pratade i tele en del.

Tror knappast den håller 3 dygn till som batteriprocenten indikerar men undra när den dör.

Vore jag du skulle jag köra tvärslut på batteriet för att sedan ladda det en hel laddcykel. Då kalibreras det om. Kan bli sådär om man dutt-laddar mycket. Eller så är batteriet/någon cell på väg att ge upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

Är ny inom windowsphone köpt mig Nokia 920 och undrar hur ni gör när ni regger er för att ladda ner appar?andvänder ni eran "riktiga"mail eller gör ni en ny,tänker på om man tappar luren och ex:hotmailen ligger uppe,där har man ju mycket man inte vill att det kommer på villovägar!

Stör mig lite på att det är oändligt med gissningar på skärmlåset. Jag kör med 10 tecken av den anledningen. Tycker androids lösning är bra, efter x försök så måste man köra google-lösenordet. Men det är ju iaf inbyggd funktion att rensa telefonen från datorn, lokalisera och alarmera.

Om man kör tvåfaktorsautentisering på sitt ms-konto får man se till att man har en alternativ väg in och inte bara använder appen i telefonen för då blir det svårt att rensa telefonen.

Är du rädd att någon ska läsa dina mejl får du köra ett eget konto för telefonen helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Nokias Trådlösa Laddar Tjut

Tjena,
Fick hem en trådlös laddargrej till iPhone och Galaxy Siii för att testa och recensera av ett företag som sett mina videor om Nokias trådlösa laddare.
Tänkte att jag därför borde göra en video om det beryktade tjutet från laddaren så jag sen kan jämföra mot deras lösning.
Kommer väl recensera den, testa genom olika material, kolla om den tjuter, blir varm osv

Permalänk
Medlem

Hallå, ni som har elgigantens 920(norsk importerade) samt har senaste uppdateringen på os:et, har ni problem med 4G att det är nere gällande data/surf?

har för mig att det var en generell bugg i senaste norska versionen.
även för mig att det skulle komma ett fix i kommande gdr2, men är det någon som vet om det verkligen stämmer? Så drygt att ha 4G abonnemang men endast kunna surfa i 3G... Ibland vill man ju ha 4G

gäller version 1308.0002

edit-

efter en lite research så verkar det som att det är blandat hos alla 920 ägare med just 1308 (gdr1) även i USA osv. Hm hoppas det är fixat när gdr2 som kommer snart(om några veckor?)

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

Hallå, ni som har elgigantens 920(norsk importerade) samt har senaste uppdateringen på os:et, har ni problem med 4G att det är nere gällande data/surf?

har för mig att det var en generell bugg i senaste norska versionen.
även för mig att det skulle komma ett fix i kommande gdr2, men är det någon som vet om det verkligen stämmer? Så drygt att ha 4G abonnemang men endast kunna surfa i 3G... Ibland vill man ju ha 4G

gäller version 1308.0002

edit-

efter en lite research så verkar det som att det är blandat hos alla 920 ägare med just 1308 (gdr1) även i USA osv. Hm hoppas det är fixat när gdr2 som kommer snart(om några veckor?)

Samma lurmodell inga problem med något, flashade om min lur till sv-se runt dec mån men efter det har jag bara tagit dom normala uppdateringar som kommit av sig själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Samma lurmodell inga problem med något, flashade om min lur till sv-se runt dec mån men efter det har jag bara tagit dom normala uppdateringar som kommit av sig själv.

Skickades från m.sweclockers.com

vilket revisions nr är det isånna fall då? har någon svensk version liggande kvar på datorn och den skall vara unbranded sverige så att säga. Jag flashade först om till antagligen den revisionen du har men sen flasha jag tillbaka då jag inbillade mig att proximity sensorn knasa men det fixades ju till i senare uppdatering i mars.

hm om jag har samma version liggandes på datorn som du har just nu på nallen så flashar jag om efter ditt svar

tack!

edit-

jag kan svara mig själv här, ja 0017 är svenska versionen ^^ dags å flasha om !

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

vilket revisions nr är det isånna fall då? har någon svensk version liggande kvar på datorn och den skall vara unbranded sverige så att säga. Jag flashade först om till antagligen den revisionen du har men sen flasha jag tillbaka då jag inbillade mig att proximity sensorn knasa men det fixades ju till i senare uppdatering i mars.

hm om jag har samma version liggandes på datorn som du har just nu på nallen så flashar jag om efter ditt svar

tack!

edit-

jag kan svara mig själv här, ja 0017 är svenska versionen ^^ dags å flasha om !

suck. Kör med svenska portico nu, verkar som det är någon bugg i en utav systemapparna. För när jag återställde efter flashningen så funkade 4g, men efter uppdatering utav typ kanske åtkomspunkt appen(uppdaterade alla manuellt via lumia pusher) så dog 4g data. Testat med olika apn osv men verkar inte hjälpa. Får väl vänta på amber och hoppas det fixas där.

har för övrigt tele2 4g abonnemang (funkat klockrent innan portico med 4g)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

suck. Kör med svenska portico nu, verkar som det är någon bugg i en utav systemapparna. För när jag återställde efter flashningen så funkade 4g, men efter uppdatering utav typ kanske åtkomspunkt appen(uppdaterade alla manuellt via lumia pusher) så dog 4g data. Testat med olika apn osv men verkar inte hjälpa. Får väl vänta på amber och hoppas det fixas där.

har för övrigt tele2 4g abonnemang (funkat klockrent innan portico med 4g)

ledsen,,har jobbat kunde inte följa upp detta. 1232-5957-1308-0017 är det nu. Den jag hämtat var ren sv-se ,jag kör halebop allt funkar tutar å kör i 30 mb

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

ledsen,,har jobbat kunde inte följa upp detta. 1232-5957-1308-0017 är det nu. Den jag hämtat var ren sv-se ,jag kör halebop allt funkar tutar å kör i 30 mb

ok tack, skall testa 4g kontantkort eller någons polares kort med annan operatör.

men.. Det blir senare.

igår kväll så lade jag en beställning på Nokia purity pro lurar! Fyfan va fint det blir sen längtar tills den dumper ned i lådan. (beställd på komplett 2,300kr)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk

Har fått tag på en två veckor gammal Lumia 920 av en kompis som är köpt på Netonnet. Har inte haft WP sen 920 kom ut och jag hade den en månad och sedan kört Android. Men nu vill jag slippa allt meck med Android. Men det blev meck med denna med, telefonen är tydligen för den italienska marknaden. Visst kan man flash om den till en Nordisk med hjälp av något verktyg eller funkar inte sånt längre?

Uppdatering

Fixat, var ju bara att följa den instruktion så bytte jag till svensk produktkod och flashade svensk firmware

http://forum.gsmhosting.com/vbb/f609/download-official-nokia-...

Permalänk
Medlem

Är det någon fler än som slutat att få uppdateringar via market? Jag får söka på mina appar manuellt för att se om det finns en uppdatering, har varit såhär nu i mer än en månad. Någon som har någon idé om varför det är så?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hink:

Är det någon fler än som slutat att få uppdateringar via market? Jag får söka på mina appar manuellt för att se om det finns en uppdatering, har varit såhär nu i mer än en månad. Någon som har någon idé om varför det är så?

Är en hyffsat känd bugg, jag har även den och provat alla tips jag hittat men inte lyckats fixa det. Det som är kvar är en total återställning verkar det som.
Frågade MS support men de har inte kunnat hjälpa mig.

Skickades från m.sweclockers.com