Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

***Ang. fyndtrådarna: Tror det är bäst att vi släpper sidospåret, men jag kan avslöja att det är ändring på gång inom kort ***

Hoppas ni verkligen slår ihop dessa trådarna. Blir helt förvirrad annars. Dessutom tycker jag många gånger man tänjer på gränserna vad som är "dator" och vad som inte är dator.. Definitionsfråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scaleo86:

Verkar som 3D Mark ändrade pris fort

Lägg in en bevakning på isthereanydeal. Det brukar kosta 3.75€ en vecka varje/varannan månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Lägg in en bevakning på isthereanydeal. Det brukar kosta 3.75€ en vecka varje/varannan månad.

Åh, tack! Kände inte ens till isthereanydeal.

Permalänk
Medlem

Elgiganten kör nu en deal på Razer Blackshark V2 Pro för 990 kr. Skulle ni säga att det är en bra deal som ger mycket hörlur för pengarna för den som vill använda dem till blandat ändamål?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5581996

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Kvalificerade användare som köper ett spel eller spelpaket för minst 629 kr eller som förbeställer ett spel eller spelpaket för minst 629 kr som lanseras på Stadia mellan den 26 september 2021 kl. 9.01 CEST och den 11 oktober 2021 kl. 8.59 CEST (Kampanjperioden) får Stadia Premiere Edition (en Stadia handkontroll och Chromecast Ultra) i enlighet med de här användarvillkoren (”Erbjudandet”). Fraktavgifter kan tillkomma.
https://support.google.com/stadia/answer/11198465

Jag är sugen på att nappa, kommer ändå att köpa Far Cry 6 så varför inte göra det via Stadia? Men vad händer om jag tröttnar på Stadia? Kan jag spela Far Cry som vanligt lokalt från datorn?

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Skrivet av bubbelbabbel:

Jag är sugen på att nappa, kommer ändå att köpa Far Cry 6 så varför inte göra det via Stadia? Men vad händer om jag tröttnar på Stadia? Kan jag spela Far Cry som vanligt lokalt från datorn?

Nej, det är det som är problemet. Spelet finns bara på stadia.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Jag är sugen på att nappa, kommer ändå att köpa Far Cry 6 så varför inte göra det via Stadia? Men vad händer om jag tröttnar på Stadia? Kan jag spela Far Cry som vanligt lokalt från datorn?

Som sagt nej men man (de flesta ?) köper väl egentligen inte ett sånt paket för att spela på utan för att få Chromecast ultran (780 kr) och en handkontroll till sin Retropie.
Jag gissar att de kör kampanjen för att göra slut på ultrorna för att sedan lansera CC med Google tv när lagret är tömt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Som sagt nej men man (de flesta ?) köper väl egentligen inte ett sånt paket för att spela på utan för att få Chromecast ultran (780 kr) och en handkontroll till sin Retropie.
Jag gissar att de kör kampanjen för att göra slut på ultrorna för att sedan lansera CC med Google tv när lagret är tömt.

Tack för svar. Så det är riktat mer mot de som ändå skulle köpa en CC än de som ändå skulle köpa FC6. Då är jag utanför målgruppen

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Tack för svar. Så det är riktat mer mot de som ändå skulle köpa en CC än de som ändå skulle köpa FC6. Då är jag utanför målgruppen

Det är mer en lightkonsol är en spelpc så har du inte tänkt spela via Stadia eller är ute efter hårdvaran för annat är det fel erbjudande.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Så man kan absolut inte lira ett stadia spel med sin egen hårdvara, utan man måste streama det? Isåfall går de ju bort helt -_-

Permalänk
Medlem

var köper man spelen, förstår inte riktigt mig på hemsidan

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Så man kan absolut inte lira ett stadia spel med sin egen hårdvara, utan man måste streama det? Isåfall går de ju bort helt -_-

Ja? Det är väl det Stadia är? En streamingplattform. Undvek också erbjudandet denna gång också pga det.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av PeoplesMC:

Så man kan absolut inte lira ett stadia spel med sin egen hårdvara, utan man måste streama det? Isåfall går de ju bort helt -_-

Du måste vara online och strömma men du kan göra det på din egen hårdvara om den kan använda Chrome, tolka det hur du vill.
Du kan spela Stadia på webben med en stationär dator eller laptop. Allt du behöver är den senaste versionen av webbläsaren Google Chrome.
https://support.google.com/stadia/answer/9598981?hl=sv

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av PeoplesMC:

Så man kan absolut inte lira ett stadia spel med sin egen hårdvara, utan man måste streama det? Isåfall går de ju bort helt -_-

Vad skulle syftet med det vara?

Om din egna hårdvara klarar av spelet, varför låsa sitt spel till Stadia-plattformen?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad skulle syftet med det vara?

Om din egna hårdvara klarar av spelet, varför låsa sitt spel till Stadia-plattformen?

Vad det menas är basicly... "du kan spela på egen mobil, platta, laptop, pc, TV, you nameit. Eller låna din väns! Eller varför inte på biblan!" typ.
Pengar. De vill ju att du ska fortsätta använda Stadia då det kostar 99kr/månad om du vill ha full upplösning och ljud osv. Samt overpriced spel. Men allt körs ju i molnet och strömmas till din webläsare. Aka inget mer än visuellt sker på din enhet.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

Produkt: Soundbar
Länk: https://www.elgiganten.se/product/ljud-hifi/soundbar/THD337H/...

Pris: 499kr om man är med i kundklubben. Tycker det verkar värt 499kr iaf

Verkar vara många som har problem med att den stänger av sig var 15:e minut? I så fall känns den rätt värdelös? Annars intressant.

Permalänk
Medlem

Det kan hända att man hittar några fynd under Inets lagerrensningstream som startar kl 17:00.
https://www.youtube.com/watch?v=q4GV-nHN3x0

Den som tittar får se.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Vad det menas är basicly... "du kan spela på egen mobil, platta, laptop, pc, TV, you nameit. Eller låna din väns! Eller varför inte på biblan!" typ.
Pengar. De vill ju att du ska fortsätta använda Stadia då det kostar 99kr/månad om du vill ha full upplösning och ljud osv. Samt overpriced spel. Men allt körs ju i molnet och strömmas till din webläsare. Aka inget mer än visuellt sker på din enhet.

Ja..? Fast min fråga var vad syftet med att köra Stadia-spel på egen hårdvara skulle vara, inte vad syftet med Stadia är. Kanske ställde frågan oklart.

Om man ibland vill spela på egen hårdvara, ibland från molnet, så måste Geforce Now med spel i sitt Steam-bibliotek vara ett mycket bättre val än Stadia. Särskilt med tanke på att Google antagligen kommer stänga ner Stadia snart

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad skulle syftet med det vara?

Om din egna hårdvara klarar av spelet, varför låsa sitt spel till Stadia-plattformen?

Edit: Anledningen nån skulle nappa på det är väl då för en "billig" chromecast, men de känns ju som en illusion.

Ja det var ju det som var poängen, hade varit mer ok om man, visst, hade spelet på stadia, men kunde välja antingen streama det eller installera det på sin burk, typ som geforce now.

Har aldrig testat stadia, därav frågan.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Vad det menas är basicly... "du kan spela på egen mobil, platta, laptop, pc, TV, you nameit. Eller låna din väns! Eller varför inte på biblan!" typ.
Pengar. De vill ju att du ska fortsätta använda Stadia då det kostar 99kr/månad om du vill ha full upplösning och ljud osv. Samt overpriced spel. Men allt körs ju i molnet och strömmas till din webläsare. Aka inget mer än visuellt sker på din enhet.

Ahh visste inte att de har en månadskostnad också, då förstår jag, erbjudandet är bara en bait.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Det kan hända att man hittar några fynd under Inets lagerrensningstream som startar kl 17:00.
https://www.youtube.com/watch?v=q4GV-nHN3x0

Den som tittar får se.

Hur funkar det där egentligen?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hur funkar det där egentligen?

Just nu lottade de ut olika saker som har legat på lagret länge.
De har haft några erbjudanden på andra produkter (nätagg bland annat) och kanske att de har nog några till på lager.

Edit: Man behöver vara inloggat på inet och gå till kampanjsidan för att få lägre priser för vissa erbjudanden.
https://www.inet.se/kampanj/2749/lagerrensning

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Komplett har en deal på WD BLACK SN750 SE 1TB Battlefield 2042 Bundle
Man kan lätt sälja BF2042 för 400+ så då får man en helt okej 1tb nvm för 1090.

https://www.komplett.se/product/1191920#

§9 /mod
Permalänk

I fyndtråden nämns inet IPA. Ville bara nämna att literpriset är billigare på kjell trots erbjudandet. Dock går det bara att köpa över disk hos kjell.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

I fyndtråden nämns inet IPA. Ville bara nämna att literpriset är billigare på kjell trots erbjudandet. Dock går det bara att köpa över disk hos kjell.

Det var enda anledningen till att jag inte köpte hos Kjell. Bor för långt bort från deras butiker. Men jag köpte en liter hos Swedol istället, ca 150kr, vilket egentligen fortfarande är för mycket, men ändå otroligt mkt billigare än Inets.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

I fyndtråden nämns inet IPA. Ville bara nämna att literpriset är billigare på kjell trots erbjudandet. Dock går det bara att köpa över disk hos kjell.

Jag började leta efter Inets IPA och blev riktigt besviken när jag insåg att det gällde Isopropanol...
Dock lite fundersam på varför Kjell av alla skulle lagerföra det.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzors:

Elgiganten kör nu en deal på Razer Blackshark V2 Pro för 990 kr. Skulle ni säga att det är en bra deal som ger mycket hörlur för pengarna för den som vill använda dem till blandat ändamål?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5581996

Jag skulle alla dagar i veckan istället gå för denna kombo.

Philips Fidelio X2HR
och
V-MODA BoomPro

Lite mer pengar men väl värt det (enligt mig).
Har du dessutom lite is i magen så brukar lurarna ibland gå att hitta för ganska precis tusenlappen.
Värt att notera är att dessa lurar är av öppen design, så att man är medveten om det.
De är heller inte trådlösa om det är ett krav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Jag skulle alla dagar i veckan istället gå för denna kombo.

Philips Fidelio X2HR
och
V-MODA BoomPro

Lite mer pengar men väl värt det (enligt mig).
Har du dessutom lite is i magen så brukar lurarna ibland gå att hitta för ganska precis tusenlappen.
Värt att notera är att dessa lurar är av öppen design, så att man är medveten om det.
De är heller inte trådlösa om det är ett krav.

Säkert bättre ljud, men svårt att ersätta trådlösheten eller nästan dubbla priset med mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Edit: Anledningen nån skulle nappa på det är väl då för en "billig" chromecast, men de känns ju som en illusion.

Ja det var ju det som var poängen, hade varit mer ok om man, visst, hade spelet på stadia, men kunde välja antingen streama det eller installera det på sin burk, typ som geforce now.

Har aldrig testat stadia, därav frågan.

Ahh visste inte att de har en månadskostnad också, då förstår jag, erbjudandet är bara en bait.

Du kan lira utan månadskostnad men begränsad då till 1080p. För mig funkar stadia asbra med gratis barnspel och min egna casual gaming. Köpte erbjudandet med cyberpunk för ett år sedan. Nu tog jag ett till för att få 2 handkontroller och ett gratis spel. Chromecast går till tradera.

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redshirt:

Produkt: Nintendo switch OLED
Länk: https://www.amazon.fr/dp/B098RJXBTY/ref=cm_sw_em_r_mt_dp_Z89K...
Kategori: Spel
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5817097
Pris: 372,64 €
övrig info: priset inkluderar frakt till sverige + svensk moms, om man applicerar rabattkoden "PROMO10" i mobilappen går priset ner med 10€ men den funkar kanske inte för alla

Fan ta dig! Jag skulle ju installera motorvärmare! =D

Nä, ärligt. Tack. Köpte konsollen, ett case och nya Metroid. 436 euro med koden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad skulle syftet med det vara?

Om din egna hårdvara klarar av spelet, varför låsa sitt spel till Stadia-plattformen?

Jo man kan isåfall spela i garaget eller sovrummet. Går det streama med egen hårdvara över Wifi?

Visa signatur

Hey boiy