Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Gammal Dell med mystiskt grafikproblem

Permalänk
Medlem

Gammal Dell med mystiskt grafikproblem

Fick en 4 år gammal Dell av morsan som jag tänkte låta ungarna ha. Det sitter ett 7950 GX2 i och så fort jag installerar drivrutiner till kortet så blir skärmen svart, oavsett om jag testar nya eller gamla drivare. testade även Dells egna drivrutine och detta resulterade i svart skärm följt av blåskärm där det stod att NV4.disp hamnat i loop?!?!

Hann inte se mer förrän skärmen blev svart. Antagligen är grafikkortet helt paj eller kan det vara ngt annat? Har nyinstallerat WinXp med alla uppdateringar men så fort jag försöker installera en drivrutin till grafikkortet händer detta.

Har ngn. nåt gammalt kort till övers så är det bara att hojta!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

Hej

Ked af at høre, at du har problemer med din Dell.

Prøv at send mig dit servicetag i en privat besked, så ser jeg gerne, om jeg evt. kan hjælpe.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av JohnnyGreed:

Fick en 4 år gammal Dell av morsan som jag tänkte låta ungarna ha. Det sitter ett 7950 GX2 i och så fort jag installerar drivrutiner till kortet så blir skärmen svart, oavsett om jag testar nya eller gamla drivare. testade även Dells egna drivrutine och detta resulterade i svart skärm följt av blåskärm där det stod att NV4.disp hamnat i loop?!?!

Hann inte se mer förrän skärmen blev svart. Antagligen är grafikkortet helt paj eller kan det vara ngt annat? Har nyinstallerat WinXp med alla uppdateringar men så fort jag försöker installera en drivrutin till grafikkortet händer detta.

Har ngn. nåt gammalt kort till övers så är det bara att hojta!

Låter ju tveklöst som att kortet gett sig, men det är tyvärr inget direkt ovanligt på dubbelmackor av äldre modell. Då kortet är ca 6 år gammalt är det antagligen bara att byta, men å andra sidan krävs det inte jättemånga kronor för att få samma prestanda i ett nytt kort.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync