Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Köpte Baldur's Gate III, kanske lite lurigt då spelat är i Beta, blir en retur om det inte går igenom.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Blade@LCD:

Köpte Baldur's Gate III, kanske lite lurigt då spelat är i Beta, blir en retur om det inte går igenom.

Är det på rea någonstans? 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Är det på rea någonstans? 🤔

Syftas nog på stadia premium som tipsas i fyndtråden! Chromecast plus handkontroll och valfritt spel över 629kr. Köpte själv reddead redemption, vill spela om det. Säljer nog hårdvaran och går noll på dealen.

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

https://support.google.com/stadia/answer/11198465?hl=sv

"Få Stadia Premiere Edition vid köp av spel för 629 kr"

Varför skulle det bara gälla US?

Följde man denna länk som postats tidigare så stod det US Citizens only.

#19280539

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Def_Dog:

Följde man denna länk som postats tidigare så stod det US Citizens only.

#19280539

Det är samma länk som jag postade, fast jag postade svenska sidan. Du får klicka vidare på "Sweden" för de svenska villkoren.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Rekordmedlem

Kvalificerade användare som köper ett spel eller spelpaket för minst 629 kr eller som förbeställer ett spel eller spelpaket för minst 629 kr som lanseras på Stadia mellan den 26 september 2021 kl. 9.01 CEST och den 11 oktober 2021 kl. 8.59 CEST (Kampanjperioden) får Stadia Premiere Edition (en Stadia handkontroll och Chromecast Ultra) i enlighet med de här användarvillkoren (”Erbjudandet”). Fraktavgifter kan tillkomma.
https://support.google.com/stadia/answer/11198465

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Kvalificerade användare som köper ett spel eller spelpaket för minst 629 kr eller som förbeställer ett spel eller spelpaket för minst 629 kr som lanseras på Stadia mellan den 26 september 2021 kl. 9.01 CEST och den 11 oktober 2021 kl. 8.59 CEST (Kampanjperioden) får Stadia Premiere Edition (en Stadia handkontroll och Chromecast Ultra) i enlighet med de här användarvillkoren (”Erbjudandet”). Fraktavgifter kan tillkomma.
https://support.google.com/stadia/answer/11198465

"Spelpaket"? Ska det förstås som att jag kan beställa två spel till ett sammanlagt värde på över 629 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normgivaren:

"Spelpaket"? Ska det förstås som att jag kan beställa två spel till ett sammanlagt värde på över 629 kr?

Jag skulle tolka det som 1 spel med DLC inbyggt eller kanske som en färdigpackad bundle av spel.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Keeper of Traditions

Folk måste ha missat övriga fynd-tråden helt. Hur är en hårtork datorrelaterat?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Folk måste ha missat övriga fynd-tråden helt. Hur är en hårtork datorrelaterat?

Eller snus

Permalänk
Medlem

Tror jag tipsade redaktionen förut om att ha länkar till flera fynd-trådar under Dagens Fynd, men dom verkar inte vilja det.

Permalänk
Medlem

Far Cry 6 till Playstation 4 och Xbox One inkl gratis uppgradering till ps5/Xbox Series X för 444 riksdaler hos Elgiganten

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Jag beställde hårtorken så är glad!

Permalänk
Skrivet av LaserChoklad:

Tja!

Apple har student/back to school- erbjudande där man får med ett par airpods utan kostnad. Enligt en tipsare på macrumours kan man beställa en macbook med avhämtning vid butik, men samtidigt välja att skicka airpodsen om man väljer present, och skriver in ett meddelande. Hämtar man datorn på butik men inte hämtar ut sina airpods på posten efter 14-15 dagar går de i retur och man får nypriset på airpodsen betalt tillbaka (runt 1500). Tror ni detta går även i Sverige?

Mvh

Eftersom att du rimligen kan sälja airpodsen för i alla fall en tusenlapp så skulle du med detta tillvägagångsätt spara femhundra kronor och slippa besväret att sälja airpodsen.

Jag tycker det verkar krångligt för väldigt liten vinst. Det finns alltid risk att saken upptäcks och att det blir problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Folk måste ha missat övriga fynd-tråden helt. Hur är en hårtork datorrelaterat?

Hur gör du för att starta datorn när det är kallt? Använder du fortfarande gasol under oljepannan, eller startar du den utan att värma upp först?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av johanandersson:

Hur gör du för att starta datorn när det är kallt? Använder du fortfarande gasol under oljepannan, eller startar du den utan att värma upp först?

Sladden är alltid ikopplad och motorvärmaren igång, såklart

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Folk måste ha missat övriga fynd-tråden helt. Hur är en hårtork datorrelaterat?

Moderatorerna verkar ha rejält olika uppfattning om vad som hör hemma i Dagens fynd-tråden och framför allt om vad som är datorrelaterat. Här silas mygg och sväljs kameler ganska rejält, ibland kanske beroende på vilken medlem som har skrivit inlägget.

Och alldeles för många ljudprodukter med analog anslutning läggs upp i Dagens fynd-tråden. Tv-apparater och spelkonsoler är inte heller särskilt datorrelaterat och borde kanske ha egna trådar? (Jo, jag kan förstå problemet med att ha för många olika trådar, men allt som är relaterat till datorspelande borde lätt kunna ha en egen tråd.)

Jag lade för ett tag sedan upp en länk (i en annan tråd) till en auktion med retrogrejer i fina originalförpackningar som skulle gjort många retroentusiaster överlyckliga, kanske oavsett pris. Det tipset blev borttaget med en dryg moderatormotivering om att jag lät ”som en försäljare av produkten” och kommentaren ”Vi tillåter inte att det görs marknadsföring av egen eller andras verksamheter och jag tolkade detta som ren marknadsföring.”
Samtidigt har moderatorerna inget emot att vissa medlemmar återkommande postar ett stort antal länkar till privatannonser och prisar dessa prylar. Vem vet vilken koppling som finns mellan den ständige tipsaren och annonsörerna?

Jag vet att moderatorerna inte är perfekta på något sätt, men jag tycker att de agerar lite för olika på liknande saker.
Och moderatorkommentaren om min auktionslänk var så otroligt dryg att jag har låtit bli att tipsa om mer än ett fynd här!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon36896:

Moderatorerna verkar ha rejält olika uppfattning om vad som hör hemma i Dagens fynd-tråden och framför allt om vad som är datorrelaterat. Här silas mygg och sväljs kameler ganska rejält

Nej, men ibland flyger inlägg under radarn alt. rapporteras ej till moderatorerna. Ser du ett inlägg som ej hör hemma i fyndtråden är det bara att anmäla inlägget för kontroll.

Citat:

ibland kanske beroende på vilken medlem som har skrivit inlägget.

Helt felaktig tes.

Citat:

Och alldeles för många ljudprodukter med analog anslutning läggs upp i Dagens fynd-tråden. Tv-apparater och spelkonsoler är inte heller särskilt datorrelaterat och borde kanske ha egna trådar? (Jo, jag kan förstå problemet med att ha för många olika trådar, men allt som är relaterat till datorspelande borde lätt kunna ha en egen tråd.)

Vi har vald att tillåta div. hemelektronik o.l. då det skulle bli alldeles för rörigt med separata fyndtrådar för samtliga kategorier. Dessutom skulle trådarna självdö ifall det bara postas tipsinlägg i trådarna lite då och då. Du har rätt i att det står "datorrelaterade produkter" i trådstarten, men det finns även en kategoriöversikt med bl.a. ljud, smarta hem osv. som hör hemma i tråden, se listan här:

Chassin

Datorer

Grafikkort

Kylning

Lagring

Ljud

Mobiltelefoner

Moderkort

Minnen

Möss

Nätaggregat

Nätverk

Processorer

Skärmar

Smarta hem

Spel

Tangentbord

TV

Övrigt – här placeras allt som saknar kategori eller felstavas

Dold text

Är listan perfekt? Nej så ibland får vi avgöra huruvida ett inlägg hör hemma i tråden eller ej.

Citat:

Jag lade för ett tag sedan upp en länk (i en annan tråd) till en auktion med retrogrejer i fina originalförpackningar som skulle gjort många retroentusiaster överlyckliga, kanske oavsett pris. Det tipset blev borttaget med en dryg moderatormotivering om att jag lät ”som en försäljare av produkten” och kommentaren ”Vi tillåter inte att det görs marknadsföring av egen eller andras verksamheter och jag tolkade detta som ren marknadsföring.”

Jag vet att moderatorerna inte är perfekta på något sätt, men jag tycker att de agerar lite för olika på liknande saker.
Och moderatorkommentaren om min auktionslänk var så otroligt dryg att jag har låtit bli att tipsa om mer än ett fynd här!

Iom. man inte vet slutpriset på en aktion blir det svårt att avgöra huruvida det faktiskt är ett fyndtips eller ej. Dessutom tillkommer det ofta obskyra serviceavgifter, moms och annat som gör att slutpriset drar iväg. Givetvis ber jag om ursäkt ifall vårt svar har haft en dryg eller anklagande ton. :/ Skicka gärna pm så tar jag en närmare titt på ärendet (enskilda modereringsärenden hör ej hemma i forumet (§11)).

Citat:

Samtidigt har moderatorerna inget emot att vissa medlemmar återkommande postar ett stort antal länkar till privatannonser och prisar dessa prylar. Vem vet vilken koppling som finns mellan den ständige tipsaren och annonsörerna?

Inte märkt att länkar till privatannonser (ex. Blocket och Tradera) får ligga kvar i fyndtråden, men återigen får du gärna anmäla sådana inlägg.

***Har du eller övriga synpunkter eller frågor är man välkommen att pm:a mig eller skapa en tråd i feedback-forumdelen. Nu åter till topic! ***

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Folk måste ha missat övriga fynd-tråden helt. Hur är en hårtork datorrelaterat?

Kan du länka? Visste inte ens att det fanns

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av aml417:

Kan du länka? Visste inte ens att det fanns

Övriga fynd (bara tips, ingen diskussion) — Läs första inlägget först!.

Känns som att vi kanske bör se över placeringen av fyndtrådarna...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Övriga fynd (bara tips, ingen diskussion) — Läs första inlägget först!.

Känns som att vi kanske bör se över placeringen av fyndtrådarna...

Alla borde länkas från fyndportalen tycker jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Övriga fynd (bara tips, ingen diskussion) — Läs första inlägget först!.

Känns som att vi kanske bör se över placeringen av fyndtrådarna...

Inte heller jag kände till "Övriga fynd", och då är jag ändå rätt gammal medlem som har varit aktiv i dagens fynd-tråden.

Jag tror inte att ändrad placering skulle förändra särskilt mycket eftersom jag tror att många (inkl. mig själv) bara kollar i "aktiva trådar" och "följda trådar". Kanske ni kan överväga att slå ihop dem?

Kanske göra en undersökning om saken, så som det gjordes när 3080 Ti skulle läggas i 3080/3070 tråden?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Cenorida:

Inte heller jag kände till "Övriga fynd", och då är jag ändå rätt gammal medlem som har varit aktiv i dagens fynd-tråden.

Jag tror inte att ändrad placering skulle förändra särskilt mycket eftersom jag tror att många (inkl. mig själv) bara kollar i "aktiva trådar" och "följda trådar". Kanske ni kan överväga att slå ihop dem?

Kanske göra en undersökning om saken, så som det gjordes när 3080 Ti skulle läggas i 3080/3070 tråden?

Då ska du nog klicka på följ tråden.
Iofs är jag personligen lite sur på att man numera satt en (alldeles för kort !) timer på hur länge man kan följa trådar innan de avföljs om de är temporärt vilande men det är inte specifikt för övriga fynd tråden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Då ska du nog klicka på följ tråden.
Iofs är jag personligen lite sur på att man numera satt en (alldeles för kort !) timer på hur länge man kan följa trådar innan de avföljs om de är temporärt vilande men det är inte specifikt för övriga fynd tråden.

Började följa tråden direkt när jag fick vetskap om den Problemet kvarstår dock :/

Det framgår heller inte i Dagens fynd-tråden att det finns en "övriga fynd" eller att det skulle vara förbjudet att länka "övriga fynd" i dagens fynd.

Det finns ju faktiskt t.om en produktkategori som heter "övrigt" i "Dagens fynd". Det framgår förvisso att det ska vara datorrelaterat men ändå. Lite luddigt begrepp eftersom även TV-apparater, mobilskal osv. tillåts.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Cenorida:

Började följa tråden direkt när jag fick vetskap om den Problemet kvarstår dock :/

Det framgår heller inte i Dagens fynd-tråden att det finns en "övriga fynd" eller att det skulle vara förbjudet att länka "övriga fynd" i dagens fynd.

Det finns ju faktiskt t.om en produktkategori som heter "övrigt" i "Dagens fynd". Det framgår förvisso att det ska vara datorrelaterat men ändå. Lite luddigt begrepp eftersom även TV-apparater, mobilskal osv. tillåts.

Tv är ju datorrelaterat för det är "normal kringutrustning" idag, likt ljud även om det mesta som specifikt rör hörlurar dyker upp i hörlurstråden medans headset passar sämre där men bättre i dagens fynd.

Men man kunde kanske lägga in lite upplysningar i förstaposten om var man kan hitta de andra trådarna som kan innehålla köprådstips ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakamitai:

Köpte senaste Life is Strange nu för att ta del av erbjudandet. En bra deal om man som jag varit sugen på att testa Stadia

Skrivet av carlitoman:

Syftas nog på stadia premium som tipsas i fyndtråden! Chromecast plus handkontroll och valfritt spel över 629kr. Köpte själv reddead redemption, vill spela om det. Säljer nog hårdvaran och går noll på dealen.

Hur funkade det för er? Fick ni någon bekräftelse att ni skulle få en kod innan ni köpte eller köpte ni spelen som vanligt oså slank det ner ett mail efteråt? Vill inte bränna 600kr på ett spel bara för att inte få grejorna. Annars kan jag tänka mig köpa typ cyberpunk.

Permalänk
Hedersmedlem

***Ang. fyndtrådarna: Tror det är bäst att vi släpper sidospåret, men jag kan avslöja att det är ändring på gång inom kort ***

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Hur funkade det för er? Fick ni någon bekräftelse att ni skulle få en kod innan ni köpte eller köpte ni spelen som vanligt oså slank det ner ett mail efteråt? Vill inte bränna 600kr på ett spel bara för att inte få grejorna. Annars kan jag tänka mig köpa typ cyberpunk.

De skickar en voucher 20/10. Först då beställer du hårdvaran gratis (frakt tillkommer tror jag).

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Medlem

Nu är detta bara en spontan tanke men kan ju alltid vara trevligt om medlemmarna får rösta igenom hur det skall vara, tanke verkstad kanske är högst aktuellt så att spelreglerna blir tydligare samt med vad som skall vara vart samt hur det skall frontas?

Ber om ursäkt i förväg om detta anses som dumt.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

Verkar som 3D Mark ändrade pris fort