Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ynnoj:

Jo man kan isåfall spela i garaget eller sovrummet. Går det streama med egen hårdvara över Wifi?

Antar att du menar annan sorts streaming, där du streamar från en dator till en annan, så som Steam link gör?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viggez:

Det följer säkert med en digital kod också. När jag beställde Biomutant från annan ÅF så fick jag med både skiva och kod.

Det hoppas jag verkligen. Knep ett av exemplaren. Väldigt fånigt om jag skall damma av en extern läsare. Den enda jag har just nu är en extern blu-ray-brännare i slim-format som endast kan läsa skivor om jag lägger den upp-och-ner. 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaninjägarn:

Hur får du det priset?
Är inloggad men får 929:-

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av xerez99:

Hur får du det priset?
Är inloggad men får 929:-

Priset var annorlunda tidigare idag. 999 för 850W är dock fortfarande hyffsat bra pris

Permalänk
Skrivet av xerez99:

Hur får du det priset?
Är inloggad men får 929:-

Tja, verkar bara ha gällt till midnatt samma kväll som deras lagerrensningsstream. Uppdaterar min post.

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaninjägarn:

Tja, verkar bara ha gällt till midnatt samma kväll som deras lagerrensningsstream. Uppdaterar min post.

Aha okej, var dock inne på länken på dagen i onsdags så de måste höjt priset ganska omgående

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem

Tips! Posta digitala spelfynd i tråden "Digitala spelfynd" Där ser man att den redan tipsats om btw

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Ja..? Fast min fråga var vad syftet med att köra Stadia-spel på egen hårdvara skulle vara, inte vad syftet med Stadia är. Kanske ställde frågan oklart.

Om man ibland vill spela på egen hårdvara, ibland från molnet, så måste Geforce Now med spel i sitt Steam-bibliotek vara ett mycket bättre val än Stadia. Särskilt med tanke på att Google antagligen kommer stänga ner Stadia snart

Absolut. Gamepass är ju ett alternativ med ett lite annat upplägg också, där man kan streama spelen från MS servrar men också (i de flesta fall) installera lokalt, antingen på PC eller XB, och förstås streama lokalt från sin XB till en PC. Men är man en PC-gamer (med Nvidia-kort) så är ju Geforce Now det bästa valet, men Gamepass kan ju vara ett bra komplement.

Skrivet av seal33:

Jag skulle alla dagar i veckan istället gå för denna kombo.

Philips Fidelio X2HR
och
V-MODA BoomPro

Lite mer pengar men väl värt det (enligt mig).
Har du dessutom lite is i magen så brukar lurarna ibland gå att hitta för ganska precis tusenlappen.
Värt att notera är att dessa lurar är av öppen design, så att man är medveten om det.
De är heller inte trådlösa om det är ett krav.

Kör detta upplägg och det funkar väldigt bra. Väldigt bra ljud för pengarna och mikrofonen är bättre än de flesta inbyggda i headset. Jag har en liten BT-mottagare med hörlursutgång och inbyggd mikrofon som ju gör dessa (och alla trådbundna lurar) trådlösa, vilket funkar ok. Problemet är att förstärkaren i enheten är lite för klen så ljudet blir ganska lågt, men det finns säkert bättre alternativ till den. Den enhet jag har är en Sony SBH 24, kostade typ 400 med lurar så ingen dyr grej direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qside:

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/359627/lg-70-4k-... någon som har något input på denna för spelandes på konsol? Svårt att hitta några recensioner.

Rtings spekulerar i att 70" kanske har en VA-panel https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/nano75-2021
det gör det ju lite svårt att veta om vad man egentligen köper (de har nog rätt då det finns en begränsad mängd fabriker och paneltyper)
För konsol kanske VRR eller gärna 120Hz hade varit positivt, men du kanske bara vill ha en maffig upplevelse.

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/189934/tcl-55-p6...

Någon som har erfarenhet av denna? Har inte tänkt att spela på den, mest casualanvändning som Netflix/Twitch etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurrzen:

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/189934/tcl-55-p6...

Någon som har erfarenhet av denna? Har inte tänkt att spela på den, mest casualanvändning som Netflix/Twitch etc.

Recensionerna på länken ser ju ganska skakiga ut, hälften av de som köpt den vill inte rekommendera... kanske är värt att fundera ett varv till?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av medbor:

Recensionerna på länken ser ju ganska skakiga ut, hälften av de som köpt den vill inte rekommendera... kanske är värt att fundera ett varv till?

Verkar som folk är nöjda med bilden, men inte annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Produkt: Gigabyte M.2 2280 NVMe PCIe x4 SSD 1TB
Länk: https://www.inet.se/produkt/4301689/gigabyte-nvme-gen3-ssd-1t...
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5231851
Pris: 799kr

Riktigt svårt att hitta reviews. Någon som vet om detta fortfarande är en bra disk? Hög TBW i alla fall, verkar vara bättre än Kingston A2000 som kostade 820kr på Amazon igår.
Verkar dock vara DRAM-less, Gigabyte själva skriver att den använder RAM-minnet (HMB). Enligt en recension så ska det vara Phison E13T och 3D TLC Toshiba BiCS4.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurrzen:

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/189934/tcl-55-p6...

Någon som har erfarenhet av denna? Har inte tänkt att spela på den, mest casualanvändning som Netflix/Twitch etc.

Går inte att streama något annat än Netflix direkt genom TVn, utan man får använda Chromecast isåfall

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Produkt: Gigabyte M.2 2280 NVMe PCIe x4 SSD 1TB
Länk: https://www.inet.se/produkt/4301689/gigabyte-nvme-gen3-ssd-1t...
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5231851
Pris: 799kr

Klickade hem en nyss. Bra pris. Står att det finns 50+ i lager men i min beställningsbekräftelse jag fick direkt efter står det att de kommer i lager 25/10. Någon mer som fått upp detta? Står fortfarande i lager om jag kollar länken. Kanske gick åt så hårt att de inte hinner med att uppdatera saldo?

Edit: korrigerades nu och ändrades till bokad. Allt är i sin ordning. Tack för tipset! Får bli att installera win11 på den när direct storage lanseras.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Inaktiv

Kors i taket! Fick mina 4 airtags från Tele2 som jag beställde för 3-4 månader sen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tomle:

Riktigt svårt att hitta reviews. Någon som vet om detta fortfarande är en bra disk? Hög TBW i alla fall, verkar vara bättre än Kingston A2000 som kostade 820kr på Amazon igår.
Verkar dock vara DRAM-less, Gigabyte själva skriver att den använder RAM-minnet (HMB). Enligt en recension så ska det vara Phison E13T och 3D TLC Toshiba BiCS4.

Problematiken kvarstår. Det finns en liten SLC-cache och när den tar slut så spelar det ingen roll hur mycket RAM du har. Dessutom blir det läskigt om du får ett strömavbrott mitt skrivningen. Då är det garanterat dataloss då datat inte finns på SSD, utan på RAM. Hade köpt en A2000 om det bara skiljer 21kr. Gigabytes är dramless. Dessutom, såvida du inte kör Chia eller använder disken som scratchdisk i premier så är det meningslöst att ha 1600TBW.

Permalänk
Medlem

Någon som beställt Switch OLED från franska amazon? Tipsades om det i endast-tips-tråden.
Sugen på att beställa men vet ej om jag vågar med tanke på garanti osv

Visa signatur

i5 8600k & RTX 3080 KFA2

Permalänk
Medlem
Skrivet av afx12:

Någon som beställt Switch OLED från franska amazon? Tipsades om det i endast-tips-tråden.
Sugen på att beställa men vet ej om jag vågar med tanke på garanti osv

Du har alltid två års reklamationsrätt (som nästan är lika stark som den svenska) vid handel inom EU tack vare minimiregler.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Kors i taket! Fick mina 4 airtags från Tele2 som jag beställde för 3-4 månader sen.

Vad blev priset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

Vad blev priset?

Jag beställde i Juli och fick dom nu i dagarna. Jag köpte ett 4-pack för 840kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludo:

Produkt: Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16GB) DDR4 3600 (PC4-28800) C18
Länk: https://www.amazon.se/gp/product/B08GSSY4J4/ref=ox_sc_saved_i...
Kategori: RAM
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5652535
Pris: 1 970 kr

Undrar om de e felmärkt, halva priset jämfört med nästa på pricerunner.
Impuls köpte det^^

Hittade inte så mycket information om de, man får väl se när de kommer ikväll. Antagligen Samsung C-die. Amazon har bra returpolicy i värsta fall

Edit: Såg nu att priset ändrats till kr 3,370.44

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Undrar om de e felmärkt, halva priset jämfört med nästa på pricerunner.
Impuls köpte det^^

Hittade inte så mycket information om de, man får väl se när de kommer ikväll. Antagligen Samsung C-die. Amazon har bra returpolicy i värsta fall

Edit: Såg nu att priset ändrats till kr 3,370.44

Blev ett impulsköp för mig med
Amazon verkar ha sålt minnen under en kort period till bra pris vid flera tillfällen den senaste tiden.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Skrivet av catamaran:

TVn ser ut att ha legat på det här priset sen i Juli? Missar jag något?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nacud:

Vad blev priset?

840kr tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Problematiken kvarstår. Det finns en liten SLC-cache och när den tar slut så spelar det ingen roll hur mycket RAM du har. Dessutom blir det läskigt om du får ett strömavbrott mitt skrivningen. Då är det garanterat dataloss då datat inte finns på SSD, utan på RAM. Hade köpt en A2000 om det bara skiljer 21kr. Gigabytes är dramless. Dessutom, såvida du inte kör Chia eller använder disken som scratchdisk i premier så är det meningslöst att ha 1600TBW.

Hmm det hade jag missat. Nu vart jag osäker på om jag bör lämna tillbaka den. Hade tänkt ha som OS-drive till Win11. Förutom ovanstående scenario är det något annat negativt med DRAM-less som gör att det inte lämpar sig som OS-drive eller direct storage drive till gaming?

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BostonGurkan:

Hmm det hade jag missat. Nu vart jag osäker på om jag bör lämna tillbaka den. Hade tänkt ha som OS-drive till Win11. Förutom ovanstående scenario är det något annat negativt med DRAM-less som gör att det inte lämpar sig som OS-drive eller direct storage drive till gaming?

De flesta användare skriver ju inte konstant till disken. Vet inte hur mycket SLC-cache Gigabytedisken har, men som OSdisk så är det skitsamma. Du skriver inte enorma datamängder konstant till disken iaf. Är mer osäker på directstorage, men hellre en A2000 isåfall om prisskillnaden är så liten.

Permalänk
Medlem

Hej, såg att komplett körde lite födelsedagsklipp https://www.komplett.se/kampanj/dator-utrustning är det någon av dom skärmarna som är värt att klippa eller ska man vänta till black friday?

Har ett rtx3060ti som referens 👍

Mvh
Oscar

Permalänk

Har nån fått sin kod för stadia paketet som köpt far cry 6 exempelvis!?

Permalänk
Skrivet av mannebanco:

TVn ser ut att ha legat på det här priset sen i Juli? Missar jag något?

Blunder från min sida, tog fel på modell. Sorry.